Puppesnuppa Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hvor mye ammer dere om dagen? Jeg er oppe i 4 ganger nå, men kjenner at det kanskje ikke er nok til mere enn 3.. Får lillegutt i seg nok morsmelk tror dere? Hilsen en førstegangsmamma
MintCondition Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Jeg ammer enda, Guro er 10 1/2 mnd nå. Hun får pupp på morgenen, litt utpå ettermiddagen og til kvelds før hun legger seg, som oftest. Av og til oftere også, om jeg er hjemme og hun viser tegn til at hun vil ha Tenker egentlig ikke på puppen som et "måltid" lengre, men mest en liten tørsteslukker, kos og trøst...så har ikke tenkt over om det er "nok" melk, hun får i seg det som er der liksom
Gemini77 Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Min gutt er 9 mnd og får pupp kun 2 ganger om dagen. Og det har han fått lenge. Om morningen og før leggetid. Han har styrt det selv og nekter å ligge å puppe noe mer. Resten av dagen drikker han vann til måltidene..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Luke er litt over året,jeg ammer morgen+kveld+natt:O) Å amme 3 ganger ved 9 mnd er bra,vil tro at han får i seg det han trenger:O)
Raffna Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Hvordan merker dere om det ikke er nok? Jeg ammer min på 9,5 mnd. 5 ganger om dagen - 1 gang om morgenen og så til hvert måltid. Ser det som en tørsteslukker, han spiser såpass mye fast føde nå. Merker jo at det er mest melk om morgenen også blir det slappere og slappere utover dagen, men han klager ikke... ikke vil han ha MME heller. Får vann til måltidene i tillegg.
Line_78 Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Gutten min er 10,5 måned. Fra morgenpuppen til siste kveldspupp (sånn i ellevetida) ammer jeg vel 5-6 ganger tipper jeg (+ nattamming, men vi driver med nattavvenning nå.) Av og til blir det litt trøsteamming også. Han drikker vann til måltidene. Dersom gutten din virker fornøyd får han nok i seg nok melk. Husk at dersom du gir grøt som skal blandes med vann så er det morsmelkerstatning i den, så da får han i seg en del melk der også :-)
Lilleh Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Snuppa er 9.5 mnd, og jeg ammer 4-5 ganger pr dag. morgenpupp - etter frokostgrøten - osm regel til lunsj - etter middag - etter kveldsgrøten Driver å trapper ned, og skal kutte ut både frokost og lunsj puppen til jul pga jobbing igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå