Gå til innhold

Tilbake i jobb etter permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når planlegger dere å begynne å jobbe igjen etter permisjonen? Er det noen som ikke har tenkt å la barnet gå i barnehage etter det første året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på å gå gradvis tilbake på jobb når babyen er 6 mnd. Starte i 40%, for så å øke til jeg er i full stilling når babyen er ca 1 år. Barnehage blir det nok etter det.

Skrevet

har tenkt å være hjemma et år i tillegg til de 10 mnd som jeg har permisjon...Gleder meg til å være hjemma og bare kose meg og nyte alle opplevelsene...den lille gir meg

Skrevet

Ja, jeg blir nok hjemme de tre første årene, gjorde det med første-mann, greit når man får kontant-støtte.. Mulig jeg får permisjon bare fra deler av stillingen etter ett år, man kan jo ha permisjon uten lønn i den grad man ønsker, slik at man kan være mest mulig hjemme..

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal redusere stillingen min til f.eks. 80 % etter det ene året har gått. Har en veldig fleksibel jobb så det går greit. Jo mer jeg tenker på det jo lenger synes jeg 8-timers dag for en så liten tass er...

Skrevet

Jeg tar sikte på å begynne 60% (mannen hjemme 3 dager i uka, jeg 2) fra barnet er ca. 7 mnd (dvs januar -08). Tror vi tar 10 mnd perm med 100% lønn denne gang, vil da trenge eksternt pass når barnet er ca 10,5 mnd (ferie inkludert i perm-tiden).

Skrevet

Dette fordi vi har litt dårlig råd... Hadde jeg hatt råd ville jeg/mannen vært hjemme til aug-08, da barnet er 14 mnd. Men vi skal jo betjene lånet, sukk!

Skrevet

jeg skal ta 100% permisjon og være hjemme.

etterpå begynnerjeg i 40% jobb, men har myefridager, så foreldrene mine passer ungene da det trengs....

får vi kontant støtte så kommer jeg ikke til å jobbe mer enn 40% :-)

Skrevet

Går tilbake i 40 % jobb og 50 % avsluttende studier 6 uker etter fødsel, det blir vel ut i mai en gang. Da tar mannen permisjon frem til midten av august. Så går jeg ut i permisjon frem til årsskiftet. Vi skal ha permisjon med 100 % lønn, men får vel likevel ikke brukt opp permisjonsukene vi har rett på. Forøvrig mister vi de 6 pappaukene (tror jeg) fordi jeg bare jobber 40 %.....

Etter permisjon ønsker vi å benytte oss av de gode pedagogene i barnehagene. Det er ærlig talt ikke mange dagmammaer rundt omkring med pedagogisk utdannelse, og det at det er færre voksne per barn synes jeg ikke forsvarer det. Vi ønsker å vise førskolelærerne den tilliten de fortjener. ;)

Etter permisjon skal jeg forøvrig opp i 80-100 % stilling.

Skrevet

jeg skal ha full permisjon fra min 50% stilling i 1 år, men skal ikke ta permisjon fra mine 100% studier. blir kjempetøft, gruer meg litt...skulle gjerne hatt økonomi og anledning til å være hjemme på fulltid.

Skrevet

Litt usikker på det enda. Mannen min har egen bedrift og kan starte sent, så i teorien kan jeg jobbe f eks 80% og heller komme hjem tidligere så han kan dra på jobb.

Men jeg tror jo også barna har godt av å sosialisere med andre barn, så vi får se :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...