Gå til innhold

Har dere ALT klart nå?

Anbefalte innlegg

Jeg har det jeg trenger til babyen, stellebord m badekar, seng, vogn, bilsete, klær, vippestol, bleier, stelleting,osv-osv...men som sagt skal vi jo flytte i dag (i ettermiddag..), så det er jo egentlig ikke helt klart før det står der det skal stå! Så jeg håper at jeg ikke føder før etter helga:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7306389-har-dere-alt-klart-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

jeg har noe jeg mangler, sånn lamme skinn til vogna, senga (den skal pappa kjøpe til oss) salver osv, oxo baby dyne til seng..... usj... må få rompa ut av sofan og få kjøpt det... må bare ha noen til og kjøre meg for det klarer jeg ikke lenger, gjør vondt i bekkenet og bevege beinet fra brems til klutsj..

Vi mangler stelleprodukter (vet ikke helt hva/hvor mye jeg skal kjøpe, men det bare ser vi an) og diverse fra apoteket (termometer, neglesaks etc). Dessuten har jeg ikke kjøpt tisselaken eller badebalje, så det må nok bli en tur til Ikea snart. Bortsett fra det tror jeg vi er dekket :)

Tror alt er i hus, bare ikke helt på plass enda.

Mangler å re opp i babysenga og henge opp uro og sette på plass stellebordet med ting i på badet.

Tenkte jeg skulle legge alt klart bare, slik at pappan og storesøster kan få gjøre det aller siste neste helg mens jeg og babyen likevel er på sykehuset.

Tror det er en ålreit måte å forberede henne litt på også, så hun føler hun er delaktig i det som skjer.

(selv om jeg aller helst vil gjøre det selv da, så jeg vet jeg får det "riktig"- he he - kontrollfreak, sa du ?)

Må også få ned babylekene fra loftet i helgen, sammen med julepynten, har bl.a. sånn babygym - men husker ikke når de kan begynne å ligge under den ?

Og så ta ned bilstolen, så den står klar.

Herregud....det er så rart at han blir født om 6 dager, jeg forstår det ikke!!

Annonse

Mangler bilstol, og er litt usikker på om vi skal kjøpe ny vogn. Har en OTH Urban jungle som er 2 1/2 år gammel, og som vi fortsatt bruker frem og tilbake til barnehagen. Men det er veldig kort vei, så lillefrøkna kan godt gå selv. Har kjøpt brukt babybag til den, så den lille kan overta vognen, men er usikker på reaksjonen til hun som blir storesøster.

Ellers er det vi trenger i hus. Av stelleprodukter trenger man jo bare litt babyolje i starten, og glemmer man det har man kanskje litt kaldpresset olivenolje, det gjør samme nytten.

Har nok ikke det... Det som må være boks, er nok det. En del trenger man jo ikke med en gang, så kan se det litt an. Men har ikke redd senga, tenkte jeg skulle gjøre det sammen med lillejenta mi, viktig at hun deltar. Vogga er det svigerinna mi som ordner, den er visst klar, men ikke i hus. Det klarer de vel å fikse mens jeg er på sykehuset. Både vogn, bilstol og ammeputa mi er heime hos foreldrene mine. Blir vel i orden det og tenker jeg, hvis jeg plutselig skulle havne på sykehuset. Men voksiposen er farget, renset og knytt sammen igjen (litt av et arbeid dere ;0). Alt til senga, det minste babytøyet, kluter, nye hånduker og tepper er også vasket og klare. Har også strikket og tovet vognteppe (noe som jeg er veldig stolt av!).

Hmm... Kjenner at jeg er litt roligere denne gangen... Men det meste er jo klart, bare ikke helt på plass... ;)

Men bagen, den er i alle fall så ferdig som den kan bli! Fant ut at det var lurt etter at vi måtte ta en tur til føden en kveld her...

Tror vi har det meste i hus, utenom skikkelige ammeinnlegg og bleier.

Har faktisk ganske mange bleier som jeg har fått som gratis prøver, så det er jo ikke sikkert jeg trenger så mye i den minste str. Men 1 pakke er jo greit å ha da:)

Tran og sånt skal de ikke ha før de er 6 mnd, og jeg tar det selv så det står i hus.

Men ingenting er vasket eller klart for å si det sånn :( :(

Har holdt på hver helg å skal gjøre ferdig barnerommet, men det blir aldri så i dag SKAL jeg!! Er 3 uker til termin, og lillegutt ble født om 2 uker sist, så det kan jo være greit å begynt å tenke på å bli ferdig.

Man kan begynne med d-vitamin når de er 4 uker (ref. Gro Nylander) - imidlertid er det unødvendig dersom man tar ekstra tillegg selv og er mye ute. Poenget med D-vitamin er jo at vi nordboere ikke har så mye sol som i sydligere strøk - spes. ikke på denne årstiden. Likevel er det viktig at barnet er ute og får frisk luft, det vil da få noe tilskudd av vitaminet.

Barnerommet er ikke helt ferdig, mangler noe småmaling langs listene - babyen skal jo ikke sover der likevel så vi overlever (vi får bare lufte godt!!!) Jeg mangler følgende:

- truser til etterbyrden (huff)

- ammebher (har noen da)

- engangsammeinnlegg (har to par i ull)

- saltvannsdråper til tett nese

- febernedsettende

- rikshospitalets badeolje (ingen er så bra som den)

- badebalje

- noen nye badehåndkler

- pakke bagen ferdig

- madrass til vogga (mamma og pappa skal fikse det)

- legge på sengetøy til vogga (sambo og vesla fikser det mens jeg er på føden)

- tenkte også å skrive ferdig fødselannonsen som blir lagt ut i blad, forrige gang fikk vi helt jernteppe!

- vaske krabbeteppe

- vaske leker

- bake litt

Hmm, jeg mangler visst litt av hvert, men det er jo leeeenge til termin da. Av erfaring så vet jeg at man er jo ikke helt utilgjengelig etter fødselen og mye kan ordnes da. Sambo får ta seg en shoppingrunde hvis jeg ikke har fått med meg alt:)

jeg har alle ting... men mangler og bytte på senga og flytte den inn på vårt rom.. upraktisk og ha den inne hos de to andre...

ellers må jeg se og få rotet vognbaggen ut av den ødelagte bilen for og sjekke hvordan den er..

så må nye bilen komme igjennom eu kontroll..det er ikke plass til 3 unger i de vi låner...

og jeg må få bilstete av pappa.. skal arve etter søsteren min som er halvannet år nå..

så må jeg rydde rommet til ungene.. men det er mest av praktiske hensyn... veldig rotete

jeg ser det er mange som ikke har stelleprodukter.. men begge gangene har jeg fått det på sykhuset eller av helsesøter etterpå.. jeg har ikke hatt brukt for alle disse baby oljene og sånn.. jeg har brukt seba med barne produkter (salve og shampo/bad) og det er alt... jo mindre smøring og mer herda stumper... bruker aldri våt servietter heller..

Vi har hatt alt klart sidn oktober vi ;D

Tilåme bleier.

Men d e litt fordi at mange som vente tvillinga føde tidli, så vi tenkte d va bæst å være forberedt, just in case.

Men så ble d ikke sånn allikevel, heldivis, å nu blir dæm ikke prematur engang. vi har hatt flaks =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...