Gå til innhold

adhd-diagnose og barneforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tibakemld nå fra forsikringen og min 7 årin fikk ikke barneforsikring siden han er under utredning for adhd.

Jeg ringte inn og lurte på hva dette var.Barn med dette fungerer i hverdagen så hva er problemet.Denne diagnosen gjør dem ikke arbeidsufør og sykeopphold......

Jeg ble så irritert...flere med samme erfaring eller tanker rundt dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en sak om nettopp dette på tv for en tid tilbake.Forsikringsbransjen mente at adhd-personer var mer utsatt for uhell/ulykker,og dermed ville de ikke forsikre dem.

Blodig urettferdig,spør du meg..Ingen trenger det vel mere enn denne gruppen.

Men vi er heldige,for mine foreldre har tegnet forsikring på alle sine barnebarn like etter fødselen.Så da har vi heldigvis forsikring hvis noe skulle skje.

Skrevet

Jeg har barneforsikring på min sønn med ADHD i Trygg Hansa. Men når du sier det så er jeg litt usikker på om de vet at han har ADHD....

Skrevet

Utrolig frustrerende faktisk. De kan jo bli utsatt for andre ting utenom denne diagnosen.

Det eneste de kunne tilby var ved død ved uhell og lign.

Veldig urettferdig faktisk

Skrevet

Det er helt utrolig at de i det hele tatt har lov til å nekte barn dette!!

Ta og ring Trygg Hansa og hør om de kan gi deg forsikring.

Skrevet

Takk det skal jeg gjøre.

Det værste var at i brevet skrev de at grunnlaget var at de ikke hadde mottat papirer fra legen ennå......men det har de heller ikke gjort på de to andre barna mine og de får forsikring.

Når jeg ringte begynte de med at det var grunnlaget men snudde etter jeg fortalte om de to andre barna mine og mente jeg kunne søke på nytt da utredningen var over. off....... hvorfor skal de forskjellsbehandle barn slik? adhd barn kan som oftes fungere utmerket som andre.

Urettferdig.

Skrevet

Jeg fikk akkurat en tlf fra ACE forsikring,og de forsikrer barn med adhd!!!!!

De krever ikke helseerklæring heller.

129.- pr mnd og de to første mnd er gratis.

Jeg spurte om jeg fikk lov å legge ut tlf.nr deres her,og det fikk jeg.

Skynd dere å ringe 22 42 93 00. :o)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har jobbet med dette her, og syns det er tragisk at så mange tror privatforsikring er en rettighet på linje med folketrygden...Dersom selskapene skulle forsikret alle som har en bittelitt større risiko for å få skader, dø, bli syke o.l. så hadde en barneforsikring ikke kostet ca 1000 i året, men 10000...Derfor forbeholder de seg retten til å avslå søknader på forsikring. Disse forsikringene dekker nemlig også sykehusopphold, operasjoner i utland, rehabilitering, behandlingskostnader (dersom f.eks. ADHD oppdages etter forsikring er tegnet kan de få utgifter dekket av forsikringen, derfor er det ikke spesielt aktuelt for selskapet å forsikre et barn ETTER dette er oppdaget- logisk nok!), hotellopphold for mor/far ved behandling av barnet på sykehus langt unna hjemsted osv..

Argumentet om at de som trenger forsikringen ikke får det, er rimelig dum. En må logisk nok søke forsikring FØR en blir syk for å få det..! Hvis du mister kofferten din i utlandet trenger du naturligvis plutselig en reiseforsikring, men det er ikke mange selskaper som er interessert i å forsikre bagasjen din etter den er mistet og måtte erstatte tapsbeløpet...Samme med sykdom/plager. Ikke noe selskap med ovenstående vilkår ønsker å forsikre noen som de allerede vet de da må betale behandlingsutgifter på dersom de godkjenner den..! Det er derfor vi har folketrygden- den gir alle helsebehandling uavhengig av sykdom eller ei. Dessuten kan alle barn få ulykkesforsikring, som ikke dekker sykdom- men dekker behandlingsutgifter og dødsfall ved uventede ulykker, uansett om du har en sykdom eller ei fra før.

Skrevet

Jo men.....hva mener de er større fare med et barn med ADHD.

Er det større fare for å få eks kreft o.l.

Gutten min på 11 år har aldri vært innlagt sykehus. Hatt diagnosen siden han var 7 år.

Skrevet

Premature får heller ikke forsikring. Det er like urettferdig.

Skjønner ikke hva dere klager over. Løsningen er ganske enkelt å stoppe den utviklingen som nå finnes. Man må ikke få et forsikringsbasert samfunn ala USA som favoriserer enere. Man må ha et offentlig system som forsvarer alle. Man da må man betale skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...