Mathoka Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg klarer ikke få lillegutt til å sove på dagen lenger. Har hatt problemer med det i en uke eller to nå. Pappa`n klarer det helt fint, men han er jo ikke her hele tiden. Skjønner ikke hva som er problemet for vi gjør det helt på samme måte. Legger han ned i sengen når han er trøtt, lar han ordne litt for seg selv, går inn og legger han ned igjen etter 5 min og da sovner han hvis pappa`n gjør det. Skal mamma derimot gjøre det setter han seg opp hele tiden og skal leke, også hylskriker han så fort jeg legger han ned... Det er så slitsomt, for han er jo stuptrøtt...
-carina- Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Selv om du og mannen din gjør det samme, så gjør dere det helt sikkert ikke helt likt. Nettopp fordi dere er to forskjellige. Mannen min var i en periode flinkere til å legge gutten vår på dagtid. En periode var jeg flinkest til å legge på kvelden. Hmmm... Var vel ikke noe godt råd, dette, men et lite forsøk på trøst! ) Kan vel også være det at det er så koselig å være i mammas armer, han har ikke lyst til å ligge der når han heller kan være hos deg. Lukter vel godt av melk hos deg også. Hvor gammel er gutten din, da?
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Han er 7,5 mnd gammel. Legger seg veldig fint på kvelden da både når jeg legger han eller mannen min gjør det. Da skjønner han liksom at det er natta =) Men han trenger jo å sove på dagen også! Han har lært å reise seg opp og har funnet ut at det er veldig gøy å sitte i sengen nå, så han gjør det hele tiden når jeg skal legge han på dagen...
-carina- Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Gutten min var veldig lett å legge før, men når han ble 3- 3 1/2 mnd så ble han vanskelig å legge på dagtid. Jeg sliter fortsatt med det, så jeg går nå og bysser. Han er en drøm å legge for natten. Hva med sånn pose, da? Eller er kanskje pose mer til bruk på nattestid? Jeg har begynt å bruke pose på gutten min på natten, nettopp i foreberedelse til den tiden da han begynner å stå. Har hørt de sliter med å sove da, de vil så gjerne opp og utforske... Men jeg har ikke vært der du er enda, så jeg har vel ikke så mange gode råd å komme med... Jeg håper bare min gutt venner seg til å sove av seg selv igjen, håper denne byssingen går over... Kanskje noen her som kommer med bedre råd enn meg! Lykke til! )
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2006 Tror det blir litt vanskelig å begynne med nattpose nå, i og med at han er vant til å sove på magen...har for lengst gitt opp å få han til å sove på ryggen. Han liker å ligge å vri seg om natten =) Byssing er håpløst her, har ikke kunnet ligge i armene våre siden han var 2 mnd gammel, da skal han bare opp å kikke, en skikkelig nysgjerrigper =) Leste et annet innlegg om seperasjonsangst, så kan jo være det som er grunnen... Men...han sover nå, så jeg klarte det!!!!! HURRA!!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Gratulerer!! ) Nå begynner gutten min å bli trøtt, så nå er det snart min tur til å "kjempe".... )
-carina- Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Bomma på lagre knappen, var ikke meningen å være anonym... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå