Gå til innhold

Huff, nå trenger jeg virkelig råd... Gutten min på snart 8 mnd hyler hver gang jeg skal legge han i sengen sin. Han blir helt hysterisk.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før kunne jeg legge han både på dagtid og om kvelden, helt uten problemer. Men så kom en periode nå, som han har fått 3-4 tenner på en gang (holder på ennå), og etter det er det krig hver gang han skal ta en lur.

Han er litt sutrete ellers på dagen også, men det regner jeg med er tennene. Men han har virkelig fått helt angst for sengen sin.. Gråter så fort jeg skal legge han ned i den, og holder på helt hysterisk enda jeg står der og stryker og koser han. Han enser ikke en gang at jeg er der. Så, svak som jeg er, plukker jeg han opp når han er helt utrøstelig. Og da stopper han med en gang og er blid. Så prøver jeg å legge igjen etter en stund, også er det i gang igjen... Det går i en evig sirkel...

Er redd han skal ha litt separasjonsangst, for veldig ofte starter hylingen så fort jeg går ut av døren. Har prøvd å prate rolig mens jeg går ut, så han fortsatt hører meg, men det hjelper ikke...

Så hvis noen har noen råd til hva jeg skal gjøre, tar jeg dem i mot med åpne armer..

Ikke bare blir jeg sliten selv, men ser på gutten min at han er så trett stakkar. Gjesper og klør seg i hodet og ørene. Han trenger virkelig søvnen sin.

Jeg prøver også å gå inn hvert 5. minutt og gi litt kos og smokk. Men synes nesten det blir verre da jeg... :( Han blir bare frustrert...

Gjør jeg noe feil? Håper noen har noen råd til meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok separasjonsangst (den kan du ikke gjøre noe med, den kommer når de begynner å bevege seg, slik at de ikke krabber sin vei! Kjempelurt!). Hva med å sette deg med et blad eller noe i en stol på rommet hans til han sovner, og så leke masse bortebortetitt-titt på dagtid? Går over dette også!

Skrevet

Jeg skrev akkurat ett innlegg som går ut på det samme (glemte å skrive i overskriften at det gjaldt problemer med soving da...).

Han er 7,5 mnd gammel og jeg får han ikke til å sove i sengen sin på dagen lenger. Pappa`n jobber skift, og han får det til helt greit...irriterende, for vi gjør det på akkurat samme måte, men når jeg legger han blir det bare hylskriking...Har ingen råd jeg, trenger rådene jeg også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...