Gå til innhold

Er alle rier vonde til åbegynne med??

Anbefalte innlegg

kanskje det er noen som kan svare meg....Jeg er 5 dager etter termin og har "steinhard" mage store deler av dagen. Slimproppen gikk på søndag og jeg går bare å venter på at disse "kynnerne" skal bli vonde....men det skjer ikke...

Kan fødselsrier starte uten at det gjør spesielt vondt?

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg fødte for 2 mnd siden.. det du forteller minner veldig om min fødsel. Jeg starter slik, hard mage hele dagen..(starter fredag). På lørdag i 3 tia hadde jeg kynnere (ikke vonde) med 10min mellom. Kl.00.30 ringte jeg jordmor.. da hadde jeg fortsatt kynnere, men ikke vonde. Da fikk jeg beskjed om å komme dit.. å joda, fødselen var igang..jeg hadde 1cm åpning.. de vonde veene startet ikke før jeg hadde 3cm åpning.

lykke til:)

Ved min første fødsel merket jeg kjempegodt forskjell på kynnere (hard mage) og rier. Riene var liksom mensmurringer, men veldig veldig svake. Da gikk det også litt vann ved første "rie". Vonde var de ikke før etter et par timer, men da var det også hei-vil-du-gå.

Ved min andre fødsel tok det hele dagen før jeg skjønte at det var fødsel. Trodde bare det var harde kynnere. Hadde jeg ventet med å dra til sykehuset til det gjorde VONDT den gangen så hadde jeg født hjemme: Det gjorde ikke vondt før et par sekunder under pressingen. :)

At magen føles hard å ta på betyr ofte at fødselen nærmer seg. Det er livmora som trekker seg sammen og forbereder seg på fødselen. Jeg kan fortelle deg at de første riene ikke behøver å være noe vondere enn vanlige menstruasjonssmerter. Du kan ha svake rier i mange timer før de bygger seg opp og blir ordentlig vonde.

Annonse

Hei igjen og takk alle sammen for svar.

Til orientering kan jeg bekrefte at fødsel kan være igang uten at riene blir vonde( disse fødselsforløpene er jo så forskjellige...) Jeg var til kontroll hos jordmor i dag og siden hun var i tvil om jeg lekket fostervann sjekke de dette ved gynekologisk undersøkelse og UL. Jeg har god modning og 2 cm åpning. Det er riktig at jeg har hatt "mensmurringer" men ikke direkte vondt.

Så da er jeg vel "igang":-)og venter på at de vonde( !) riene skal melde sin ankomst:-)

Lykke til dere andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...