Gå til innhold

Svigermor "vet best"!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

NEI, det er jeg som vet best hva som er best for min lille. Men hele tiden kommer det tips og råd som irriterer meg, også når hun sender sms til sambo om hva knøttet bør ha på seg om natta.... Han sover godt i pysjen og er god og varm under dyna og koseteppet sitt (som han må ha om natta), også ligger han oppå et lite lammeskinn, han trenger IKKE ha på seg en body el ullbody under pysjen sin selv om han hoster. Han er forkjøla, men veldig kvikk og fin, hoster på natta og får hostesaft.

Mamman min kommer ikke med innspill hele tiden fordi hun vet jeg gjør en god jobb og vet selv hvor irriterende det er at noen blander seg sånn hele tiden. Svigermor har et ikke-forhold til sin svigermor og burde ikke blande seg sånn, spesielt når jeg sier at han er god og varm og trenger ikke mere på seg.

Ellers er hun en supersøt dame, men er så fryktelig irriterende å få disse "rådene" hele tiden. Mener det sikkert bare godt, men hun bør jo høre på meg da...

Når vi er hos de og minsten er sulten og begynner å sutre litt og jeg sier han er sulten, og at han skal få mat, jeg ammer, skal hun liksom trøste han før hun gir han fra seg, men han er jo sulten, er derfor han ikke blir rolig da. Et par ganger har jeg måttet gå bort til henne og ta ham.

SVIGERMØDRE VET IKKE HVA SOM ER BEST ALLTID!!!!!

sorry, måtte bare få det ut her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet....

Min svigermor "vet også best"...

Skikkelig irriterende!!!!

Skrevet

Enda verre er det at ting ble gjordt helt annerledes i svigermors sin tid. Da skulle man jo pakke inn et forkjølet barn i ull, ull og atter ull. Nå er det jo slik at man vet mer om feberkrampe og skal for all del ikke overopphete. Tror de fleste svigermødre mener det godt, men er skikkelig irriterende ja.

Skrevet

Så irriterende. Kanskje du skal spørre henne om hun inbiller seg at det er hun selv som har fått barn med fyren din. Kanskje hun klapper igjen etter det?

Skrevet

Har lest mange innlegg her ang svigermødre,kanskje jeg skal være glad min svigermor bor i Thailand??? Synes det til tider er ganske trist,men etter slike innlegg kanskje jeg skal være glad til??

:o)

:o)

Skrevet

Vet du, jeg kunne ha skrevet nøyaktig det samme innlegget selv. Nøyaktig!

Skrevet

nei,di vet ikke det.er så enig at du aner ikke =0)

min svigermor var en slik en....nå er det slutt på det.for jeg vet best hva angår mine barn.

attpåtil er jeg svigermor selv...hehe

kommer med gode råd,innspill,osv.

men jeg belærer ikke,bare gir tips.så er det opp til foreldrene om di vil prøve ut,eller ikke.

har ennå ikke fått kjeft for det,så da er jeg vel ikke så ille,hehe.

er rart med det ser du.man vil bare hjelpe og være snill.da tenker man ikke på hva mamman mener....

men jeg tror nok at alle svigerser innerst inne vet at foreldrene vet best.

er bare vanskelig å ikke blande seg innimellom =0)

så jeg skriver under på innlegget ditt.!!

vi vet slettes ikke best bestandig!!!!

helt ok å lufte ut det man irriterer seg over =0)

Skrevet

DU synes hun er irriterende også pga. dere IKKE har et godt forhold. Du kan helt sikkert ikke salppe av og være 100% deg selv med henne tydligvis. Det er iallefall TYPSIK for slike fjortismødre som deg og irritere seg over svigermødre. Men vet du hva- HOSTESAFT til babyer.-HALLO??!!!!!!!!!!!!!! Det skal en iallefall IKKE gi. Min mann er lege, og vi har ALDRI gitt hostesaft. Det bør ikke gis små barn. OG for det andre. Babyer spenner ofte av seg dynen, og da er det ALTFOR lite med ku pysj, og ikke body under. Babyene skal ha det lunt og godt, ofte inntullet i teppe rundt seg når en bærer de inne. Noe varmt over skuldrene osv.

ÆRE VÆRE SVIGERMØDRE OG MAMMAER.......

Skrevet

Nå må jeg le litt her. Var for å få ut litt frustrasjon. Som jeg skrev er hun en supersøt dame og vi koser oss mye sammen.

Fjortismamma?? Får vel ta det som et kompliment siden jeg er 29.

Var hos legen i går og fikk hostesaft, og som du sikkert vet, el burde vite siden din mann er lege, har leger ofte forskjellige meninger om behandling av pasienter.

Som jeg også skrev har han et koseteppe på seg, som han må ha, og det er i ull. Ellers er det lunt og godt i sengen hans og han er god og varm.

Har ikke til vane å bære min 6 mnd gamle sønn inntullet i et teppee hjemme. Tror ikke det er så veldig vanlig, men alle sin smak.

Ønsker deg en fin dag!

HI

Skrevet

Kjente meg så igjen på det du skrev-særlig det med urolig unge som er sulten!!! Jeg også må nesten ta ungen fra henne. Men-det er bedre å ha ei svigermor som er tilstede og bryr seg enn ingen svigermor/eller ei som gir blaffen- det er i hvertfall det jeg sier til meg selv hver gang jeg blir irritert:)

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn. Kan hun ikke gi meg jenta mi tilbake når hun skriker? Her tviholder hun på henne lenge, og det er så fælt! Prøver å være imøtekommende, men noen ganger blir jeg nesten på gråten av at hun skal kontrollere babyen min sånn som hun gjør.

Skrevet

jeg sluttet å bære babyen min i teppe når hun 1-2 mnd..hehe.. er vel en svigermor her som føler seg litt truffet kanskje?;)

svigermoren min er veldig grei på mange måter..men hun skal absolutt mase om mat hele forbanna tiden... stakkars liten som ikke får smake bolle., stakkars liten som ikke kan få sjokoladekake osv... begynte med dette når hun var 5 dager!!!

Skrevet

Henger meg på "svigermor"-tråden jeg også, men helst med et annet problem... Mine svigerforeldre bryr seg alt for lite om barnebarnet sitt.... Vi bor langt unna mine foreldre(som er helt oppslukt av snuppa når de endelig treffer henne), så jeg hadde liksom håpt at snuppa skulle få et godt forhold til farmor og farfar som ikke bor så langt unna. Men de ringer sjelden og spør hvordan det står til, kommer innom enda sjeldnere, og når vi først treffer de bryr de seg ikke så voldsomt om snuppa... Snakker ikke så mye til henne, prøver ikke få henne til å le eler noe, og ligger aldri på gulvet og leker med henne. Farmor liker å ha henne på fanget, sånn rett opp og ned og sitte stille opplegg(uten å leke eller snakke med henne samtidig), og hvilke unger liker det i lengden? Ikke min propell hvertfall... Men de eneste gangene snuppa har blitt redd "fremmede", er når farmor kommer, så det sier jo litt... Sorry, ble litt langt dette, men svigers har irritert meg mer og mer i det siste, så det var godt å få sagt det! Pokker heller, når jeg først er i gang skal dere få høre resten også.... Det hender svigers spør om de kan få overnatte her hvis de skal noe i byen. Det er bare greit det, men i det siste så har de f.eks spurt om å få ligge over fordi de skal noe sent på lørdag kveld, og vi har sagt ja, selvfølgelig, men når vi da kommer til søndagen så reiser de aldri.... Sist gang sa de ikke noe om at de skulle noe i byen søndag kveld, så de skulle være hos oss hele søndagen også, og gangen før der hadde vi hatt overnattingsgjester i 2 uker i strekk og gledet oss til søndagskvelden for oss selv, men da viste det seg at de hadde tenkt å bli til mandag. Hadde de enda sagt fra hadde det jo vært greit, men når jeg har et anstrengt forhold til de, så er det greit å være forberedt. Er det jeg som er sær, eller er det lov å irritere seg over sånt...? Og jeg er ikke fjortis heller...Nærmer meg stygt 30 faktisk...

Skrevet

jeg har ikke noen svigermor (tror hun faktisk hadde vært supergrei) men jeg har noe enda værre stemora til samboeren min!!

Ho er skikkelig fæææl!

Uff maser om Alt! hvis vi er der og tassen er trøtt så maser ho om at dem har grøt og me ogblablabla.. masa om det sida ha nvar 2mndr.. før det var det velling da som dem prøvde å prakke på han..

Så er tassen redd ho for hver gang hun river han ut av armene til en eller annen så blir han sååå lei seg og komemr med leppa.. da sier ho å han må være her 2-3døgn så han blir vant til andre folk åikke sånn mamma dalt! Tassen er alltid blid og smiler og ler til alle andre mennesker selv de han aldri har møtt... så han er vant til folk han ja.. han liker bare ikke den Ugla der... hmm skal tro om jeg og sambo har overført litt dårlige vibber til han om ho?

eneste som veit best om ungene sine er foreldra dermed basta!

Skrevet

Min svigermor henger seg mest opp i det som er anderledes fra da hun hadde smått. Og spesielt det at jeg "ikke har på nok klær!"

Han er et varmt barn, så vi har ikke på så mye som hun ( og mange andre) mener vi burde. Når hun begynner å "ta av" med meninger, sier jeg bare; jeg har klart å holde liv i han, og han er ikke mye syk, så noe riktig må jeg da gjøre.....?!?

Da blir hun stille:)

Den funker på de fleste som absolutt skal blande seg:)

Skrevet

Jeg har også en svigermor som "vet best". Men da jeg leste det innlegget ditt, anonym- om sv.foreldre som ikke bryr seg så mye og som utnytter dere mht. overnatting ol, så må jeg si at jeg bare har et luksusproblem!

Min svigermor blander seg i mye men først og fremst er hun kjempeopptatt av barnebarna sine og vet ikke hva godt hun kan gjøre. Hun er også veldig hjelpsom iforh. til barnepass ol.

Så da får jeg heller leve med at hun er litt masete...

Skrevet

Min Svigermor er et mareritt, og dessverre kan ikke jeg si at hun noen gang er særlig søt..

Da jeg hadde fått eldstemann måtte jeg også forlange å få henne for å gi henne mat. Hun hadde henne gråtende og sulten på armen, mens hun sa til meg på "spøk":"gå bort, vi vil ikke ha den sure melka di".

Hun tok også opp med mannen min at hun synes at jeg ammet så altfor ofte,da hun var nyfødt... DRITTKJERRING

Skrevet

Jeg har egentlig bare hatt et tilfelle med min svigermor. Vi var på besøk og ungen sutret litt. Og med en gang har hun da "mageknip". Jeg sa hun nok begynte å bli sulten, det kjente jeg på brystene mine + jeg så det på klokken. Hun gjorde ikke tegn til å gi fra seg ungen, og jeg stresset heller ikke med det, ville ikke være en hysterisk mor. Dessuten hender det jo at hun må vente noen minutter med å få mat hjemme. Hvertfall, hun sutret litt mer, sa nok en gang at hun var sulten og jeg gjorde meg klar til å ta imot for å amme, men igjen "ungen hadde mageknip". Skulle til å si ifra da ungen plutselig skriker til, så lenge pleier hun nemlig ikke måtte vente. Svigermor begynte å nevne mageknip, men jeg avbrøt henne og sa hun var sulten. " Åh, blir hun sånn plutselig sulten?" var svaret jeg fikk.. Må le litt av dette da.. Er første barnebarnet hennes og hun er en veldig søt og grei dame. Kommer ikke med så mye råd, for hun ser hvor mye som har forandret seg på 30 år, men hun sammenligner heller i kommentarene sine, ikke mas i det hele tatt.

Er nok heller MIN mor som er den verste av de 2. Nå har hun lært litt av søsknene mine, at hun bør holde kjeft mange ganger, men hun klarer det ikke. Jeg gidder som regel ikke bry meg, og hun sier ikke så mye til sambo. Men hun skjønner ikke helt at ting er anderledes nå enn hva det var for 30 år siden.. eller hun skjønner det, men mener likevel det er det mest riktige, og hun har 4 barn, så hun føler seg litt som en ekspert tror jeg.. hehe...

Men hun mener bare godt da, det vet jeg:-)

Skrevet

Min svigermor, er forsåvidt ei kjempe dame, men med spesielle meninger.

En episode vi hadde, var i midten av september, det var fortsatt veldig varmt ute. Hun hadde passet junior over natten, fordi vi var i bryllup.

Jeg sendte med nok klær, men det var ikke nok for henne. Så hun dro å kjøpte nytt.

Når hun leverte han hadde han på seg : ullstrømpebukse, body, sokker, fleecedress, lue, og en vinterdress utenpå det igjen. han var gjennomvåt av svette stakar.

Svigermor vet ikke alltid best, men vi kan jo selv velge om vi vi ta imot rådene deres.

Skrevet

Jeg signerer også anonym her, i frykt for at noen i slekta også er her...

Jeg har også en slik svigermor, men hun sier det ikke rett ut, men kommer med små stikk hele tiden. Blant annet er hun av den generasjonen som vil blåholde på at barna kun skal ha mat kun hver fjerde time. Det funket ikke til oss, lillemann hang i puppen konstant da han var helt "ny". Det var veldig feil for henne.

Og hun synes jeg skjemmer han bort fordi jeg holder på så mye med ham. Argh. Blir så sinna. Gjør hva faen jeg vil med ungen min, synes ikke noe om hennes metoder. Synes kanskje hun bør tenke over hvorfor noen av ungene sine er så usikre, og sjenerte. Kan det ha noe med å gjøre at de har blitt holdt på for lite med kanskje? For lite nærhet? Grmf..

Nei, best å ikke bry seg om svigermødre som "vet best" :)

Skrevet

Helt enig!Svigermor og svigerinne...grrr!!

Skrevet

HI,

Kan det være din svigermor som har svart anonymt på denne tråden (som kalte deg fjortismor)? Haha.

Skrevet

Svigermor er så dominerende, og holder hele familien i stramme tøyler! Mannen min er snart 40 år, og adlyder henne som en redd 4-åring! Det gjør forsåvidt mannen og resten av barna hennes også. Blir så mektig lei, for hun har en mening om absolutt ALT, og hun har ALLTID siste ordet uansett emne. Har aldri møtt noe lignende menneske i mitt liv. Men får vel også tilføye at hun aldri mener noe vondt i det hun gjør, og er snill og hjelpsom, men det er vel fordi hun har fått viljen sin!!? Men det som er mest irriterende er at hun faktisk er litt "kort" i hodet sitt noen ganger. Jeg vil ikke påstå at jeg er intelligent eller noe, men jeg overgår henne faktisk en høy gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...