Gjest Skrevet 1. desember 2006 #1 Del Skrevet 1. desember 2006 Sykdomsforløp følger. Litt langt. Håper noe gidder å lese. Nå er jeg usikker på hva jeg gjør videre. Skal jeg prøve alternativ medisin (homeopat, biopat)? Skal jeg la det gå sin gang og håpe at han snart blir helt frisk? Skal jeg gå til lege igjen? Hva ville dere gjort? 4mnd: Forkjølelse med kraftig hoste. Pipende hes stemme. Høy feber. Drar på legevakta. Får medisiner for å forebygge krupp til natta. Heshet vedvarer en uke. Svært kraftig hoste sitter i. Tar en tur til lege og han får efedrin. Bruker lite av den, da jeg ikke er tilhenger av efedrin til barn. 5mnd: Hoster fortsatt. Får ny forkjølelse som forverrer hosten. Kaster opp et par ganger.Er til lege for å sjekke kraftig elveblest-liknende eksem i ansiktet. Hun lytter samtidig og konkluderer med at det fremdeles sitter i de øvre luftveiene. Ber meg bruke mild kortison på eksemen. 6mnd 1uke: Hoster fortsatt. Får lett feber. Ny forkjølelse på gang. Feber kommer og går i en uke og fyker plutselig opp i 40. Gutten spiser ikke og er veldig slapp. Stikkpille hjelper nesten ikke, så vi drar på legevakta. ørebetennelse. Får apoccillin da han har hatt feber så lenge. Han tåler ikke medisinen (tror jeg), og kaster opp nesten alt han får i seg i to døgn. Vi tør ikke annet enn å slutte med medisin. Ringer lege og får beskjed om å se an, siden feber har gått ned. 6mnd 3uker (i dag). Feber har vært litt av og på etter at vi kuttet penicillinen. Lett feber i går. Kastet opp på kvelden (kanskje pga mye forkjølelses-slim?). Feberfri i dag. Hoster fortsatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7305128-langtidssyk-baby-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry 82 Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Stakkar liten, så mye plaget da! er enig med deg når du skriver at du ikke er tilhenger av medisin til de små.. noen ganger virker de, men noen ganger er det vanskelig å finne ut hva som feiler babyer, og en må prøve seg fram med medisin som ikke virker. Tror jeg kanskje ville prøvd homeopat ja, de bruker naturmedisin i isteden, og den setter i gang en prosess i kroppen, som gjør at kroppen leger seg selv. I motsetning til en pencilinkur som gjerne gjør at barnet letter blir syk igjen etter endt kur. Det finnes jo et hav av alternativ medisin, så det kan jo være greit å forhøre seg litt. Jeg har selv hatt positiv effekt av homeopati medisin mot mage-tarm problem, og astma- og allergi. Lykke til! og håper den lille blir frisk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7305128-langtidssyk-baby-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-7332565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå