Gå til innhold

Da er jeg i gang igjen for 6.gang...Mens er innringt!

Anbefalte innlegg

....men jeg er liksom ikke overlykkelig.....

Husker hvordan jeg hadde det for 1 år siden, da vi skulle til med vårt 1.forsøk..."Jippi nå skal jeg bli gravid"....tenkte jeg...

Men det er 5 forsøk siden (3 negative,en avbrutt og en spontanabort...)

Hvordan skal jeg klare å bli skikkelig optimist igjen jenter....?

Er bare helt tom nå når jeg har snakket med St.Olav..... Det har kanskje litt med at jeg ligger rett ut med bihulebetennelse, stønn. Hodet er som en tikkende bombe rett og slett - men det går vel over :o)

Ønsker dere en riktig fin helg, kos dere!! :o)

Klem fra

Fortsetter under...

Ikke lett å være positiv når man er syk - hvem er vel det???

Du skal se at du kommer deg etterhvert. Tror det er sånn for de fleste her inne at alt føles tungt iblant. Men det er utrolig for en styrke som fins blandt oss her inne. Er imponert jeg. Dessuten er det godt å ikke vite alt man skal igjennom på forhånd...

Når skal du ha innsetting? Jeg skal begynne med nesespray 16 des og har innsetting i uke 3.

Hei begge to og takk for svar :o)

Ja en er vel ikke superoptimistisk med sykdom i kroppen.

Jeg kommer nok sterkere tilbake, kjenner at det begynner å "synke inn" at vi snart er i gang igjen!! :o)

Jeg begynner med nesespray 21,des, hvis det blir som jeg har trodd. Start på da 21.ikke sant? Og jeg er i utgangspunktet satt opp på uttak i uke 4. Men tar det vel sånn litt etter hvert...nå venter jeg bare på brev og medisiner fra St.Olav. Et år siden siste "ordinære" forsøk, så jeg har jo nesten glemt hva jeg gjorde, he he ;o)

Ha en fin kveld! :o)

Klem fra

Hei Lenn :)

Ikke greit å samle positive tanker når man er slapp og syk...

Men du skal se de kommer! Jeg ønsker deg masse lykke til,og håper du snart setter inn gullegget på st.olav!

Klem fra

Du er tøff Lenn, det skal du vite....

Men kanskje du har det som meg, at det er pyton å gå "på vent"?

Jeg kjører heller på, bedre det enn at det ikke skjer noenting...

Håper det lykkes denne gangen, på St.Olavs sa de til meg at de har stor tro på oss som har vært gravid før! Det er godt å vite...

Klem-

Annonse

Takk skal du ha :o)

Godt å ha dere her inne!

Når skal du i gang Vilsågjerne? Blir det etter jul en gang? Eller venter du på samtale...? Klarer ikke holde meg 100% oppdatert, det går litt i surr..... ;o) (teflonhjerne i tillegg vettu, så... ;o))

Klem fra

Takk Sunniva :o)

Jeg har jo gått rett på helt siden i fjor desember da vi begynte med det første forsøket. Synes, som deg at har gått helt fint.

Men nå da jeg har tatt en pause, så er det tyngre, ja..... Har liksom vent meg til å leve som normalt....og det blir jo ikke akkurat et helt normalt liv og gå på spray og sprøyter og sånn....Kjenner at jeg gruer meg littegrann........redd for bivirkninger..........

Men for all del :o) Premien vi får når vi lykkes er jo verdt alt i verden!!!!!

Selvsagt :o) :o) :o)

Klem fra

Hei Lenn:o)

Skjønner at du sliter med å være positiv, kanskje det blir litt slik at du ubevisst forbereder deg på at det kan gå begge veier. Det vet du jo nå etter mange forsøk! Ikke lett å være superpositiv da, med troen på at det her går så lett så...........

Men har hørt at for hvert ordinære forsøk så øker sjansen for å lykkes litt mer gang for gang, så du skal se at det går bra den her gangen.

Tenk så mange som det egentlig er rundt oss som har forsøkt i mange år, og så plutselig sitter det. Lett å tro at man er få som opplever det, men så blir man litt bedre kjent med noen og så viser det seg at de har holdt på med akkurat det samme og lykkes.

Men kjenner meg så godt igjen i de følelsene du beskriver, tror vi alle sliter mer eller mindre med dem innimellom.............

Oppmuntringsklem med masse tro og håp er sendt:o)..........

Ikke lett å være positiv, men vi får håpe det blir en baby på oss til slutt.

Da må du nyte de siste 20 hormonfrie dagene. Får håpe du blir frisk før du starter på hormonkarusellen igjen.

Ønsker deg lykke til, håper det er nå spiren fester seg godt:-)

Hei vennen min!!!!!!

Gratulerer så mye:o) Skulle til å skrive et innlegg til deg nå for å høre hvordan det går og om mensen hadde meldt sin ankomst. Så kjedelig at du er syk da..... Men er ikke rart at optimismen er på topp da.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen...... Har jo vært det 5 forsøket vårt nå... Da jeg begynte med medisiner igjen nå, var jeg ikke kjempe optimistisk med en gang. Er jo litt "vant til" disse sprøytegreiene... Og plutselig kom tiden for at vi skulle dra. Er ganske rart å tenke på at jeg er ruger nå.....

Så du skal se at optimismen kommer snikende når du begynner å føle deg frisk. Da er det godt å være frisk når du starter da. Kjedelig å være tett i nesen når en sprayer.....for da må vanlig nesespray taes en stund før synarela.....så det er jo litt mer mas....

Men så fort du er igang kommer du til å tenke positivt og se fremover:o) Det vet jeg. For du er jo virkelig sterk!!! Og vi vet at ting går opp og ned, så nå går det snart oppover:o)

Så nå blir jeg gravid, og så kommer du rett etter!!!

Masse lykke til vennen. Denne gangen skal det gå bra. Nå kommer det nye og friske egg og da kommer også gullegget:o)

Mange gode klemmer

Kjære Lenn:-)

Jeg forstår hva du mener med at å ringe inn mens ikke gir den store lykke-følelsen... Sånn hadde jeg det også i høst. Jeg følte meg bare apatisk og tenkte mest "jeg-gir-faen". Heldigvis snudde humøret seg etter hvert, og under medisineringen hadde jeg mye energi og håp om å lykkes.

Håper det snur seg for deg etter hvert også, det blir nok bedre nå du er skikkelig i gang - for denne gangen måååååå det være din tur!

God helg & stoooooooor klem fra

Hei Lenn! :o)

Er ikke sikkert du husker på meg, men vi var i samme rugeklubb for noen mnd siden. Det gikk jo som du vet desverre ikke så bra med noen av oss.

Jeg har vært så heldig å fått tibud om å vare med på et forsøk utenom det vanlige fra St. Olav. Skal ta noen prøver først å se om vi er egnet. Men håper det.

Å jeg sier til deg som jeg sier til min god venn Vilsågjerne: 2007 skal bli vårt år. Vi legger 2006 bak oss, og tar ikke frem noe fra det året og ser fremmover.

Dette året skal vi klare det alle sammen! Det har jeg tro på.

Ha en super helg og noen gode førjulsdager, og håper du kommer deg på bena igjen fort.

Stor klem fra

Annonse

Tuuusen takk kjære venner! Det er så godt å ha dere.

Kommer akkurat fra legevakta...stønn. Har fått penicillin... Formen er akkurat midt på treet!!

Kessi, selvsagt husker jeg deg! Samme rugeklubb i høst. Dessverre gikk det vel skeis for de fleste av medlemmene.........*grr*

Ja 2007 skal bli baby-året for oss alle :o)

Snart snur vi kalenderen til januar 2007 og da kommer nok trenden til å snu betraktelig!!! Da skal det bli maaaaange blå kryss!!! Alt skal bli lysere når sola snur ;o)

Hell og lykke for oss alle!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Klem fra

Kjære Lenn :)

Har hatt litt dårlig samvittighet i det siste, for at jeg ikke er så aktiv her inne lenger. Ukene flyr, men jeg har deg i tankene fordi, det skal du vite!! Er innom av og til på jobb og smugleser da :)

Veldig spennende å se at du er i gang igjen!!! Og du som er så flink å lage gode egg som både tåler frysing og tinging, får forhåpentligvis egg i fryseren denne gang også. Jeg har sagt det før Lenn, men jeg har en veldig god følelse når det gjelder deg. Det er bare et spm om tid, det er jeg helt sikker på! Og at du er litt syk nå, det trenger ikke bety så mye, helst for mannen det gjelder tror jeg. En venninne hadde dobbelsidig lungebetennelse på sitt 5. IVF forsøk, og gjett hva...?!? Joda, hun har nå ei lita jente på 9 mnd :))

Skal prøve å følge deg nå i desember. Tenk, vi var rugere i desember begge to i fjor. Tida går fort, skal se til neste jul så har vi begge barn :) Mine 7 mnd elder enn din (dine) :)) 2007 er jo det store babyåret, det har vi jo bestemt :)

Men ta vare på deg selv i disse rugeperiodene og tida imellom. Jeg fikk meg en reaksjon selv etter at spirene satt i mai nå. Det var så mye fram og tilbake med IVF-forsøk, SA i mars, fikk beskjed om at det var tvillinger i juni, så var det dessverre bare en igjen senere i juni, men ved tredje UL, så var der allikevel to bankende hjerter. Så det ble en reaksjon som følge av at IVF er tøffere en jeg følte da jeg holdt på, og samtidig frykten for å miste igjen. Så, ta vare på deg selv og prøv å gjør dagene som er nå, så gode som mulig. For gravid, det blir du igjen :)))

Ønsker deg en fin adventstid, og at det lykkes denne gang. Sender mye babystøv fra guttene der inne ***************

Gode adventsklemmer fra

Hei Lenn :)

Skjønner at det er litt trist å ringe inn mens, samtidig som

man også er litt glad, for da er man nærmere målet..

Synes du er ei tøff dame jeg, du står på, og det er såååå BRA.

Du har figtherinstinktet jeg skulle ønske jeg hadde, og

jeg er overbevist om at det kommer til å gå bra med deg.

Jeg kan ikke fatte og begripe noe annet nemlig.

Sender deg en stor klem, og håper at dette forsøket

er gullforsøket som resulterer i ett flott barn :)

Tuuusen takk for svar begge to :o)

Det setter jeg stooor pris på!!

Og du som er gravid og greier, gøril :o) :o)

Ha en fin adventstid dere og, og lykke til videre!!

Tar med meg masse babystøv fra småttisene dine, Linemor ;o) Satser på at det gjør underverket!!

Takk for at du tror på meg....du har vært "ved min side" helt siden i fjor, Linemora "mi" :o) Satser på 2007-baby jeg også!!!!! JEPP!!

Tvi tvi ;o)

Stooore klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...