Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er det noe jeg kan gjøre for jenten min? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Har hørt at E vitaminer skal hjelpe, men har ingen erf.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde veldig voksesmerter når jeg var liten. Mamma pleide å gi meg en halv paracet når jeg hadde det. Da var det borte etter kort tid. Det er vel kanskje ikke noe godt råd, men det var det eneste som hjalp...
Galskapens overhode Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 vi er inne i en ny periode med voksesmerter igjen nå.. Vesla mi har det mest i beina.. Jeg masserer beina hennes og legger en varmeflaske under dem. Er det så vondt at dette ikke fungerer, får hun paracet. VAr slik mine foreldre gjorde for oss da vi var små også..
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Hei Har en datter på snart fire som har tatt etter mine voksesmerter. Denne smerten kjenner jeg godt for jeg har den enda i en aldre av tredve. Det som har fungert best i mine 26 registrerte år med denne smerten er masering midt under foten. Kan virke som om dette "løsner" noe av spenningen. Det er jo ofte senene i kroppen som ikke henger med når kroppen strekker seg. Ofte kan dette bli værre dersom man i en "vokse periode" har gått lang tur og utsatt bena for ekstra påkjenning. Personlig får jeg av og til denne smerten når jeg blir kald på bena inne (er ikke revmatiker). Er enig i at muskelavslappende medisin virker veldig bra men personlig vil jeg unngå dette så lenge som mulig for både voksne og barn. Var dette over flere år kan det være lurt å sjekke om senene i kroppen er for korte. Det som har hjulpet meg mest er inntak av vitaminer og da spesielt omega3. Det smører kroppen og gjør jobben for kroppen i denne vokse perioden enklere og ting går smidigere for seg. Begynte å ta vitaminer fast først i par og tyve års alderen og da ble det lengre og lengre mellom disse smertene. Et annet godt tegn på at dette er riktig er at jeg nå siste året har vært veldig sløv med å ta vitaminer og omega og nå kommer smertene hyppigere. Et annet tips er å sette bena i varmt vann. Lykke til
thilde71 Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Anbefaler varme ullsokker (gjerne ullfrotte som ikke klør) om natten i tillegg til alt det som er nevnt ovenfor.
gretema Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Fikk anbefalt en krem som er å få kjøpt på helsekost det er en urtebasert krem mot Stress og Uro. den er produsert av KmR Unander Care AS, se www.unander-care.no Dattra mi på 3 år er mye plaget med voksesmerter i legger og kne og det har blitt mye bedre etter at vi begynte å massere inn kremen når hun har vondt. min søster har samme erfaring med sin gutt på 5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå