Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er det noen som husker hvordan vektøkningen var i svangerskapet - fordelt på de forskjellige ukene? Kanskje noen snille jenter kan se tilbake på papirene sine. Er gravid og vet ikke helt hva jeg har i vente. Har et barn fra før og la på meg myyyyyye. Nå er jeg i uke 23 og har bare lagt på meg 3kg. Er det lite eller normalt? Hvordan skal disse kiloene fordeles? Er jo klar over at alle kropper er ulike, men sånn ca.....! Hvor mye går man opp i 1.tim., 2.tim. osv.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 HVis du er helt normalvektig er det kanskje litt lite? Men sikkert ikke farlig, du har ennå en del tid igjen:) Jeg hadde min største vektøkning fra uke 30 og opp (selv om jeg hadde gått opp noen få kilo mer enn deg i uke 23 også da) Tror de fleste har størst økning i siste trimester (1 timester er jo de fleste smådårlige, 2 trimester er man som oftest bedre men mer mobil, 3 trimester har man ofte flest plager og kan ikke bevege seg så mye) Nå er kanskje ikke jeg det beste grunnlaget for sammenligning.. siden jeg var nesten helt bundet til leiligheten fra uke 25 pga bekkenløsning og en million forskjellige problemer (trøstespiste nok i tillegg til at jeg ikke kunne røre meg) og gikk opp nesten 40 kg tilsammen.. Nå 2 mndr etter fødsel har jeg 14 kilo igjen å bli kvitt. Vektøkning er jammen ikke noe å lengte etter veit jeg...
Sina73 Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Da jeg var like langt som deg hadde jeg gått opp 7 kg. Jeg gikk opp totalt 20 kg jevnt fordelt. Gikk mye opp på slutten pga ødemer. Da jeg hadde født fant jeg ut at noen av kiloene ikke bare var vann......Begynte å trene 6 uker etter fødsel og kiloene raste av. Er nå så og si tilbake til utgangspunktet. Jeg synes ikke du skal henge deg så mye opp i disse kiloene. Man skal selvsagt ikke spise dobbelt så mye som man pleier, men litt ammefett skal man få på kroppen og babyen må jo få næring.
Amabolla Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg veide 62 kg (171 cm høy) når jeg ble gravid og jeg hadde følgende vektøkning: 1.kontroll: 10 uker på vei: 65 kg 2.kontroll: 16 uker: 65.8 kg 3.kontroll: 23 uker: 69,9 kg 4.kontroll: 25 uker: 70.4 kg 5.kontroll: 30 uker: 76 kg 6.kontroll: 33 uker: 79,6 kg 7.kontroll: 36 uker: 81,4 kg 8.kontroll: 38 uker: 84,9 kg 9.kontroll: 39 uker: 83,9 kg 10.kontroll:40 uker:86,9 kg. Jepp-la på meg bortimot 25 kg. På søndag er vesla 3 mnd og jeg veier 68 kg:)
Videlivi Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Jeg ser at i uke 24 hadde jeg gått opp 4 kg. uke 29 tilsammen 7 kg, uke 32 tilsammen 5 kg ( omgangssyken) uke 35 10 kg, La på meg 12 kg tilsammen, vesla ble født i uke 41,5. Hvis du ikke har fått gått ned fra forrige svangerskap, trenger du ikke å gå opp så mye i dette =) Lykke til!
Tiddelidu Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Jeg la nesten ikke på meg første halvdel av svangerskapet, men i slutten av 2 og hele 3.trimester tok det litt av. La på meg 20 kg i alt.. Har fortsatt 7 av dem igjen.
april 06;) + mai 09* Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 la på meg 4 kg før 25 uker. Så ble jeg bekymra for for liten vektøkning og spiste alvorlig mye en stund av hensyn til barnet. La på meg 5 kg på 3 uker, da så jordmora rart på meg, gitt. Etter det gikk det gradvis, la på meg 14 kg totalt. Er radmager nå pga amming, skulle gjerne lagt på meg mer.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 1. trimester: 4 kg - og utelukkende min egen feil. He, he... 2. trimester: 8 kg 3. trimester: 3-4 kg 15-16 i alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå