Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Virker som at alle klager på strekkmerker, slapp hud, vektproblemer. Er det mange andre som ser akkurat like ut rett etter fødselen som de gjorde før de ble gravide eller er jeg utrolig heldig? Jeg er slank naturlig, og seks dager etter jeg fødte er magen akkurat like stram og flat som før. Jeg har ikke lagt på meg et gram og ser akkurat ut som jeg gjorde før jeg ble gravid. Jeg er utrolig gledelig overrasket for jeg har lest om mange som bekymrer seg om babyvekta. Men kanskje det er vanlig? Bare at da hører vi ikke om det fordi det ikke er noe å klage over? Kanskje et provoserende innlegg for noen, med det jeg har jo lov å spørre?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Ikke provoserende, det blir bare for dumt å bli sur på deg fordi du er heldig:) Men litt misunnelig ja.....okay VELDIG misunnelig. Det er nok ikke veldig vanlig å ha kroppen sin helt tilbake igjen etter seks dager, det har jeg aldri hørt noen si før.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Ja det er nok noen av oss som er så heldige. Jeg har fått 3 barn på 5 år og er like slank nå som for 5 år siden og har ikke slanket meg en eneste dag. Men det hører med til historien at jeg har slitt med ekstrem svangerskapskvalme som har ført til at jeg ikke har lagt på meg så mye når jeg har gått gravid. Jeg har mistet vekt i meg selv når jeg har gått gravid pga dette. Når jeg ble gravid med sistemann veide jeg 63 kg (160 cm høy) og nå etter fødsel veier jeg 55 kg.
Mathoka Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg fikk tilbake kroppen og vekta i løpet av 2-3 mnd, syntes det var fort jeg. Magen var flat dagen etter fødselen da, var bare litt ekstra på rumpe og lår som hang igjen litt =) Veldig heldig du, er ikke mange som er så heldige tror jeg!!!
mamma og my Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Når det gjelder vekta, fikk jeg vel egentlig tilbake kroppen min nesten altfor kjapt etter fødselen. har aldri følt meg så uthult som etter fødselen! Kiloene rant av, og jeg angret faktisk på at jeg ikke hadde spist mer under svangerskapet, for amminga tærte veldig på i begynnelsen, og jeg var liksom aldri mett. i tillegg var jeg anemisk pga blodtap...helt tappa for krefter... Men- det er innmari greit å slippe å slanke seg!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Akkurat som deg. Fikk tilbake kroppen nâr jeg kom hjem fra sykehuset. Det tok 5 dager, men jeg gikk bare opp 10 kilo. Er forresten i dag 4 kilo mindre en det jeg pleier â vaere. Mâ si jeg nyter â fâ komplimenter, som"har DU akkurat fôdt ett barn" . Jeg spiser som en hest men legger ikke pâ meg. Elsker sjokolade, sâ det gâr flere pakker Kinder i uka. Men mâ si jeg fôler med de som sliter med vekta for det er ikke gôy â fôle seg uvel i sin kropp.
Murmeline Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Heldiggrisen:) Jeg gikk opp altfor mange kilo, så må ta det i betraktning. Men hvis jeg hadde gått opp ca 10 kg i stedet, hadde jeg hatt kroppen min tilbake da jeg kom hjem. Fikk ingen strekkmerker, og priser meg lykkelig for det hver dag. Magen ble gradvis flatere, jeg ser stadig endringer:) Nå har jeg noen få kilo igjen, men de går av sakte men sikkert. Kiloene er også pent plassert, så de som ikke vet hvor tynn jeg var før jeg var gravid tror jeg er tilbake til utgangspunktet. Velger å tro at jeg er litt mer gjennomsnittlig enn deg;) Igjen: heldiggrisen!!
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde nok ikke helt figuren min tilbake etter 6 dager men ikke så langt unna. Er selv kjempeoverrasket over at magen er borte og at den ikke er "flere nr for stor". Gikk opp 14 kg i svangerskapet og etter 5 dg var 12 av de borte. Den siste kg sitter fortsatt etter 3 mnd men det bryr jeg meg ikke så mye om. Spiser som en sulten tenårsingsgutt. Tror det ikke kom helt gratis for mitt vedkommende da, gikk tur hver dag på ca en time da jeg var gravid og har begynt å trene igjen nå. Smørte også magen inn med fet krem for å forebyge strekkmerker. Amming er det beste "slankemiddelet", husker jeg kjente at livmoren trakk seg tilbake da jeg ammet lillemor i begynnelsen. Jeg er 30 år og er som sagt veldig positivt overrasket over den fantastiske kroppen vår!!!!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 NEI, men det hade da virkelig ikke gjort noe :-)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Det er nok sånn at det ikke snakkes noe om dette fordi det da jo ikke er noen grunn til å snakke om det. Har for min del fått kroppen tilbake så godt som med det samme etter alle mine 8 fødsler. Har tatt en dusj og kledt på meg mine vanlige jeans med det samme fødslene har vært over og veier det samme som før. Har nok en del med gener å gjøre. Jeg er som de fleste i min fars familie, høye og slanke.
Muffinsmamma Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Jeg gikk opp 22 kg i svangerskapet. Etter fødselen tok det ikke mange ukene før jeg følte meg som meg selv igjen. Gikk i ettersittende kjoler etter 6 uker og det føltes topp. Nå etter 6 mnd er jeg veldig mye tynnere enn før graviditeten. Aner ikke hvor mye jeg veier, men har bukser som nesten detter av. Syns alt har gått tilbake til normalt, eneste er at magen, som vanligvis har vært innover-flat, nå lettere blir oppblåst når jeg har spist osv. Men dette er jo ikke akkurat så veldig krise. Også kunne jeg jo ha trent magemuskulaturen litt.. Jeg fikk også noen overraskende strekkmerker på brystene, men de syns ikke så godt og jeg er en av de som syns det er litt flott ay graviditeten har satt litt spor på kroppen.. Jeg er igrunn glad nå for at jeg gikk opp så mye i svangerskapet. Lurer på hvordan jeg hadde sett ut nå om jeg ikke hadde gått opp så mye?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har aldri ammet pga medisinbruk. Har fått 3 barn på 5 år (som jeg skrev i tidligere innlegg) og jeg er like slank nå som før jeg fikk barn. Så man kan bli slank uten å amme og uten å slanke seg.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 jepp...magen min var flatt rett etter fødsel..:-) Litt flaut men ei dame på barsel trodde jeg var på "besøk"...ehh...nei, jeg fødte et barn for 4 timer siden..."kremt"...Hun satt de store øynene i meg...neiii, du har jo helt flat mage! Nå er det snart 8 uker siden fødsel og jeg har vel kansje 2kg igjen før jeg er like tynn som jeg var...men synes jeg er passe nå, slanker meg ikke. MEN merker at jeg burde trene....kondisen er forferdelig og rompa er ikke like sprettert som før...så alle har vel noe og slite med!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 Kan vel ikke helt si det nei. Kiloene er borte. Veier nå akkurat det samme som jeg gjorde når jeg ble gravid. Men de fleste av de "gamle" klærne passer ikke... Så kiloene må ha forflyttet litt på seg. Sliter med dongeribuksene ja... Er det flere som har fått bort kiloene, men ikke passer i klærne enda? Er litt overvektig fra før da.. (172cm og 90 kg)
joplaya Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 jepp, samme kroppen som før, la på meg 12 kg under sv,skapet.Nå er jeg 5 kg mindre enn det jeg var før jeg ble gravid, trot det er amminga som spiser på reservene.. Måtte ha ks jeg, så magen var rar og løs i ca 2 mnd, men så ble den fin og faktisk flatere enn den var før:) og ingen strekkmerker! er fornøyd!! får også endel reaksjoner på hvor rask jeg ble slank igjen, så jeg anser meg som relativt heldig:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 "Irriterende" innlegg da - er jo bare LITT misunnelig! og skulle ønske det var meg! hehe.. Jeg la på meg 20kg under sv.skapet, men var veldig fin, og det la seg på akkurat de rette plassene, så kunne ikke sees egentlig, bortsett fra på magen da! Jeg "sliter" fortsatt med 14kg, så har ikke gått ned annet enn det prinsessen, morkaken og litt vann veide. Jeg driver ikke og slanker meg da.. og kunne nok definitivt ha trimmet mer. Var flink å gå på tur tidligere, men nå er det så guffent vær at jeg går nesten ikke utenfor døren en gang... Jeg fullammer enda og håper det vil gi litt utslag snart, men det skal sies at jeg aldri har trimmet så mye egentlig, så magen kunne nok trengt seg en oppstrammer uansett... Får ta det etter jul.. hehe:-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Ikke plaget med særlig strekkmerker da.. .Oppdaget dem ikke før en stund etter fødselen, og de er på brystene, nederst på magen og litt på hoftene... men kan ikke sees hvis jeg f.eks går med bikini.. ikke at dèt blir aktuelt uansett med det første, men likevel... kan ikke klage:-)
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 Har det akkurat som deg, jeg gikk opp 20 kg under svangerskapet og en uke etter fødsel var alle kiloene rast vekk, og magen akkurat som før. Men problemet mitt er at jeg synes jeg er alt for tynn da. Bruker xxs i bukser:( veide ca 53 før jeg ble gravid og nå veier jeg 50.. Prøver å legge på meg, men det går bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Nå har det gått litt over et halvt år siden jeg fødte og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er den samme "gamle" og at jeg er kjempefornøyd. Gikk opp 20 kg når jeg var gravid og de har forsvunnet ved hjelp av sundt og godt kosthold og turer med vogna, husarbeid, shopping etc. Jeg fikk heller ikke et eneste strekkmerke og huden har blitt stram igjen. Jeg føler meg helt vel i bikini og man kan ikke se på meg at jeg har født. Jeg skjønner at jeg er veldig heldig og jeg er takknemlig for det men når det er sagt så er heller ikke kroppen min det viktigste for meg her i livet...
Dolla&Heidi&spire Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Jeg ble jo ikke slank over natta som noen andre her, men synes også det har gått greit. La på meg 12 kg i svangerskapet (og da spiste jeg ALT jeg ville!), og nå, 7 mnd etter fødsel, har jeg tatt av meg nærmere 16 kg. Kiloene har gått av sakte men sikkert. Og jeg har kost med med masse god mat i helgene og heller vært litt mer påpasselig i ukedagene. Har ikke ammet, så har ikke fått fordelen av det.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #21 Skrevet 1. desember 2006 Så heldig du er! Blir ikke provosert, bare litt misunnelig jeg og. Men samtidig er det så flott å høre at det går an, det gir ihvertfall meg håp om at jeg også kan bli den samme igjen, men at det kanskje tar litt mer tid for noen! Jeg har alltid hatt en slank og veltrent kropp, men etter svangerskapet er magen fortsatt noen nummer for stor dessverre. Ellers har jeg igjen tre kilo til min gamle vekt. Prøver å ta situps på kveldene og går litt turer, men må prøve å komme igang med mer løping og annen trening. Håper det vil gi utslag, for jeg må innrømme at jeg gjerne vil ha tilbake min gamle gode kropp! Gikk opp 17 kg og fikk en stor gutt, så jeg vet ikke om det har noe å si at magen har vært større enn f.eks. de som får ei lita jente.
Expat Skrevet 1. desember 2006 #22 Skrevet 1. desember 2006 Haha, jeg gikk rett inn i mine gamle bukser, ja, men hallo(?) gikk opp etterpå... Så nå er det fem-seks-syv kilo jeg gjerne skulle blitt kvitt...
Happy Ignorant Skrevet 1. desember 2006 #23 Skrevet 1. desember 2006 jepp, baby er 3mnd, jeg har gått ned de 17kg jeg la på meg og ammer enda. Hele kroppen er nok litt slappere i fisken enn før, pga manglende trening. Har fått to tette da, og hadde 10 kg ekstra etter forrige svsk, så jeg har fortsatt litt å gå på.
Gemini77 Skrevet 1. desember 2006 #24 Skrevet 1. desember 2006 Ja, jeg er en av de heldige.. Magen trakk seg veldig fort tilbake etter fødselen også. Dagen etter var den så og si helt flat..Etter en uke så var jeg inni alle klærne mine og så like tynn og stram ut igjen i kroppen. Bare puppene som var større! :-) Og det er jo ikke akkurat negativt..
april 06;) + mai 09* Skrevet 1. desember 2006 #25 Skrevet 1. desember 2006 japp, hører vel til denne gruppen, men med meg tror jeg det gikk 2 uker. Er nå langt tynnere enn før graviditeten, og sliter med å holde tritt med kaloriene som går ut i melka, har lagt inn et nattmåltid nå for å få i meg nok mat! Men er nysgjerrig på hvordan puppene kommer til å se ut etter ammingen er ferdig, mistenker at de ikke er særlig lekkre lenger. Men det gjør ingenting, noen slitasjemerker må vi vel regne med;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå