Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Guten vår skal fjerne mandlene like før jul, og er kjempe glad han har fått time..., men lurer litt på hvor lenge d pleier ca gå før barnet er i noenlunde form igjen siden d er rett før julen... No ser for såvidt mandlene ganske ok ut, ikke så store som d var men likevel store,, men d pleier kanskje gå litt slik "frem og tilbake"...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Vi fjernet både mandler, falske mandler (polypp) og la inn dren for nesten et år siden. Etter operasjonen var han veldig pjysk og litt taslete litt lengre enn jeg hadde ventet. Det tok i overkant av en uke før han var skikkelig pigg igjen. Han var ikke sengeliggende eller noe sånn bare litt "taslete". Litt slapp men fikk så mye is han orket. De er så tapre disse små. Vi ga masse paracet den første uken slik at han slapp å ha det vondt. Vi holdt oss hjemme i ro i nær to uker men da var det tilbake i barnehagen.
mamman&andrea Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har ikke gjort det selv eller på min datter, men ei i klassen min fjerna di i høst og var vekke fra skolen i en uke og veldig slakk den andre uka. Var ikke så mye hun kunne spise, så jula er kanskje en kjip tid å gjøre det på.... :/
Leola Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Junior fjerna mandler, polypper og satte i dren når han var 1,5 år gammel. Han dårlig allerede fra han var født. Snorka når han pusta, var alltid tett, tette tårekanaler og han sleit skikkelig med å suge på puppen. Etter operasjonen var han en ny gutt. Nesten Aldri syk, kan spise alt uten å sette det i halsen, snorker ikke på natta og er mye piggere:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Småen her fjernet mandler og polypper og de stakk hull på trommehinnen. Han var dårlig i en mnd. og hadde vondt, i tillegg var han syk nesten en mnd. til etter dette, med hyppige infeksjoner i hals og ører. Men, dette har med å gjøre at han ikke kunne få de smertestillende som de vanligvis gav i starten pga astma og hjertefeil, og at han fikk for liten dose med paracet. I tillegg fikk han en halsinfeksjon bare noen dager etter operasjonen (har immunsvikt). Men er deilig å være ferdig med det, selv fjernet jeg polypper som barn, det var ikke noe problem, men å fjerne mandlene som voksen er ikke å anbefale. Bli ferdig med det. Vanligvis kommer de fleste seg på en ukes tid. De fleste andre unger jeg har møtt som har tatt denne operasjonen har vært i farten og lekt bare noen timer etter operasjonen, og problemet har heller vært å holde de i ro. Det går helt sikkert bra. Men... om han går i barnehage så ville jeg holdt han hjemme en uke eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå