♫ rockesmurf og smurfejenta♥ Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er alle sammen spreke og shopper, vasker hus osv når dere er høygravide??? jeg er gørr sliten og føler meg litt unormal. Synes jeg ser så mange spreke gravide rundt meg som lever som før??jeg orker nesten ingen ting, men vegrer meg for å si det å be om hjelp...later liksom som om jeg er full av energi, føler at det forventes på en måte....vi gravide er jo ikke "syke"..30 dgr igjen
konvall Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Vet du hva, det er vel ingen av oss som lever akkurat som før........ Vi har vel alle våre dager som er tyngre enn andre, men vi liker vel å skryte litt av oss selv når vi har vært flinke.... Også er det litt for å motivere hverandre til å få gjort ting vi skulle ha gjort... Du skal ikke ha dårlig samvittighet hvis du ikke orker.. Husk det er du som kommer i første rekke, ta vare på det selv først.... Huset går ingen steder... Kos deg med magen og glem ting som skulle vært gjort....
Silje's mamma Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Ja, for all del:) Dagene mine går mest til å være sofagris og sitte å bimme her:) Er bare når jeg har ork at jeg gjør noe husarbeid, og da går det i etapper.. trust me=) når mannen kommer hjem setter jeg han i gang med det jeg ikke har rukket eller orket.. om noe blir halvgjort så samme det:) kos deg og gjør ting på de dagene du føler for det:)
Maisie Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Nei, man er ikke syk fordi om man er gravid. Men man kan da vel ha vondt og være sliten for det! Lukk øynene for disse spreke gravide, du. Alle gravide er forskjellige, og alle har like rett til å være det og. Julevasken her blir det så som så med (kanskje få samboer til å vaske gulvene ekstra nøye da), får heller hive litt glitter over det som er igjen så det ikke synes, hihi. Synes dette førjulsvaskehysteriet er oppskrytt, man skal da uansett kose seg i adventstida, og spesielt når man er gravid. Nei, ta litt hver dag, og kos deg i sofaen etterpå!
rødhette* Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Det er absolutt lov å være sliten. Jeg fikk forbud mot gulvvask og støvsuging av fysio, så det må sambo ta seg av alene. Går litt lengre mellom hver gang det bør gjøres enn det faktisk gjøres, siden han må ta seg av det helt alene nå. Men det går da. Jeg skal hjelpe til med støvtørkinga før jul, men blir en helt ordinær gulvvask og støvvask på oss. Blir ikke vindusvask, vasking inni skapa og sånt her i huset. Det får vi ta til våren. Herregud, jeg er jo høygravid snaaaaart. Begrensa hva man skal gjøre også da. Nei, la oss heller nyte livet i magene våre, enn å slite oss ut.
rakrias Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Gjør som jeg..sov når du vil, spis når du vil, lat deg når du vil..Har du mann i huset, er det han som må ta i et tak nå..Husk, selv om graviditet ikke er noen sykdom, så blir man generelt mer sliten i kroppen når man har rundet 8 mnd (og det blir ikke lettere den siste mnd). Du trenger all den hvile du kan få i tiden fram mot fødselen og ikke minst i forhold til tiden ETTER at du har født..Kanskje du skulle ta deg noen runder med akupunktur??Jeg ble straks mer opplagt av en behandling med energigivende nåler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå