Gå til innhold

Sykemelding!

Mamma til  ♀♀ & ♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Trenger litt innspill fra dere. For en uke tilbake begynnte jeg å blø litt, bare litt på papiret. Fikk komme til lege straks og ble sykemeldt en uke. Ska tilbake dit i dag og høre hva som videre vil skje. Blødningen stoppet samme kveld som den begynte og jeg har ikke merket noe som helst etterpå.

Har veldig lyst til å be om redusert arbeidsstilling fremover for er jo livredd for at dette kan skje meg igjen. (Har mistet to ganger tidligere i tidlig svangerskap, er i uke 21 nå.)

Men vil ikke ha en sykemelding bare for å være hjemme, for å lure systemet om dere skjønner. Jeg er en person som er trofast på jobben og er sjelden syk.

Hva syntes dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du med god samvittighet skal be om redusert stilling framover. Det er IKKE å utnytte systemet, men å ta hensyn til at du faktisk har vonde erfaringer fra tidligere svangerskap.

Du trenger å ta det mer med ro, og oss "flinke piker" er det altfor mange av. Jeg er selv sykemeldt, og legen min kaller det "rugetid" (er sm pga konstant hodepine og svimmelhet, funker fint hjemme men ikke på jobb)

Skrevet

Synes du bør ta hensyn til deg selv og ikke til jobben din.. Tror ikke det er noen som takker deg for at du stiller opp. Siden du har mistet før, så kan det kanskje være lurt å ta det med ro.. :)

Skrevet

Jeg var også veldig usikker på dette med sykemelding, så jeg bare la korta på bordet til legen og lot han bestemme. 100 pst sykemeldt på flekken. Både jordmor og lege har vært skikkelig ok ifht dette. Får håper du har like forståelsesfulle folk rundt deg i helsevesenet, som kan komme med innspill til deg? Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...