Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Er helt i fra meg,vet ikke hva jeg skal gjøre!Hun får tillegg om kvelden,etter at jeg har ammet henne.Jeg vet hun er i stand til å sove hele nettene,men nå våkner hun hver 2 time,slutter ikke å gråte får hun får mat..Så spiser hun littegrann og sovner igjen..Har prøvd å vekke henne så hun får i seg litt mer,men hun sovner bare..Hva gjør jeg??Er så redd dette skal bli en vane,da hun ikke har hatt problemer med å sove hele natten før.Hun sov mellom 8 og 9 timer om natten,helt fra fødselen av.. Trenger sårt gode råd!!!
animal Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Kan hende hun prøver å øke produksjonen din? Det kan også være tenner. Og sist men ikke minst, det kan også være en periode hun har, hvor hun våkner litt lettere. Har hørt om veldig mange som har opplevd det smme rundt samme alder. Skulle gjerne trøstet deg, men du må nok kanskje bare være forberedt på at slik kan det hende det blir på natten en stund fremover. Jenta mi var( og er tildels enda )også slik nemlig, men det går over etterhvert. Og selv om det er slitsomt og du blir trøtt, så blir du vant til det.
kevin+oscar Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 hva m å prøve å gi mer tillegg...? kevin får noe større dose m flaske når d er kvelden.. ellers så vet ei at grøt, og velling hjelper noen... prøv deg frem, eller spør hs om råd..
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror rett og slett det er en periode som alle går igjennom. Det var sånn her også, og vet om mange andre som sliter med det i den alderen...derfor begynner mange med grøt for å se om det hjelper (noe jeg synes er for tidlig og det ikke blir anbefalt å gjøre). Du kan jo for eksempel prøve å gi mme på kvelden og se om hun sover bedre/lenger da. Det metter visst litt mer enn mm og det kan jo være at du har litt lite melk på kvelden og at hun trenger mer. Lillegutt sov kjempebra de første 3-4 mnd, deretter måtte jeg også godta å måtte stå opp en gang på natta (noen ganger to) og stå litt tidligere opp om morgenen. Man venner seg til det =). Det kan jo også være tenner på gang da, ta en titt i gommene (røde, harde, hvite klumper, sikler masse???). Da blir nattesøvnen dårligere...
♥maxen min♥ Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Hei du! Vi har hatt det på akkurat samme måte i omtrent samme alder. Maxen vår er nå 5 mnd og har hatt 2 mnd med 4-6 måltider på natta. Er visst veldig vanlig at de små endrer søvnrytmen når de er rundt 3 mnd, så tar det litt tid før de jobber seg inn i ny rytme. Nå er vi nede i 2 måltider om natta og ting begynner virkelig å bli som en helt ny verden!! Var veldig veldig sliten er periode, men begynner å bli veldig mye bedre det også. Har du mulighet til å få litt avlastning på dagen kan det hjelpe, jeg er mye alene og benyttet meg av familien innimellom så jeg fikk sove ut litt på dagen. Gir du flaske på natten? Prøv å ikke ta henne opp når hun får, el prøv m litt lunkent vann og se om det hjelper. Ellers prøvde vi/jeg å kose han i søvn igjen, og etterhvert utsatte vi måltidene. Og nå, 2 mnd etter er han på vei tilbake til der han var før:)) Max får også mme på kvelden, også får han pupp igjen på sengekanten. Grøten kuttet vi ut en periode på tre uker før vi begynte igjen, men nå far han grøten rundt kl 4. Så egentlig ikke om den gjorde noe til el fra på søvnen. Ønsker deg masse lykke til videre! Og husk at det blir bedre om ikke lenge!
-carina- Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Ser du har fått litt tips... Jeg ville bare si at dette her er nok helt vanlig... En periode de nok skal igjennom. Vår har vært der, men synes han er på vei til å bli litt bedre nå (4,5 mnd). Det sies at de får bedre syn på denne alderen her, de har ikke tid til å spise så mye på dagen lenger og spiser derfor mer på natten. Prøv å amme litt mer på dagen, ikke bare siste måltidet før natten... Kan kanskje hjelpe litt! Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå