Gjest Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hei. Nå er det måneder siden sist jeg har vært her, tror jeg. Har akkurat begynnt på utredning. Venter utolmodig på resultatene på blodprøvene. Det er en uke siden. Mannen min har ikke levert sædprøve ennda, fordi legen mente vi ikke skulle stresse med det ennda... (hørt sånt :-( Men vi sa nå ingenting på det akkurat da..... Denne utredningen går gjennom vanlig sykehus, så det er ikke private spesialister, men denne gynekologen er visst ganske flink...i faget sitt ja, men han var ikke flink til å ta seg godt av pasienten sin !!! Jeg følte meg veldig som på samlebånd...legen sa : "ja, her har vi bare 20 min pr pasient, så vi må komme igang her "............. Må si jeg ble ganske snurt !! Fikk bare info fra ham den dagen, først måtte jeg ta blodprøver (på min etterlysning) på hormoninnhold osv. Så måtte jeg også ta røntgen av livmor. Bildene så fine ut, men mer info får jeg ikke før neste time, når blodprøvene er klare. Fikk beskjed om å begynne å ta tempen hver morgen og føre en logg på mens syklus. Nå har jeg også blitt forkjøla !!!!! Så tempen blir jo ikke riktig...f... og !! NOEN SOM VET HVOR LANG TID DET TAR PÅ SÅNNE PRØVER ? Hva er LAP ? Vi har vært prøvere i 1 år og 8 mnd..... med 3 (habituell) abort i 6 uke hver gang. Veldig deprimerende... Men vi har ei sterk, flott jente på 5 år :-) !!!!!!!!!
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Typen og jeg har prøvd i 2 år og jeg skal til gynekolog på tirsdag! håper vi får starta utredning da og at det går fort. Han er 37 og jeg er 30. Men... jeg jobber som sykepleier og kan iallefall svare deg på hva en Lap er. Det står for laparoskopi: man går inn 2-5 steder i magen (bittesmå snitt) og går inn med skop og titter inn. Man blåser opp magen for å komme til å se. Ofte pleier man og skylle gjennom egglederne med blåfarge for å se om de er tette, brenne vekk endometriose hvis det er noe der, evt fjerne cyster eller liknende og se om man finner noe unormalt/galt. Du får narkose og det gjøres som regel dagkirurgisk (dvs man blir sendt hjem samme dag). Selve inngrepet tar mellom 1/2 til 2 timer (varierer veldig), men stort sett rundt 1 times kirurgitid. Man kan ha magesmerter etterpå (luftsmerter eller kraftige mens-smerter) og endel har smerter i skuldrene. Noen blir også kvalme etterpå. Du kan sikkert få bedre/mer informasjon av legen/personalet på sykehuset. Jeg er tross alt ingen ekspert på akkurat dette LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå