Suretær Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde positiv EL test tirsdag så jeg og smabo hadde en aldri så liten hyrdestund. Leste i en annen tråd her om en som hadde positiv EL test og dermed visste hun at EL kom om to dager.. Er det noe jeg ikke har forstått? Er så redd for at vi ikke traff, vi får ikke hatt mer sex denne uka da sambo er bortreist.Er det sånn at når EL testen er positiv er man først fruktbar 2 dager senere? Nervøs nå..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Ingen ekspert på det her med tester men! Både denne 8. og 6.pp så fikk jeg nesten positiv test en dag, så positiv test de to neste dagene. Temperaturmålingene viser at jeg har hatt EL på siste dag med positiv test begge gangene. Men forrige pp så fikk jeg positv test uten at EL kom. Postiv EL-test er ingen garanti for at man har EL Dette er ikke vanlig, men kan skje. Hadde du sex første dag med EL-test så er jo svømmerne klare når egget løsner da. De lever jo en del døgn der inne. Lykke til!
Suretær Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Takk for svar. Jeg testet igjen dagen etter og da var det bare en svak strek. Hadde sex 2 dager før positiv test og så håper det holder. hvordan vet du at du ikke hadde EL forrige pp selv om du testet positivt? Klem
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Hei du! Eneste måten man kan vite om man har hatt EL på er å måle temperaturen daglig. Dagen etter EL så vil temperaturen øke, og den vil holde seg slik fram til mensen. Sist pp fikk jeg aldri noen temperaturøkning gjennom syklusen, så da hadde jeg altså ingen EL Må legge til at kroppen min ikke har klart å holde helt styr på hormonene etter pilleslutt, og at manglende EL skyldes dette. Til å begynne med så tempet jeg bare, men ulempen er jo at du får bare vite at EL har vært. Så det duger ikke til å spå at EL er underveis, det er derfor jeg har begynt med EL-tester i tillegg, for å få et lite forvarsel om at vi må trå til med prøvinga. 2-3 dager skulle vel ikke være noen umulig svømmeroppgave det
Suretær Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2006 Ok, nå ble jeg litt klokere. : ) Ha en strålende helg! Klem
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Bare kjekt å kunne svare! Ha en fin helg du også, så skal du se vi snart flytter inn på 1. tri, hi hi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå