cat&amalie Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Har ei lita jente på 1 mnd. Når hun har avføring, så ligger hun å presser noe vanvittig. Hun blir helt rød i fjeset og ser ut som hun har skikkelig vondt. Av og til kommer det noe i bleien og av og til ikke. Til slutt begynner hun ofte å skrike. Hun kan ligge å presse i opp til en halv time. Hun har ikke forstoppelse, for vi skifter bleie med avføring 5-10 ganger i døgnet. Hun får en flaske mme om kvelden. Kan dette ha noe å si? Spurte på helsestasjonen og de mente at det var vanlig å presse, men sånn som hun ligger syns jeg virker litt skummelt. Blir så bekymret...
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Min presser også endel. Du kan kanskje prøve 1 ts maltekstrakt i melka 1 gang i døgnet og se om det blir noe lettere?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Jeg snakket akkuratt me HS om dette. Min får forløbig kun MME. Jeg skulle tilsette 1/2 ts maltekstrakt om morgenen og 1/2 ts om kvelden i melken. Min er 3 uker og ligger også slik å presser, og hun har så vondt :-( helt grusomt å se på... så håper dette hjelper :-) Lykke til
Minesmå:)+en til! Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Du beskriver jo MIN gutt jo! Han her presser HELE tiden syntes jeg da...stakkar. Sa det til legen på 6ukerskontroll (i går), og han sa d var helt normalt. Men det ser jo SÅ ubehagelig ut...å presse uten å få noe ut! Jeg gir også MME om kvelden med maltekstrakt oppi. Han har vært slik siden fødsel nesten... Håper det gir seg snart, at tarmene fungerer normalt inni den lille magen. Han her ligger å presser når han skal legge seg. Ligger i sengen og presser og presser og blir bare mer og mer forbannet og begynner å grine. Jeg MÅ bysse ham i søvn for at han skal klare å ligge alene uten å presse.. Det har ikke hjulpet med hverken minifom-dråper (det kan du prøve, fåes på apoteket) eller maltekstrakt her...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Jenta mi presser også endel. Pratet med både barnelege og HS om dette og de sa begge det var noralt. Barnelegen sa faktisk at det var en slags trening. Men nå skal det sies at jenta mi ikke virker å ha vondt da, mulig det blir anderledes da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå