Vintersol Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er det noen som har erfaring med stellebord vs stellekommode? Har nemlig funnet et tilbud på en stellekommode (Cam Asia - 1.499,-) som virker ok. Syns det ser praktisk ut å ha skuffer med plass til ting og tang. Men det tar gjerne mer plass enn et mindre stellebord. Samtidig er et stellebord mer mobilt og mindre kostbart. Hva har dere tenkt å gjøre? Erfaringer fra dere som har barn fra før? Takker for innspill.
@nneliten Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Vi har stellekommode. Har bodd tre ulike steder med den, og det varierer hvor praktisk det føltes... Først måtte stellekommoden stå på et soverom pga. knøttlite bad. Mye styr med henting av vann i en liten balje før stelling! Men veldig praktisk med god plass til håndklær, kluter, bleier, kremer osv. I begynnelsen oppbevarte jeg også bodyer og noen små bukser,trøyer og sokker i stellekommoden. I tillegg er det badekar i "arbeidshøyde" i stellekommoden vår. Da kommoden sto på soverommet var det jo litt styr med henting av bøtter med vann + at det ikke er så lett å få opp en god "badevennlig" temperatur på et soverom sammenlignet med et bad oppvarmet av varmekabler. Deretter flyttet vi til en leilighet med svært bad. Her var problemet at stellekommoden måtte stå to-tre skritt unna vasken, så det endte med at jeg måtte bruke stellematte på gulvet når han ble litt mer mobil. Pass altså på at vann er innenfor rekkevidde når du plasserer stellebord/stellekommode da det kommer en tid der småen blir veeeeeldig aktiv og det er nødvendig å kunne ha en hånd på babyen hele tiden! Her hvor vi bor nå, er badet vårt akkurat passe stort og stellekommoden står plassert slik at jeg når både vask og barn på samme tid. Besteforeldrene har billig stellebord fra Ikea med stellematte oppå og slike kurver en kan henge på kanten med plass til bleier og kremer. De har balje på gulvet til bading. Dette er nok også en god løsning for dem med små bad.
goytil Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 jeg har kommode, er veldig fornøyd med det.. har alle baby klær i den så de er lett tilgjengelige... et stellebord ville sikkert vært bedre for plassen.. men jeg synes det er greit og ha alt på et sted..
heme Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 ME har stellkommode, og det er heilt kjempe bra for oss! Har eit sort nok bad, slik at den står nærme vasken! Syns det var veldig greit å ha baby klærna i skuffene, sleppe å spring opp og ned etter bodyar å bukser når han lille dreit opp inakken..... :-) Nå ligger baby klærna veldig klar i kommoden, så han/ho kan bare kome nå!!;-)
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Vi har akkuart vært å kjøpt den stellekommoden som var på tilbud på simo butikken til 1499! Synest den virker veldig grei! Gleder meg til å fylle den opp med klær og ting til babyen!!
Vintersol Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2006 Takker for innspill. Tror nok vi går for kommode. Har ikke så verst plass på badet, så det bør gå fint. Ønsker alle damene en riktig fin helg =)
Silje's mamma Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Noen som vet målene på disse stellekommodene? Så kan jeg måle litt på badet.. vil helst ha en kommode der.. er det ikke noe ca-mål på disse da? Anyone??
Mrs. Bouquet Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Vi har også kjøpt stellekommode med badekar. Det fulgte både med hjul med lås og vanlige føtter til kommoden. For oss er det praktisk at vi kan trille kommoden bort til vasken når vi trenger vann, og til badekaret eller dusjen når vi skal tappe i/ut av badekaret ti stellekommoden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå