Gå til innhold

Noen her som har fått tilbake kroppen sin med en gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var fin og slank jeg. var 6 kg lettere 5dager etter fødselen, enn det jeg var før jeg ble gravid.. magen var fin og flat, men litt geleaktig.. med rosalilla brede strekkmerker rundt navelen.. ellers ikke noe å klage over..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp bare 8 kg under svangerskapet, og tre dager etter fødselen var 6 av de borte, og jeg kunne ta på meg mine gamle bukser og følte meg stort sett som jeg var før svangerskapet. Han er nå 6mnd, og jeg veier vel ca 7 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Fullammet til nå, og har spist som en hest:-) men måtte kutte ut brus helt for han tåler det ikke. Ellers har jeg gå mye trilletur, men ikke trent noe;-)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er enig i at du er så heldig, jeg! Hvorfor skal man være nede i samme vekt så fort som mulig? Jeg gikk opp 20 kilo under begge mine svangerskap, og heldigvis for det! Jeg har virkelig trengt disse kiloene for å kunne være den foringsautomaten jeg er! Jeg fikk sistemann for 5 måneder siden, og var nede i matchvekta etter 3 måneder. Jeg gikk ned 10 kilo på 10 uker, noe jeg synes var i raskeste laget.

Det er en grunn til at vi legger på oss i graviditeten, og det er ikke noe mål å være nede i samme vekt dagen etter fødselen. Er det Victoria Beckham som er forbildet deres?

Skrevet

Enig med deg foringsautomaten! Jeg tar det der heeelt med ro...Jeg har 5-6 kilo igjen til "matchvekt", men gjør ikke noe for å gå det ned ennå- er jo bra å ha litt å tære på når man ammer!!!

Babysen min er 14 uker by the way..

Skrevet

Det er helt vanlig. Men jeg vet ikke hvor lenge det er siden du fikk, da...

Jeg er også tilbake i samme vekt, men buksene er litt strammere over hoftene. Det tar jeg med knusende ro, for det er akkurat der "ammetillegget" sitter. Det forsvinner etter hvert.

Skrevet

Dytter denne litt opp til i morgen!

Skrevet

Jeg er nok også like heldig:-) Ser akkurat ut som jeg gjorde før svangerskapet.(bortsett fra at jeg sjeldent gidder å sminke meg til hverdags lengre).

Ammer ikke lengre heller og puppene ser også akkurat ut som de gjorde før jeg ble gravid. Glad for det, selv om jeg savner hvor flotte de var rett etter melken kom inn..:-) Har nok mest med genetikk og gjøre for jeg er verdens mest usunne men har nok rask forbrenning.

Magen min var flat og huden var stram etter noen få dager, men kan jo legge til at jeg hadde utrolig liten gravid mage (selv om jeg fikk et stort barn).

Skrevet

Dette var et svar som fortjener en tilbakemelding synes jeg. At du er misundelig er jo hevet over enhvert tvil, men at du alikevel tillater deg selv å komme med slike svar blir patetisk synes jeg.

"Victoria Beckham look alike"?? Hvem i all verden har sagt noe om at de har noe mål om å se ut som henne? Det må nesten være lov å glede seg over en fin kropp uten at det skal bety at man hverken er overfladisk eller at man ikke setter babyens behov høyest. Jeg, sikkert i likhet med mange andre som har mistet vekten raskt, har hatt melk i massevis til mitt barn.

Hver eneste dag svarer vi på masse innlegg som " når legger du babyen om natten?, hva gir du i julegave?, hvor gammel er du? etc etc..men å svare på dette innlegget betyr at man vil se ut som Victoria Beckham. Tipper de fleste slanke jenter her inne er ganske så sunne og spreke, og at de har gode muligheter til å både amme(om det passer seg slik) og være aktive med barnet sitt. Om det skal være greit at det postes 10 klage innlegg om kiloene som ikke forsvinner hver dag, burde det også være greit å med en innlegg fra en som gleder seg over at kroppen er fin. Det betyr heller ikke at det er så utrolig viktig, bare at det er en ting som noen gleder seg over.

Jeg svarte på dette innlegget, og jeg ser iallefall ikke ut som noen victoria beckham. Ikke har jeg lyst til det heller. Jeg er sunn, frisk med en slank kropp som jeg er stolt av. Ikke noe galt i det. Det burde du tåle å høre Det er fortsatt babyen min jeg bryr meg mest om. Ikke har jeg trent et sekund eller lagt noe tid inn til å miste vekt heller, så all min tid går til babyen og hennes behov.

Skjønner godt at HI er anonym. Janteloven er utrolig sterk i Norge og iallefall på Dib.

Skrevet

Jeg gikk opp 21 kilo, men var ganske tynn i utgangspunktet.. Veide 50 kilo og hadde liksom ikke et gram for mye på kroppen.. Nå veier jeg 58, og er egentlig ganske fornøyd med det! Rompa er ikke like liten som før - men den ser faktisk mye bedre ut! Magen kunne vel kanskje strammes opp litt - men den er så og si flat.. Så jeg klager ikke - er ganske fornøyd med resultatet faktisk! ;)

Skrevet

Og sånn by the way - OM jeg skulle finne på å klage, så har jeg ingen rett til det! For jeg har ikke gjort en skit for å gå ned i vekt eller prøve å stramme opp noe som helst heller - men som en over her skrev; Det har nok mye med gener å gjøre, jeg har også en utrolig rask forbrenning!

Skrevet

Må vel bare inrømme at jeg blir misunnelig på mange av dere som har svart her... Men det er jo ikke deres feil at dere er så heldige ;o)

Jeg la på meg 12 kg i svangerskapet, en uke etter fødsel var jeg gått ned igjen disse, og magen relativt flat (er nok ikke av de slankeste i utgangspunktet..), men etter det har jeg bare lagt på meg.

Tror nok jeg har lagt på meg nye 12 kg siden fødselen. Kan ikke beskrive hvor mye dette plager meg, har bare blitt så utrolig misfornøyd med kroppen min. Spiser sunn mat, men er nok litt glad i søtt- noe jeg har klart å redusere betraktelig i det siste. Blir aldri mett.

Jeg hadde liksom sett frem til at kiloene skulle renne av meg mens jeg ammet, men selv om jeg (bortsett fra et -lite- grøtmåltid) enda fullammer, så går jeg ikke ned i vekt. Kan jo ikke begynne å gå skikkelig inn for å slanke meg heller, for det er jo ikke bra for vesla som ammer.

Så dere som har fått tilbake deres gamle kropp: sett pris på det!!

Skrevet

Heldige heldige jenter. her er det fortsatt 20 kg igjen til normalvekt.

Skrevet

Det kommer vel egentlig litt ann på hva som var utgangsvekten. Veldig slanke jenter bruker lengre tid på å gå ned det samme antall kg som litt rundere jenter gjør.

Jeg var veldig slank før svangerskapet, nesten litt i det meste laget (55 kg og 177 cm).

Nå veier jeg 64 kg og føler meg slankere enn de fleste, også de som ikke har født.Jeg tror denne vekten passer bedre til høyden min.

"Problemet" mitt er magen, jeg ser nemlig fortsatt ut som jeg gjorde da jeg var ca 18 uker på vei. Det må legges til at jeg hadde ganske liten mage på det tidspunktet, og at jeg sikkert merker dette spesielt mye siden jeg var så tynn tidligere, med innover mage omtrent.

Skrevet

Jeg er en av de heeeeeeldige! Før graviditeten var jeg 55 kilo med mørkt hår. Nå , 3 uker etter fødselen, er jeg blitt blond,altså bleket håret, fått store pupper og stram, fin mage. Vekt: 49 kilo! Slå den. Utrolig deilig altså. Jeg føler meg vakrere enn noensinne. En ekte yummimummy!

misunnelige nå jenter??

Gjest Riga19 & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Jeg fikk tilbake kroppen min med engang, men nå hadde jeg jo ikke en særlig fin kropp fra før av...magen er jo full av strekkmerker, så jeg kommer aldri til å se ut slik jeg var, men jeg passa i ikke-mamma-buksene mine med engang.

Sleit med kvalme i svangerskapet, og har fremdeles null matlyst så jeg spiser lite, noe som har satt kroppen min i sparemodus, og ikke forbrenningsmodus, så jeg har ikke gått noe ned de siste ukene. Er lettere enn det jeg var før jeg blei gravid, men jeg skulle ønske jeg kunne spise ordentlig selv om det betyr at jeg går opp!

Skrevet

Til Julie80: Bare så det er sagt: Jeg er 168 cm, 60 kg og veltrent - og IKKE misunnelig. Og: Jeg unner absolutt alle å komme tilbake i god form og fasong. Jeg unner alle å være fornøyde med kroppen sin, og det er nettopp derfor jeg prøver å reagere her.

Det lille innlegget om Victoria Beckham-look-alike-konkurransen satte jeg inn fordi jeg ville dytte denne tråden litt opp, og for at jeg ville sette på spissen noe jeg mener er et viktig poeng her. Hvis du leser det første innlegget mitt, så skjønner du at dette ikke er på grunn av misunnelse: Jeg skriver faktisk at jeg gikk ned i vekt "i raskeste laget"!

Det jeg vil at også andre skal se, er at vi er inne i en trend der det ikke holder å komme tilbake til samme vekt som før svangerskapet: Men man skal tilbake i samme vekt og fasong så RASKT som mulig. Det blir helt meningsløst, synes jeg, å snakke om at "Jeg var ikke like heldig som deg å være tilbake etter 6 dager, jeg brukte to uker". Hvis det skal bli et ideal, er vi inne i en negativ trend, synes jeg. Vi bør få en tid etter fødselen der vi slipper fri fra kroppsfokuset. La oss snakke om hvilken kropp vi har etter noen måneder, eller når vi er ferdige med ammingen.

Men dere får nå bare holde på, hvis dere vil det. Det er ikke MITT problem...

Skrevet

Jeg har lyst å utdype det litt mer. (Ble jo gående og gruble på dette jeg, nå!)

Noen har en sånn kropp som HI, og går tilbake i samme vekt og fasong med en gang. Noen er ikke sånn, men er skapt sånn at de trenger å ha litt flere kilo rett etter fødselen. Hadde jeg vært likedan rett etter fødselen som før jeg ble gravid, ville det ha vært en liten "katastrofe"! Sånn er det for meg, og mange med meg. Vi er fra naturens side forskjellige sånn. En kollega av meg var fortvila mens hun gikk gravid fordi hun la på seg så lite. Jeg raste opp. Rett etter fødselen var hun som før. Men er hun mer heldig med kroppen enn meg? Nei! Jeg tror ikke mange ville påstå det, nei!

Hvis det blir sånn at det er de som legger på seg lite og går tilbake i fasong med en gang, blir framstilt som de HELDIGE, blir det lett slik at også de som IKKE er skapt slik, prøver å legge på seg lite og gå raskt tilbake. Det er ikke bra. Det er derfor jeg reagerer på dette. Jeg synes det er helt greit at noen går raskt tilbake, men det er ikke sånn at de nødvendigvis er mer heldige. Derfor mener jeg at det ikke er så bra å diskutere vekt og fasong før det har gått ei stund etter fødsel.

Skrevet

Jeg synes nå man må si å være "heldig" hvis man kommer fort ned i matchvekten sin. Det viser bare hvor fantastisk denne kroppen er, at man f.eks kan få flat mage igjen, det trodde jeg ærlig talt aldri jeg kunne få igjen da den var på sitt største. Er enig i at det kan bli litt vel mye fokusering på kropp og at det spiller ikke noe rolle om man bruker 1 uke eller 1 år før man føler seg mer normal igjen etter et svangerskap. Men vi er jo forskjellige, noen har et lett svangerskap og andre ikke, det samme med fødsel og det samme med vekt/kropp. Noe er arvelig men noe er også selvfortjent/selvforskyldt etter som. Victoria Beckham er vel uansett ikke noe mål håper jeg, hun ser jo sykelig tynn ut! Må innrømme at jeg følte meg skikkelig vel og glad da jeg kom inn i de gamle buksene mine en uke etter fødselen, var jo rimelig lei av å gå i mammaklærene da. Men når det er sagt må jeg bare få si at jeg elsket å gå gravid! Følte meg så utrolig fin, magen struttet så fint og jeg fikk for første gang litt størrelse på puppene mine, følte meg frodig og fin med mine 14 kg pluss! .....men alt til sin tid;-)

Skrevet

Ikke misforstå, jeg synes også man er heldig hvis man kommer tilbake til gammel form og vekt! Det jeg mener, er at det er meningsløst å si at ei som er tilbake dagen etter fødselen er MER heldig enn ei som er det etter en måned, eller et år for den saks skyld. Så lenge man faktisk kommer tilbake til tidligere form, er man heldig, og det er ulikt hvor lang tid man trenger. Jeg tror ikke at det sånn at desto raskere man går ned, desto sunnere eller bedre form er man. Det er individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...