Gå til innhold

Gravid igjen 5 uker etter Ma !!!


<3 Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Tenk at jeg har blitt gravid igjen bare 5 uker etter MA !

Jeg var 11 uker på vei med tvillinger og begynte å blø og dro på ultralyd og der var det ikke hjerte slag hos noen av dem,så jeg ble sendt til ullevål til utskrapning og dette er akkurat 5 uker og 3 dager siden (altså var jeg på ullevål den 24 oktober)

Trodde det kom til å ta en stund før jeg fikk se ny positiv test,men neida :-) Har testet 6 ganger bare for å være sikker + har vært hos helse stasjonen og fått positiv test der oxo!er sååå glad for at det gikk så fort,men så sier helse søster at det lønner seg å vente et par måneder etter MA,så kroppen kan "bli seg selv" igjen. Og har oxo lest om en jente her inne som oxo som meg ble gravid igjen rett etter MA og mistet for 2 gang og nå blir jeg så bekymra! Burde jeg ventet?!

Noen som har erfaring med dette? Eller vært i lik situasjon?

 

Takker mye for svar :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!

 

Jeg tror at hvis kroppen ikke var klar for det, hadde du ikke blitt gravid igjen.

 

Syns ikke det var særlig proffesjonelt av helsesøster å fortelle deg at du burde ventet. Om hun hadde sagt det rett etter MA'en hadde det vært noe helt annet, men du forteller ikke en som akkurat har fått positiv test at hun burde ventet!

 

Ønsker deg et riktig kjedelig svangerskap uten noen form for komplikasjoner eller uforutsette hendelser.

 

((klem))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd etter MA at det var mest sikker å vente noen måneder før vi prøvde igjen....

Men jeg vet flere som har blitt gravid rett etter abort der alt har gått helt fint!!!:)

Jeg tror det beste du gjør nå er å prøve så godt du kan å ikke tenke på faren for abort og heller ta det eksta med ro denne første tiden!

Gratulerer så mye og lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss-mom

 

Gratulerer så mye med den nye gravidideten!!

Håper det går bra denne gangen.

 

Nå synes jeg ikke du skal bekymre deg så mye over hva du bør gjøre eller burde ha gjort... Nå er du jo gravid og det er lite du selv kan gjøre for å endre på situasjonen. Jeg har hørt masse gode eksempler på de som har blitt gravide med en gang etter MA/SA og fått flotte barn, så la oss håpe at du er en av de.

 

Jeg har selv nylig oppdaget en liten spire etter å to MA.

Denne gangen er jeg roligere enn før. Forventningene er mer moderate. Men jeg håper jo sterkt at dette skal være min tur.

 

Håper vi begge kan se fram til en lykkelig august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...