Gå til innhold

Sol *260407* OG HypoThyr*260407*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver med ny tråd jeg ...

Når er dere på nett som oftest da? Hadde jo vært lettere om vi var på noenlunde samtidig av og til ;o)

Er det flere med oss med samme tremin ? :o)

Syns dette er spennende jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ofte på nett på dagtid i uka fordi jeg har en jobb hvor jeg sitter ved PCen store deler av dagen. I helga er jeg litt fra og til, innom og sjekker mail og bim av og til.

Er det UL-termin deres som er den 26. april? Avviker den mye fra menstermin? Jeg hadde opprinnelig termin 29. april, regnet jeg meg frem til, men ble gravid rett etter en SA, så litt usikkert er det jo. Holder meg til den 26., så får vi se.....

Skrevet

Svarer her ang liv jeg (så spm på den forrige tråden). Jeg har kjent liv siden uke 15 omtrent. Siden dette er min andre så visste jeg litt mer hva jeg skulle kjenne etter. Nå er det tydelig spark mange ganger daglig:)

Skrevet

Hei hei.. Har hatt en travel helg og ikke fått vært på nett. Ja min termin er UL termin, men den er bare to dager flyttet, trodde først det var 24. april, men det var siden jeg ikke helt husket dagen jeg fikk mens på.. hadde hatt kontrol helt frem til da, sikkert derfor vi ble gravid da hehe Jeg TROR jeg kjenner liv.. det kjennes ut som små spark, men samtidig luftbobler.. men har ikke hatt slik før så går dermed ut fra at det er nurket :o)

Skrevet

Håper det :o) Har du kontakt med mange flere her eller ? Jeg har ikke fått vært her så mye enda at jeg har fått noen spes å holde kontakt med.. ¨deg nå da.. :o) Hvor i landet er du fra ? Du venter nr 2 ?

Skrevet

Jeg har kontakt med et par andre herfra. "Kjent" de siden vi var inne på bli gravid-forumet. Hun ene er snart på vei til 3. trimester... Vi ble faktisk gravide samtidig, men jeg hadde en SA og ligger derfor 7 uker etter henne nå. Men jeg lyktes igjen veldig fort, glad for det.

Dette er min andre ja, har en gutt fra før og venter ny gutt:) De skal nok bli gode kamerater siden det bare blir litt over to år mellom dem.

Jeg er fra Toten og er 27.

Hvor er du fra?

Skrevet

Heisann!

En tanke treg av meg jeg... :-) Er innpå her med ujamne mellomrom i løpet av uka. :-)

Er 26 år og fra vestlandet.

Skrevet

Hei igjen..

Jeg er akkurat kommet over i 30 årene og bor ett lite stykke utenfor Bergen :o)

Er nå vandret inn i uke 21, min kjære klarte i går å kjenne ett spark, det var MORO DET :o) Ellers alt vel med dere??

Skrevet

Alt bra med meg iallfall. Glad for hver uke som går som ikke er slitsom. Merker jo forskjell fra første gangen ettersom jeg har en gutt på snart to år å ta meg av nå. Forrige gang trente jeg ganske mye, det har jeg ikke tid og energi til nå dessverre. Prøver å få gått en del turer om ikke annet.

Veldig moro å begynne på 20-tallet, vi er jo halvveis nå:)

Skrevet

jepp, er aldeles fantastisk herlig å være kommet så langt! Magen er så smått begynt å komme og kjenner med ujevne mellomrom at det er noe i magen min! Spennende! Formen er noenlunde grei, men skal ned i 50 % nå. Går vanligvis i 100%, mem pga tungt arbeid skal jeg ned i redusert stilling resten av tiden. Gleder meg til det!

Skrevet

Det er helt greit å redusere stillingen når arbeidet man har tilsier det. Da får du endel tid til å ta vare på deg og babyen også:) Jeg jobber fire dager i uka og det går greit det. Har ikke tung jobb heller. Jeg håper på å jobbe fullt helt frem til permisjonen. Vår permisjon starter vel 3. april, det er midt i påsken, så siste arbeidsdag for meg blir torsdag 29. mars. Det er jo bare tre måneder etter jul det......

Skrevet

Jepp, det er helt utrolig hvor fort tiden går! 9 mnd høres lenge ut, men det er det søren meg ikke!! men er jo kjekt og da! :-)

Skrevet

Jeg også er nede i 50%,pga bekken..Har en enkel jobb, men med for mye sitting som bekkenet mitt ikke ble glad for. Jeg tar nok ut ferie før permisjon så jeg skal jobbe ut februar, gleder meg til siste tiden før fødsel. Kjenner liv nesten hver dag nå og det er en utrolig følelse og her en kveld kunne min kjære kjenne ett spark og. DA ble han glad hehe Ellers går dagene unna, vi har akkurat overtatt mitt barndomshjem og pusser opp, MYE å gjøre.. og min kjære har to barn fra før, en på 5 og en på 14,5.. Så føler på en måte at jeg får barn nr to, hun yngste er her annenhver uke :o)

*Klem til dere begge*

Skrevet

Det ligger forresten UL bilde av lille jenta vår under nicket mitt ;o)

Skrevet

Huff, så kjedelig for dere med bekkenløsning. Det eneste jeg har merket til nå er noen "knivstikk" lavt i ryggen og ned mot rumpa, senest i dag. Håper ikke det er starten på noe. Jeg hadde ikke antydning til bl sist så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut. Kan man forebygge det på noen måte eller???

Skal bli godt med helg nå iallfall:)

God helg til dere

Skrevet

Forebygge BL er nok ikke enkelt, siden hormonene styrer dette mye. Men selvsagt om man trener og er i bevegelse gjør det det jo bedre for seg selv.. jeg hadde store planer om å gå turer, men nå er de å gå ikke så veldig godt i lengden...og været her på Vestlandet er jo ikke akkurat noe å skryte av hehehe men er nå i bevegelse og sidne jeg jobber 50% virker det som det holder seg i sjakk. Men jeg er så trøtt og sliten om dagene... merker dere noe av slikt ?? ??

Skrevet

Hei hei

Jeg blir også sliten og trøtt. Jeg har mitt lave stoffskifte jeg må holde i sjakk i tillegg, hvis ikke blir jeg helt utafor. Jeg får heller ikke beveget meg nok. Har en på 22mnd som tar mye av tiden. Når han er i seng er det ikke mye krefter igjen.

Jeg har jo ikke BL, og håper jeg slipper unna. Men merker at ryggen blir vond og sliten veldig fort nå, både av å gå og sitte. Og har innimellom noen stikk i ryggen/rompa som ikke er videre behagelige. Prøver å ta det med ro, men det er lettere sagt enn gjort. Fredag gikk/sto jeg mye og det merket jeg på ryggen og nedover lårene.

Og magen er jo ikke i nærheten av tung enda, hvordan skal det bli når vi blir skikkelig framtunge?

Dette ble et skikkelig positivt innlegg. Hehe

Skrevet

hehe lov å "klage" litt. Syns det er godt å ha noen i samme situasjon som meg jeg. Og alle har jo selvsagt forskjellig svangerskap så... Og ikke lett å ta det med ro i disse førjulstider da.. og min kjære har en datter på 5 som er her annenhver uke onsdag - søndag, så da går dagene unna gitt..

Jeg har nå ellers begynt å lekke litt melk.. bare dråper i slengen, men syns jo det er helt utrolig rart hehehe i uke 21 og må ha ammeinnlegg *knis*

Prøver finne ut hvilke type vogn jeg vil ha, klarer bare ikke bestemme meg .... Hele tiden lurt på en DUO siden de skal være litt lettere enn kombi, men siden vi får på våren så er det gjerne ikke det største behovet og da lurer jeg litt på Kombi,,,men så er det jo å finne en en vil ha da.. har du vogn du kanskje ? Slipper dette styret?? SOL hva mener du ??

Skrevet

Oj, melka er tidlig ute hos deg ja. Det er vel et tegn på at produksjonen blir bra, håper jeg:)

Vogn? Jeg har fire jeg. Hihi. Jeg er ikke en av disse vogngale altså, bare litt. Vi har den gamle duovogna etter gutten vår. Den blir nok brukt en del, har også en easywalker som gutten vår bruker nå. Det er hans vogn så den må vi jo ha. Har kjøpt en søskenvogn (brukt) og en Simo Classic Exclusive (brukt) til babyen. Jeg har aldri hatt en stor bagvogn, så jeg gleder meg til å ta i bruk den. Vi måtte frem med sportsvogndelen på gamlevogna da gutten vår var 5mnd og jeg har lyst til å ha en bagvogn gjennom neste vinter, kjedelig å måtte over på sportsvogndel akkurat når vinteren kommer og man vil at babyen skal ha det lunt og godt. Derfor ble det en Simo Classic til tusenlappen. MEN det er ikke en vogn man tar med seg i bilen overalt akkurat. Den er svær. Så når vi skal på turen blir det nok den gamle duovogna. Greit med alternativer (og en stor gang). Hehe. I søskenvogna skal babyen ligge i mykbag.

Det er tusen muligheter i vognjungelen. Synes det har blitt mye verre siden vi handlet vogn i slutten av 2004 jeg.

Hvis dere ikke har vært innom enda, her en link til et forum med maaaange vogngale damer.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/forumdisplay.php?f=307

Skrevet

Har tenkt på en duo vogn vi da.. Det er pga at de har større bag en kombivognene. Nå får vi riktignok på våren, men tenkte vi muligens fikk brukt bagen litt utover høsten også, og da er det godt med en større bag... Liker veldig godt duo, så det blir nok det... :-)

Ellers går alt bare bra her. Har hatt en langhelg på hytta, og det var supert! Kjenner liv nesten hver dag nå! :-)

Skrevet

Jeg hadde også gått for duovogn hvis jeg skulle ha min første vogn, evt. bagvogn først og så kjøpe sportsvogn senere. Jeg ville iallfall hatt en så stor bag som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...