Gå til innhold

Lystgass? noen som kan hjelpe ??

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på ossen det er og ta lystgass under en fødsel`?? har man smerter når man har tatt d?? og kan d vare under hele fødselen?+

skjenner man noe hvis man tar epidoral?? men jeg har tatoering på korsryggen så tror ikke jeg får det.. :(

Takk for alle svar .

Håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7307942-lystgass-noen-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd lystgass i noen få minutter... (Kom sent på sykehuset og hadde nesten full åpning) Det virka ikke på meg.

Epidural fikk jeg ikke tid til å prøve, men de jeg kjenner har både negative og positive opplevelser med det....

Man vet ikke på forhånd hvordan sin egen fødselsopplevelse blir, før man er midt oppi den...(dessverre) Man må nesten bare ta det som det kommer...

Jeg har også prøvd lystgass, synes ikke det hjalp noen ting, unntatt at jeg ble mer konsentrert om å puste, og ikke vræle aaauu! hihi :)

Epiduralen var åååh så god da den begynte åå virke, var heelt nydelig å slippe smertene en stund!! :D Fikk også morfin, men det hjalp ingenting.. var kun epidural som hjalp på meg, men ikke på de siste pressriene, mulig fordi de skrudde ned da..?

Lystgass hjalp ikke meg særlig når det gjaldt smertene, men lystgassen hjalp meg til å puste meg gjennom hver ri. Epiduralen synes jeg funket delvis på meg, altså den funket ikke særlig i mageregionen hvor jeg kjente riene. Ble mere bedøvd der nede pga epiduralen jeg, dette førte til at jeg ikke kjente noe til pressriene.Men var godt å ikke kjenne noe da ungen kom ut da. Men tror det er veldig indiviuelt hvordan vi opplever smerter under en fødsel.

Fikk tilbud om det under første fødsel, takka nei i starten da jeg er litt følsom for noe over nese og munn (brekker meg), men tilslutt ble jeg desperat. Etter første innpust spydde jeg som en gris, men når jeg endelig var kommet inn i det var det helt fantastisk bra. Hjalp meg veldig. Nesten som å være litt full (høres nok litt rart ut), men virker bare når du puster det inn. Jordmor måtte dra masken ut av hendene på meg når press riene startet, jeg ville ikke gi slipp. Jeg anbefaler lystgass, men det er selvsagt helt individuelt. Takker nok ja til det denne gangen!

Jeg brukte lystgass under min fødsel! Syntes det hjalp delvis på smertene, men mest av alt ble jeg konsentrert om pustingen og fikk en følelse som hun over skriver at jeg nesten var "full":) Etter å ha pustet inn lystgassen en stund syntes jeg det ble mest ubehagelig da jeg ble svimmel og noe uvel!

Ble ingen Epidural på meg, noe jeg er glad for i dag da jeg fikk fullt ut kjenne hvordan det var å føde min sønn:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...