Gå til innhold

Sambo reiser hjem til oslo i julen=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter!!! Hva syns dere om dette? Sambo reiser hjem for å feire jul med sine foreldre og familie. (reiser 21 og kommer ned igjen 25). Har termin30 og er førstegangs. Hadde dere reagert, eller hadde det vært ok? Det er to timers kjørevei om han måtte dra i hu og hast tilbake. Hadde vært koselig å feiret sammen syns nå jeg, men familien hans er så sære på disse juletradisjonene, og jeg vil ikke reise noen steder høygravid.. Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert sterkt.

Min samboer hadd ikke fått forlatt meg sååå nære termin.

ALDRI!!!!!!!!

>Jeg hadde satt ned foten.

Hadde heller vært uten familie denne jula da.

Skrevet

Min hadde og egentlig lyst til å reise til sine foreldre,men jeg sa pent ifra at jeg har gått rundt med denne ungen i snart 9 mnd på det tidspunktet,og da skal du pent være med meg,det er like mye din unge som min selv om du ikke har møtt han enda. Og om du mener at jeg skal sitte å grine på julaften fordi jeg blir deprimert og hormonell av å være der,eller ikke få være med deg,ja da er ikke du en spesiellt snill person.

Så jeg fikk viljen min. Hadde jeg ikke fått det hadde jeg blitt rimelig forbanna altså

Skrevet

Betyr det at du blir alene i julen? I så fall synes jeg det er helt på trynet egoistisk av ham, da kan han da godt ta deg med!

Skjønner at du helst ikke vil reise når du er høygravid, men to timer er vel ikke så mye? Har selv en time til nærmeste familie her og til sykehuset, og skal nok i juleselskap i romjulen (har termin 9. januar). Synes ikke du skal sitte alene på julekvelden uansett hvor gravid du er, spesielt ikke når du har en samboer! Da får han heller svelge familietradisjonene og være hjemme sammen med deg.

Skrevet

DA hadde jeg definitivt reagert ja!!

Nå er dere så nærme å få egen familie at det er på tide med nye juletradisjoner.

Jeg hadde satt ned foten.

Skrevet

Ja, er ganske enige, og GODT med sånne tilbakemeldinger!!! Jeg blir ikke sittende alene, blir hos mine foreldre og søsken med tanter og onkler og besteforeldre. Men blir jo alene uten HAN.. I begynnelsen ble vi enige om at vi skulle feire julen slik, men nå som det nærmer seg er jeg ganske så i tvil... Kommer sikkert til å furte og bli lei meg på selve julaften.. Nei, tror jeg skal ta et oppgjør med han jeg..så får vi enda mer å krangle om, vi gjør ikke annet om dagen vi.. Om han er glad i meg og bryr seg, så klarer han å unnvære EN julaften med familien sin..

Skrevet

Puh, godt å høre at du ikke blir alene i julen da.

Hos oss har vi også feiret selve julaften hver for oss (foreldrene våre bor ikke langt unna hverandre), og har syntes det har vært helt greit, vi har begge masse juletradisjoner som vi ikke har ville vært uten hos foreldrene våre, og det tar ti minutter i bil å besøke hverandre da. Men i år er jeg høygravid i jula, og vi kommer derfor ikke til å reise hjem (nordover). Han synes det er helt uaktuelt å reise alene, så derfor blir dette vår første jul alene sammen.

Vet samboeren din hva du føler om saken? Fortell ham hva du føler (ikke legg opp til en krangel), og hvor gjerne du ønsker å feire julen sammen med ham, og la ham så tenke over saken. Det er ennå tid for ham å forandre mening.

Skrevet

De kunne ikke kommet til dere da? Tradisjonene kan de jo ta med seg..

Skrevet

Foreldrene våre bor også heldigvis kort avstand fra hverandre, så vi skal være litt her og litt der. Jeg skal være hos foreldrene hans på julaften, men trolig en liten tur innom mine egne også denne dagen da de er på besøk hos noen slektninger rett borta fra han. Syns kanskje at det er greit om han hadde vært hos foreldrene sine 1-2 dager, for skjønner jo at det er litt spesielt med jula for mange, men ikke 4 dager. Det burde jo ikke være nødvendig. Dere får prøve å inngå et kompromiss. Lykke til iallefall.

Skrevet

Ikke greit med fam. Vi skal feire med hans fam i år, slik at neste år blir med min fam + jenten vår. Hva skal dere neste år da,? må han være med sin fam?, trodde heller det var oss jenter som var litt spes på det området.

Skrevet

hadde nok sagt i frå om at eg ikkje synst det var greit!!! min hadde nok ikkje fått lov å reist i frå meg i jula, har termin 1. januar..

Skrevet

Jeg har stor tro på kompromisser. Er det veldig viktig for deg, be han bli hjemme. Men kanksje kan du foreslå at han kan dra ned på julaften og overnatte en natt. Da er jo du med familien og kan få god hjelp hvis noe skulle skje og han kan jo komme på kort varsel. Ingen rødvin til middagen.

Skrevet

Uff, det hadde jeg aldri godtatt! Det er jo altfor tett til terminen din jo! Godt du har din familie der, men synes han burde være hos deg og din familie nå. Han burde skjønne at du ikke vil reise så langt nå!!!!

Skrevet

Han hadde ikke fått skrevet under farskaps papirene til ungen for å si det sånn!!

Skrevet

Jeg hadde latt han reise! Kanskje ikke 5 dager. Men hvis han kjører bil så kan han jo evt. dra 23 og komme hjem 25 eller noe sånt. Han kan jo også være edru og kjørbar i tilfelle noe evt. skulle skje.....

Jeg personlig hadde blitt KJEMPE skuffa hvis jeg var samboeren din og dere har blitt enige om at det er greit også er det plutselig ikke det alikevel......

2 timer er jo ikke sååå langt. :-)

Min mening da!

Skrevet

Dere har jo tydeligvis snakket om dette-og blitt enige før. Så da syns jeg faktisk ikke du har noen grunn til å legge opp til en krangel! Da kan du like godt bli med ham. Jeg syns vi gravide lett kan bli for sytete og storforlangende på alle ting...."jeg har gått gravid og slitt i ni mnd, da kan du jammen......." Det er urettferdig å si slikt! Jeg ser ingen grunn til at han skal måtte være hos din familie, bare fordi du er gravid. Hvis han er edru og kan kjøre når som helst, er jo ikke dette verre enn det var da dere bestemte dere for dette.

Bli med ham du, hvis du ikke klarer deg uten ham. Det er like viktig å gi ham kjærlighet, som å forlange det selv.

Skrevet

Kan dere ikke inngå avtale da? Og to timer er ikke så lenge? Jeg har egentlig fått beskjed om å holde rumpa hjemme i jula, men vi er inflyttere begge to, så vil vil til familien liksom. Legen min har sendt melding til der vi skal, tilfelle det skulle skje noe. Vi har 6-7 timers kjøretur foran oss. Så jeg er ikke så pysen, og skulle det skje noe på veien, er det mange sykehus underveis :-)

Feirer dere hos han i år, er jo "vanlig" tradisjon ofte at man er på den andre sida neste år. Så positivt for deg, så får dere ha jula med poden med din familie neste år.

Dere finner sikkert ut av det.. :-)

Skrevet

Ville gjort det eg kunne for å være sammen ihvertfall!!

Med min første reiste eg bort i julen selv.. hadde termin 2.jan.

Dit vi skulle tok det 4 timer... men sjekket jo med sykehuset i nærheten om det var ok å komme der i tilfelle...

Det gikk bra det!!

Men, dere må bli enige.. et forhold er å gi og ta!!

Lykke til!

Skrevet

Han burde ikke dra uten at dere er enige om det i hvertfall....kanskje det er på tide å "stifte" egne juletradisjoner? Det er også en del av det med å få barn at man plutselig blir familie på en litt annen måte enn når man er samboere uten felles barn. Det kan jo kanskje være en løsning...jul hjemme hos dere selv :)

Men jeg selv, hadde nok ikke godtatt det uten videre dersom det ikke er noe vi hadde snakket om jeg hadde sagt ok til før....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...