Gå til innhold

Kjører dere bil på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 + 6 og kjører rundt daglig. Korte og lengre turer. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare meg uten bil, da 2 åring skal hentes i bhg, middag må handles og venninner må besøkes...

Mange som sier til meg; du burde ikke kjøre nå. Men så fort, brått og vondt starter vel ikke fødselen. Skal vel alltids klare å svinge inn til siden og ringe noen?

Ble bare litt usikker på om jeg er uforsvarlig i trafikken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det gjorde jeg sist også. Kan ikke unngå det hvis jeg skal få det til å gå rundt... Tror faktisk det er enklere å stoppe bilen om det skulle skje noe, enn bussen feks...

Tanta mi tok "lappen" bare et par dager før fødselen av sin andre, noen-og-30-år siden, riktignok, men....

Skrevet

Hvorfor skal jeg ikke kjøre bil? Skal jeg GÅ til butikk og barnehage da liksom?

Skrevet

Det kan jo være snakk om hvor behaglig det er for den enkelte... Er jo ikke til å spøke med heller bilkjøring. Man, skal jo ikke være hysterisk, men nor forsiktighet lønner seg nok..:)

Skrevet

Kunne ikke ha ramla meg inn å parkert bilen pga nær termin!!!! Da hadde jeg jo blitt helt låst å ikke kommet meg noen plass, hvordan skulle jeg da fått handla eller levert prinsen i barnehagen???? Det var det merkeligste jeg har hørt på lenge........

Skrevet

Jeg prøver igjen - hvorfor skal bilkjøring være så mye mer farlig når en er gravid? Rett nok er jeg hormonell som bare juling, men neppe nok til å være en fare i trafikken. Jeg bruker gravidbelte i bilen, kjører forsiktig som vanlig. Grunnen til at jeg stort sett holder meg hjemme er vonde kynnere og bekkenløsning, ikke hysteri for bilkjøring.

Skrevet

I all verden, dette var noe helt nytt for meg. Selvfølgelig kjører jeg rundt, aldri tenkt noe annet. Kanskje jeg ligner en maniac bak rattet nå som jeg er bra på overtid, men jeg tar fint hensyn i trafikkbildet for det! :)

Skrevet

vi er litt bil lense for tiden.. men skulle jeg droppe kjøring er det for at

1. I pajeron til svigers går magen i rattet og det er så dårlig plass..

2. jeg orker ikke dra to unger opp den 200 meter lange og bratte bakken for og handle, når jeg bare må dra to unger og alt for lite mat ned igjen samme bakken.. på "sommer føre" kan jeg kjøre opp og ned.. men ikke på vinter føre....

ellers har jeg veldig liten trang til og dra noe sted.. det koster bare penger

Skrevet

Jeg har ikke engang vurdert å ikke kjøre bil...

På slutten kommer sambo til å ha bilen når han skal på jobb, for å enklest komme seg til sykehuset hvis fødselen starter når han er på jobb. Jeg kan alltids ringe svigerfamilien eller ambulansen for å komme meg på sykehuset. Men bortsett fra det, så kommer da jeg også til å kjøre. Ser ingen grunn til å ikke gjøre det.

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på det bil spørsmplet i går. Hvor lenge til kan jeg kjøre bil uten at junior knekker alle ribbeina mine? Han sparker helt villt i ribbeina når jeg sitter oppreist,men bortsett fra det så er jeg nok en mindre trafikkfare nå når jeg er gravid og får barn enn jeg var før... (Og alle som kjenner meg hadde nå trukket på smilebåndet og sagt:Ja,det er vel umulig å bli værre enn du var....)

Skrevet

Eneste grunnen må vel være at de er ubehagelig. Blir ofte tungt å puste når jeg sitter bak rattet, for jeg liker å sitte rett i ryggen og da blir det press på lungene. Så etter en times tid bak rattet trenger jeg en skikkelig pause.

Skrevet

hører egentlig til 2 trimester.. men tenkte bare at jeg kunne si at jeg kjørte den dagen jeg skulle føde.. (jeg trodde ikke at fødselen var startet.. trodde bare det var kynnere...) kjørte til min mor om dagen og var der hele ettermiddagen og så kjørte jeg hjem i gjenn rundt 17 tiden og på natten så havna vi inn på sykehuset

Skrevet

Selvsagt kjører jeg!! Om vannet skulle gå bak rattet, så takler jeg det også. Det eneste jeg har problemer med i forhold til bilkjøring er at det er vondt å lukeparkere.... må vri meg sånn da, og det er litt ubehagelig. Men gjør det jo likevel!

Skrevet

Er fullgåtte 40 uker og kommer til å kjøre til jeg føder... Ser ikke noe problem i det da! Grensen er å kjøre med rier, det gjør jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...