PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Skulle man ikke få halv skatt på svangerskapspenger i desember? Jeg har ikke fått det....
Tess30 Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 etter som æ har skjønt får vi penga igjenn om 14 daga, og da e det 50% skatt!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Så frekt. Da taper vi jo penger,fordi da får vi bare halve beløpet,og derfor betaler vi bare halvparten så mye skatt,så da slipper de unna med å gi bare 25% avdrag i realiteten. For vi får jo da sikkert bare halvparten av svangerskapspengene i Januar da,og det er den andre halvparten vi får utbetalt før?
hønepøne;-) Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Neida, vi får for hele desember, med halv skatt i uke 50. Så det er ingen svindel:)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2006 Ja,jeg har det , men jeg skjønte faktisk ikke det der. Gi meg med teskje.... Jeg har nå fått alle pengene jeg egentlig skulle ha i en vanlig mnd.Altså da uten halv skatt... Hva mer får jeg?
rødhette* Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Så kjekt det er å få vanlig lønn utbetalt fra arbeidsgiver... Ikke fullt så forvirrende hehe.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2006 Ja,og jeg hadde forsåvidt fått det og hadde de hatt mulighet til å omplassere meg vekk fra nattjobbing Jeg liker ikke NAV. De er trege. Jeg sendte inn brev med kontonummeret mitt dit,så de skulle kunne sette pengene mine rett inn på konto,men neida,får sånn mongobrev i posten fortsatt. Og da tar det lenger tid. Tenk om det blir borte i posten?? Da får jeg absolutt ingen penger da,men de kunne ikke ta imot kontonummer gjennom telefonen,og de klarte visst ikke å skjønne det jeg har skrevet på lappen. Komplisert med navn og kontonummer og en beskjed :Jeg vil gjerne ha svangerskapspengene mine innbetalt på denne kontoen. Men NEIDA
rødhette* Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 hehe, skal ikke være lett Siden jeg ikke har nattjobbing, og bare er "vanlig sykemeldt", får jeg pengene fra arbeidsgiver. Så jeg slipper rot med NAV heldigvis..
Silje's mamma Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 det er noe drit å være avhengig av Trygdekontoret med utbetaling!! Jeg er i den situasjonen, desverre.. I min situasjon vil jeg nå få 7dager med lønn fra jobben (med halv skatt), og resten utbetalt fra trygdekontoret.. Dvs at med den tregheten og surr fra kontoret, risikerer jeg og ikke få penger i desember.. Så jeg må ringe hver dag nå, og spørre/purre på om de har fått meg inn i systemet.. Blir like fortvila hver dag.. er ikke det råttent så vet ikke jeg!!?? hva skal man liksom få betalt med 7 dagers lønn da? er jo ikke nok til faste utgifter engang.. hvis ikke de gjør noe med dette blir det ikke akkurat julaften her i gården... Måtte bare få dette ut!!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde blødning tidlig i svangerskapet,så det var visst ikke det beste å jobbe natt da sa legen min. Pluss at det var veldig mye tunge løft og sånn... Så han mente også at jeg skulle sykmelde meg,men jeg var jo ikke syk,men han visste ikke hva svangerskapspenger var,så da måtte jeg faktisk forklare han det. Men det gikk da i orden til slutt... Men NAV er noe herk å forholde seg til ja.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2006 Jeg skjønner deg godt. Nesten så man har lyst til å reise dit med en pumpehagle og bare gå amok til tider. (Sett litt for mange actionfilmer i det siste...)
rødhette* Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Hold deg unna Steven Segal! hehehe (spy, spy, spy)
Silje's mamma Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 SAMME HER!! ÅHH.. har lyst til å reise ned og sette meg ned og forklare skritt for skritt hva som må gjøres!! de virker jo helt korka i hodet jo!! har de ikke fått opplæring eller? Enten så er det det, eller så er det den "eldre generasjonen" som ikke er så pc-vante!!! tror aldri jeg har vært så frustrert på noen som det kontoret der.. Om de ikke får ordnet opp i dette skal jeg ønske de en j... god jul!! nei, huff.. skal støvsuge jeg nå, og hyle ut min frustrasjon!!!! VRÆÆÆLL!!! Ha en god helg forresten:) håper alt ordner seg for deg og!! (av alle, så burde jo trygdekontoret vite at de ikke kan tulle med oss gravide!!)
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 1. desember 2006 Ja,de burde la det gå utover pensjonistene istedenfor,de er ikke så farlige for helsa dems Hehe,han så faktisk ikke ferdig hele filmen med Steven Segal,for den var :and quote:Dårlig til å være Steven Segal film til og med.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå