Klippskare Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er det noen her inne som har litt erfaring med hormonspiral? tenkte jeg skulle satse på den, men vil vite om det er noen bivirkninger eller noe, er det vondt og sette den inn?
maibarn1 Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har hatt min i 4 mnd nå . Det var ikke vondt å sette den inn, mer ubehagelig. Jeg blødde ganske mye den første mnd etter den var satt inn. Utenom det har jeg ingen bivirkninger og er veldig fornøyd.
Klippskare Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Takk for svar=) tok det lang tid og sette den inn? jeg er så nervøs for og plassere noe inni der.. hihi
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Fikk satt inn h.spiral for en måned siden, og det gjorde ikke noe vondt. Blør nesten ikke i det hele tatt.. Er så langt kjempefornøyd - og har ikke merket noen bivirkinger.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 tok ikke lenger tid enn en vanlig gu for meg hvertfall.. Var også litt betenkt, hvertfall når jeg kjøpte spiralen på apoteket. Pakken er ganske stor... så ikke få sjokk når du henter den... hehe
Klippskare Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2006 åja, så man må kjøpe den på apoteket! jeg trudde man betalte den hoss legen etter den va satt inn.. hehe.. men da må jeg vel dra og kjøpe den da! hvor lang tid etter fødsel kan man sette den inn? dere er mye til hjelp=)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Hei. Jeg satt inn hormonspiral 8 uker etter fødsel. Du kan sette den inn så snart renselsen er over og livmor er tilbake til normal størrelse. (6-8 uker etter fødsel). Jeg hadde småblødninger i 2.5mnd etter innsetting, og fikk uren hud og humørsvingninger. Alle bivirkninger var borte etter 3mnd.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Jeg fikk satt inn for snart 2 uker siden, da var det 10 uker siden fødsel. Det gjorde ikke vondt. Har etter dette blødd og hatt magesmerter som kjennes ut som menssmerter. Det er litt plagsomt, men har hørt (og håper!) at dette skal gi seg om noen uker... Ellers er det deilig å slippe å tenke på piller... Bare håper blødningene gir seg, føler seg lite sexy m konstant blødninger...
mamman`te2flottegutter Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Jeg skal også sette inn hormonspiral. Jeg var hos legen på 6 ukers, og da fikk jeg resept. Så må jeg bestille ny time for å få satt den inn.
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Har hatt den i 5 mnd nå, blødde litt i ca tre uker, men ingenting etter det =) Gjorde ikke vondt å sette den inn! Jeg ringte legekontoret for å spørre om resept, fikk da beskjed om at de hadde spiral der så jeg behøvde ikke kjøpe på forhånd. Det varierer litt, så du burde ringe å høre på ditt legekontor. Jeg hadde litt vondt i magen ett par dager etter innsetting og hadde litt ubehag i skjedeåpningen pga at trådene var litt lange, etter at jeg klipte de (3 mnd etter innsetting) ble alt mye bedre og nå kjenner jeg ingenting, ikke mannen min heller =) Det går fort å sette den inn, ca 5 min...
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 =) Det henger tråder ut av livmorhalsen. Dette for at det skal være mulig å ta ut spiralen igjen...I begynnelsen kan ikke legen klippe de for korte fordi spiralen kommer til å gå litt lenger inn av seg selv og da må ikke trådene være for korte slik at de forsvinner inn i livmorhalsen. Noen menn kan kjenne trådene når man har sex, men som regel er de så myke at de ikke vil legge merke til det hvis de ikke virkelig kjenner etter...
Klippskare Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2006 Ok, Tusen takk for svar=) men er ikke de trådene veldig ekkel da? henger de uttafør, eller er de "inni" liksom før man klipper dem? det må jo være ubehalgelig og ha sex med tråder inni der..=/ Unnskyld at det ble så mange spm her.. men er takknemlig for svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå