Gjest Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Første dag i permisjon idag, og 1.desember, gitt. Nettopp kommet hjem etter å ha levert guttungen i barnehage- deilig å ta det med ro hjemme og spise frokost og åpne kalender. Forøvrig sjokoladekalender her i år- folk får si hva de vil- her har det ikke vært tid og ork til annet! Hengt opp den første runden med klesvask, og prøver nå å bla meg gjennom litt innlegg på BIM. Ikke enkelt m trådløst nettverk som ramler ut til stadighet...grrr. Hvis arbeidslysta kommmer og tar meg, blir det kanskje vindusvasking på meg idag, og da kommer adventsstjerna opp- hvis ikke får den nok vente til søndag, som er tradisjonen her.
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 jeg og mamma diskuterte dette igår, og kom fram til at stjerna henges opp enten 1.desember eller 1. søndag i advent - alt etter hva som kommer først... så her henger den og skinner, klar til å glede et lite barnehjerte når hun hentes fra barnehagen idag
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hei, Liten2, etterlyste akkurat tråden pr msn til ka-ping, godt å se at du tar ansvar. Er forøvrig klar for å bøye meg i støvet over planer om _vindusvask_!!!! Deilig med permisjon?
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har også planer om å vaske vinduene til jul. Men det blir ett vindu om dagen eller noe... hehehe kanskje denne vindusvask-pakken til jif ikke er så dum for en gangs skyld?
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Er velidg tilhenger av mikrofiberkluten min, jeg...
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 da høres det egentlig mindre slitsomt ut å spraye på, klæsje litt rundt med en klut (trenger ikke gni) og så bruke den gode gamle nalen til slutt.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har kjøp den der Jif-pakken, så det spørs om jeg får begynne i en etasje iallefall. Hadde jo vært greit å fått det unna så lenge det er + grader ute... SB- joda, godt med permisjon- regner jeg med.... Har jo ikke rukket å kjenne etter så godt enda. Har fri hver 3.fredag i turnusen min til vanlig, så det er vel først på mandag det vil bli merkbart...
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Utvendig får jeg ikke tatt annet enn vinduet på verandadøra. Greier ikke klatre opp til resten. Innvendig tar jeg ett vindu pr dag, starter på mandag, inspirert av deg, liten2
Hanne og jentungen Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Når det gjelder vinduene - de tar min mor i år, hehe:) Jeg skal straks komme meg på akupunktur:) Tror jeg må beregne ganske mye mer tid enn vanlig, hehe. Ellers er planen for dagen å komme meg innom et apotek, stikke innom legesenteret en rask tur og det er det. Tror jeg...
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Kjekt å kunne være til inspirasjon, da!;-) Har sånne vinduer som kan snus jeg, så jeg står(kan stå- har jo ikke satt igang enda...) inne og vasker dem utvendig heldigvis. Kun noen sider igjen i boka også Ka-ping, så det er ikke umulig jeg dropper innom deg i løpet av morra-dagen med den!;-) Lover ingenting iom sambo og pappa er med. Hvis ikke sender jeg den til deg.
DiddiDaddi Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Godformiddag jenter ) Snart helg igjen, ei uke går jammen fort! Godt å høre flere har fått opp adventspynt, vi ordnet også det i går kveld, så når det bare blir mørkt nok ute igjen (og det er ikke mange timene til) skal adventsstake og adventsstjerne lyse opp ) Jeg er helt imponert over dere som skal vaske vinduer...jeg er priviligert og slipper unna stort sett alt av det "store" husarbeidet - jeg tar meg av klesvask, oppvaskmaskin og smårydding, også har jeg en snill samboer som tar seg av alt av rengjøring! Han er både nøye og flink, selv om han roter bra her ) Får besøk av ei venninne og sønnen hennes på 3 måneder snart, så blir lite skravling i dag. Håper dere får en fin dag og ei fin helg alle sammens ) Kos dere i adventstiden! Mandag er det både innskrivningssamtale på sykehuset og jordmortime, så det blir visst også en travel dag ) Er spent på begge deler!
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Pjuhhh! Det var 14 vindusflater det,gitt! Da er alle vinduene i 2.etasje(stue&kjøkken) tatt både innvendig og utvendig:-) Mangler bare å henge opp 2 liftgardiner igjen, men det går da radig. Skal kjøre støvsuger i full fart og finne fram adventsstjerne og 7-armet. Ut og handle etterpå, greit å se hvilke pærer som må kjøpes... Etter det tror jeg at jeg tar helg, skulle ikke gjøre noe idag jeg var planen- kun nyte fridagen min, men den gang ei!;-)
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Bøyer meg i støvet!!!!! Har akkurat blitt enig med meg selv om at når jeg er tilbake fra jobbreise 11.12 skal jeg ha opptil flere dager fri fra jobb, levere LT i barnehagen og så få tatt alt i huset som irriterer meg og formen tillater. Sulle rundt en hel dag med støvklut osv høres egentlig helt herlig ut, og jeg _vil_ ha det gjort i god tid til ul. Basta. Om det ikke blir rundvask skal i alle fall en god del tas! Nå må jeg visst jobbe litt, men ha en bra dag, folkens,
Labbetøs Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 Hei jenter, og "god morgen". He he. Har ikke akkurat sovet til nå, men det er da tross alt litt som skal gjøres før jeg klatrer innom Bim på formiddagen. Jeg sendte akkurat en mail til min mor som bekrefter at hun tar all julevask for meg i år. Vinduer, gulv, alt... Herlig det. Og i tillegg trenger jeg ikke lage noe av julematen og slikt selv heller. Vi blir ni stk her i jula, så det passer meg veldig fint. Vil jo ikke slite på meg rier midt i pinnekjøttlaging til ni pers akkurat. Jul og termin er alt for nærme hverandre til den slags. Takker verdenen for snille mødre. :-)
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Ja, jeg håper bare jeg er en like bra mamma som mammaen min er for meg:)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Blir kun vanlig "helgevask" her til jul i år. Flytta inn her 1.mars og da hadde vi jo pussa opp ALT, så det skal ikke være så altfor møkkete her!:-) Ha en fin arbeidsdag videre, og god helg! Popper vel innom i kveldinga igjen, men må ta en liten BIM-pause nå:-)
rahi Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Hei alle sammen! Ja takk for påminning om vindusvask . De ser ikke ut og bør taes før jul..kan ikke skylde på frost heller, det er jo ti varmegrader ute. Jenta vår på fem har fått jul-i-svingen-kalender og åpnet første luke idag. Bak luka er et bilde, forslag til en aktivitet og en konkurranse spørsmål i forbindele med barne-tven i ettermidddag. Fin ide egentlig, men forslag til aktivitet var å lage snølykt! Ikke store utsikter til det i Bergen. Vi skal lage lage en skål med flytende telys istedet og pynte med lilla adventsengler og lys senere idag. Og julestjerne Blir kos det. I barnehagen har de også pynta og gjort det kjempekoselig. Har ellers laget ting-som-skal-gjøres-før-jul-liste til min mann...jeg tar meg av gaver og diverse putlearbeid, mens han får de mer større tingene. Sånne festlige ting som å vaske bak komfyr og kjøleskap, henge opp en lampe i taket m.m. Han så ikke overbegeistra ut selv om han var med på at jeg skulle lage en liste istedet for å gå å mase..
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 "Mors julekalender til far" - én oppgave pr dag med løfte om null mas så lenge den oppgaven gjøres? God idé... Når LT er i seng i kveld skal det adventpyntes hjemme, dette blir bra! Tror nok en lysende stjerne i vinduet vil ta oppmerksomheten bort fra at jeg pga magen ikke kan klatre opp og vaske utsiden (Har ikke-snubare vinduer i stuen, grr!), tror ikke dere? Og nei, faktisk er det en av de få oppgavene jeg ikke ber mannen min om - han har paralyserende høydeskrekk etter å ha overlevd et fall fra 4. etg, så han er unnskyldt... Meg plager det ikke, men med denne magen tenker jeg det hadde blitt en morsom jobb!
Hanne og jentungen Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Da har jeg vært på akupunktur, og her er dagens oppdatering: Jeg er godt moden og har 1 cm åpning (det var 0 cm og lite modning på mandag). JM som satte akupunkturen var rimelig sikker på at ingenting kom til å skje denne helgen, men at neste helt (altså rundt termin) kunne være et godt tips. Hodet er ikke festet, men hun ligger riktig til. JM ville tippe henne til snittet, ingen gigant, men heller ingen liten unge:))
konvall Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Hallois alle damer.... Tar meg en liten pause her inne hos dere, for nå har jeg vasket, bakt og styra siden halv åtte i dag...Klarer aldri å sette meg ned når jeg først begynner....Får ta en pause før middagslaging.. Ser dere er flinke dere også... Deilig å være ferdig med vindusvask før kulda kommer ja.... Heldig dere som har noen til å hjelpe dere.... Har jo sambo her, men har vel en tendens til å ville gjøre ting selv, så jeg vet det blir skikkelig gjort... Han er flink, men er vel mer "midt på gulvet" vasking en det vi damer gjør..... Ja, fikk meldeplikt etter akupunktur i går.... Hun satte nåler for å sette i gang, men sa at jeg måtte ha minst to behandlinger for at det skulle virke....Merket veldig forskjell på takene i magen og ryggen i går kveld... Skal tilbake på mandag, så da får vi se om det skjer noe etterhvert... Spennende..... Vil så gjerne bli ferdig, samtidig som jeg ikke vil ...... Men, er vel ingen som har funnet noen angreknapp enda..
SpongeBob Skrevet 1. desember 2006 #21 Skrevet 1. desember 2006 Jeg vil bare meddele Twilightdamene min evige takknemmelighet til ka-ping for hennes eminente datahjelp - hva skulle man gjort uten BiM-damene?
Hanne og jentungen Skrevet 1. desember 2006 #22 Skrevet 1. desember 2006 Sponge: alltid kjekt når noen kan hjelpe:))
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #23 Skrevet 1. desember 2006 Og jeg soler meg i glansen, hehehe Legebesøket gikk strålende, som vanlig. Skulle ønske noen fant opp en klonemaskin så alle kunne få nytte av den flotte fastlegen min Han er enormt omsorgsfull, og passer alltid på de småtingene jeg selv glemmer å nevne. Jeg nevnte dette med streptokokker i henholdsvis urin og skjede (trodde det bare var tatt skjedeprøvr av meg sist), og han svarte nesten før jeg rakk å snakke ferdig at hvis jeg var nervøs så kunne vi godt ta en urinprøve for å dobbeltsjekke, selv om den forrige var negativ. Så han hadde visst sjekka tidligere likevel... uten at jeg hadde trengt å spørre en gang. Første og siste kommentaren hans var "ojojoj du har så FIN mage og så flott du ser ut"... snille mannen
Hanne og jentungen Skrevet 1. desember 2006 #24 Skrevet 1. desember 2006 ---hadde jo mer å si enn det, men slik går det når man trykker tab-enter på feil tidspunkt:) Beth: kjekt å høre at vi er flere som er fornøyde med akupunktur:) Mitt klareste 'symptom' er at jeg sover sinnsykt tungt, men JM kunne i dag kjenne at modningen var mye tydeligere i dag enn mandag og 1 cm åpning:)
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #25 Skrevet 1. desember 2006 Hanne: så spennende! Neste helg kanskje? Hm... hvis du føder før eller til termin så rekker vi neppe å få disse ungene samtidig... men jeg heier likevel på deg, at du skal slippe å gå overtid Spesielt med din mor gående rundt deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå