Gå til innhold

hvorfor er det så vanskelig å gi flaske til den lille på 2 mnd

Anbefalte innlegg

har akkurat begynt å pumpe meg (for 3 dager siden)

den lille tar vanligvis flaska med en gang hvis han er sulten og sover. men når han er våken så leker han egentlig bare med den. i går prøvde jeg å gi flaske nåe det hadde gått 3 t siden sist måltid, så etter 4 timer han ville ikke ha, først etter 5,5 t tok han flaska. betyr det bare at han ikke er sulten eller. når han først tar flaska så drikker han 120-175ml mm.

han tar ca 4-5 flasker per dag fordelt over et døgn.

når jeg ammet han var det ca hver andre - tredje time.

betyr det at han tar og drikker mer fra flaske og derfor kan være lenge uten?

han er egentlig i fin form, er litt urolig men grunnen til det kan være at han er tett i nesa og hoster litt

Fortsetter under...

noen ganger tar han bare 50-80 ml. av og til når jeg tilbyr flaske så drikker han litt og vil ikke ha mer, jeg prøver å gi men han begynner å sutre/gråte. er han sulten men får det ikke til eller er han bare ikke sulten?

i går tok han flaske i 8 tida og jeg prøvde rundt 1 og han tok bare litt 50 ml og ville ikke ha mer. neste flaske tok han kl 1530 og drakk ca 160 ml

jeg er så beskymret at han skal falle ned i vekt eller noe...

har ikke veid han siden jeg begynte å bare gi på flaske

jeg tror at de tar flaske når de er sultne.

Noen sutrer hun fordi hun er litt småsulten, og tar bare litt, mens andre ganger drikker hun kjempemasse.

Men jeg tror at din drikekr mer til hvert måltid og spiser skjeldenere.

Du må ta 150 ml ganger kroppsvekt i kg del på antall måltider. så får du hvor mye han skla ha til hvert måltid.

Hvis du bekymrer deg for om han ikke skal legge på seg, vil jeg anbefale at du går innom helsestasjonen din og veier. Jeg har veid vesla her uten å ha hatt time.

Så lenge han har det bra:)

Til å begynne med er det 150ml*antall kg i døgnet, men etterhvert er det 100ml...

Det viktigste er jo at han får i seg nok i løpet av døgnet:)

Jeg har troen på rutine, så jeg vil anbefale at du prøver å legge opp til 3-4 timers intervaller - gir ham mat da. Og vil han ikke spise da så ikke gi ham før neste måltid. Smokken kan brukes mellom. Selvfølgelig kan du ikke la ham bare ligge å skrike:) De skjønner fort at da er det mat litt sjeldnere, og ikke hele tiden:) Dette gjør det enklere for deg etterhvert også!

Lykke til!

Jenta mi på 3,5 måneder får flaske ca hver 4 time. Hun bare tuller og spiser ingen ting hvis hun får mat for tett.Hun regulerer det fint selv, har det gått 4 timer og ikke hun virker sulten så venter jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...