Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg røyker bare på fest, men i det siste har det litt 1 gang i uka hver helg. Bruker Cerazette p-piller. Men er litt redd for kombinasjon av p-piller og røyk pga fare for blodpropp. Vil egentlig slutte å røyke, holdt meg jo mens jeg var gravid, så fatter ikke at jeg begynte igjen...men ikke så lett
tobias mamma Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg bruker cerazette, og legen vet at jeg røyker igjen. Han sa hvertfall ikke noe om at det var farlig
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg bruker Nuvaring. Det har samme hormonene som p-pille men i lavere doser så risikoen er mindre. Uansett er ikke sjansen sååå mye større at man behøver å tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Kan man amme når man går på Nuvaring da? må den tas på samme tidspunkt hver dag? Bivirkninger?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 I pakningsvedlegget står det at man skal vise forsiktighet med å amme mens man bruker nivaring (hva pokker skal det bety? Spør legen, det så jo bare komisk ut:) ) Nuvaring er en plastring som sitter i sjeden 3 uker i strekk, taes ut på samme ukedag til ca samme tidspunkt, så ei uke uten, da får man mensen og så inn igjen samme ukedag samme tidspunkt. Samme bivirkninger som p-piller men mindre risk og i mindre grad pga lav hormondose.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 ok...Takk for utfyllende svar Sweet Amber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå