Gå til innhold

Dere som røyker/festrøyker...Hvilken prevansjon bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker bare på fest, men i det siste har det litt 1 gang i uka hver helg. Bruker Cerazette p-piller. Men er litt redd for kombinasjon av p-piller og røyk pga fare for blodpropp. Vil egentlig slutte å røyke, holdt meg jo mens jeg var gravid, så fatter ikke at jeg begynte igjen...men ikke så lett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker cerazette, og legen vet at jeg røyker igjen. Han sa hvertfall ikke noe om at det var farlig

Skrevet

Jeg bruker Nuvaring. Det har samme hormonene som p-pille men i lavere doser så risikoen er mindre. Uansett er ikke sjansen sååå mye større at man behøver å tenke på det.

Skrevet

Kan man amme når man går på Nuvaring da?

må den tas på samme tidspunkt hver dag?

Bivirkninger?

Skrevet

I pakningsvedlegget står det at man skal vise forsiktighet med å amme mens man bruker nivaring (hva pokker skal det bety? Spør legen, det så jo bare komisk ut:) )

Nuvaring er en plastring som sitter i sjeden 3 uker i strekk, taes ut på samme ukedag til ca samme tidspunkt, så ei uke uten, da får man mensen og så inn igjen samme ukedag samme tidspunkt.

Samme bivirkninger som p-piller men mindre risk og i mindre grad pga lav hormondose.

Skrevet

ok...Takk for utfyllende svar Sweet Amber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...