Gå til innhold

Murringer og ryggvondt som gir magesjau eller omvendt?

Anbefalte innlegg

Har hatt vondt i ryggen siden i går med magesmerter som kommer og går. Jeg har også gått ekstremt ofte på do siden i går, men det er ikke flytende som diare (beklager detaljer). Så har jeg en mageinfeksjon som gir meg kynnere eller må jeg tømme meg ofte pga kynnere? Har hørt at både magesjau og urinveisinfeksjon kan gi for tidlig fødsel. Selvfølgelig er verken lege eller jordmor tilgjenglig i dag. Gruer meg litt for å ringe Ullevål siden forrige besøk varte i 12 timer med masse unødvendig venting.

Bør jeg ringe ? Noen som har samme problem?

Fortsetter under...

Tror ikke du behøver ringe, det er ganske vanlig nå på slutten at magen kommer litt i ubalanse.

Jeg har hatt hard mage hele svangerskapet, nå er den plutselig løs.

Regner med at det er all aktiviteten i magen (kynnere, baby som danser samba på tarmene) som gjør det slik.

Det er ikke farlig sålenge det ikke er halt flytende (vann) hele tiden - da bør du få sjekket væskebalansen din.

Jeg tror du vil merke det hvis det går over til virkelige rier. De skal øke i styrke.

Jeg har hatt mye kynnere i dette svangerskapet, og det ender som regel med at jeg må skikkelig på do etterpå (eller mens det står på). Jeg prøver da å tenke som så at hvis det virkelig er rier, så blir det verre.. men jeg er ingen ekspert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...