heldige meg07 + en liten til Skrevet 1. desember 2006 #1 Del Skrevet 1. desember 2006 Og der legene/jordmødrene ikke helt er enige om terminen? Jeg var på tidlig ultralyd i uke 8 (ca) der legen mente jeg nok var litt lenger på vei enn det datoen for siste mens skulle tilsi. Men hun sa ikke noen termindato. På den ordinære ultralyden i uke 18 satt jordmoren nøyaktig samme termin som fastlegen ut fra siste mens, mens når jeg var på ultralyd i uke 24 mente legen at jenta inni magen var for stor til å ha den termindatoen som var satt, men at hun ikke ville endre på terminen siden det hadde gått så lang tid (og jeg fikk selvsagt heller ikke vite noen ny dato). Noen andre som har opplevd noe av det samme? Eller noen som har noen tanker om hvorfor jordmoren på den ordinære ultralyden ikke ville flytte terminen fremover? Det kan jo ikke være snakk om så veldig lang tid (kanskje en uke), men jeg ser for meg at det kan være kjedelig hvis jeg skulle gå på overtid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7306252-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-flere-ultralyder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
aba-78 Skrevet 1. desember 2006 #2 Del Skrevet 1. desember 2006 Såvidt jeg har forstått så vokser alle babyer like fort og mye frem til uke 18-20. Derfor er det perfekt å ha den ordinære ultralyden da, slik at man kan sette en så korrekt termin som mulig. Derfor kan det nok hende at jenta di bare har vokst litt fort nå de siste ukene i forhold til hva som er normalt (hva nå enn det er - vi er jo så forskjellige). Jeg ville ihvertfall stolt mest på termin bestemt på ordinær ultralyd. Til syvende og sist kommer jo babyen når den selv er klar for det;-) Og det blir stas det!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7306252-noen-her-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-flere-ultralyder/#findComment-7309416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå