Gå til innhold

Dere som går på metformin...

Anbefalte innlegg

Hvilken dose tar dere? Jeg har gått på 3X500 siden september. Sist jeg varhos gyn ville han øke dosen men jeg sa nei fordi jeg har vært så kvalm. Men i det siste har jeg føltfor å øke dosen, så jeg hargjort det uten å snakkemed ham.Jeg har økt til 4x500 per dag. Er dette ennormal og grei dose? Vil ikke bestille ny time og snakke med gyn for er på volvat og det er så dyrt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7306851-dere-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei

de informasjonene jeg har lest, sier at man kan ta inntil 3000mg daglig. En klinkk i Tyskland som er spesialisert på pcos/s anbefaler 1750mg daglig hvis man e rover 60 kilo, 1000mg hvis man er under.

Selv har jeg tatt opp til 2000mg men tålte det ikke, så jeg fungerer best på 1000mg,d a slipper jeg de fleste bivikrningene.

Ja det går helt fint å ta 4x500 mg dersom du føler for det og ikke blir dårlig. Jeg skal egentlig ta 3x500, men blir så dårlig i magen at jeg ikke klarer mer enn 2x500.

Siden gyn ville at du skulle øke opp ser jeg ikke noen grunn til at du trenger å informere han om det før du har time neste gang :)

Takk for svar!!! :-)

Dette er min dag 3 på den nye dosen, så må nok bare se det an. Er litt kvalm, litt vondt imagen men ikke så gale som det var da jeg først begynte på metformin... så blir det gale så kan jeg jo gå tilbake til 3...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...