ღVi treღ og en liten spire Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 har dere fått fødselspenger nå i slutten av måneden? jeg fikk et brev for en tid siden, der det står svart på hvitt: "selv om skriftlig vedtak ikke kan skrives før barnet er født, vil den første utbetalingen finnes sted i utgangen av november, forutsatt at det ikke oppstår uventede forsinkelser" så da regnet jeg med at jeg skulle få penger nå i slutten av november. gikk ut i permisjon den 14. november.. det var det jeg trodde iallefall.. men en veninne av meg som har termin 5 dager ETTER meg, har fått penger men ikke jeg.. snakket med TK og de sier det ikke er normalt å betale ut fødselspenger før ETTER barnet er født.. så med andre ord går jeg over tiden, så må jeg sulte i 3 uker.. er blakk og forbannet, har lån som må betales. alikavel sier de at det ikke er normaltå betale før barnet er født.. men det sto jo på svart å hvitt.. har dere fått penger nå i slutten av måneden.. alle jeg kjenner har fått.... GRRRRRRRRRRR!!!
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2006 er det ingen som har gått ut i permisjon? huff, sitter her og gråter mine modige tårer, er så forbannet at jeg kunne ha knust alt i min vei... huff
mams74 Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hei, jeg har gått ut i permisjon, men er i en annen situasjon fordi arbeidsgiver betaler vanlig lønn og får refundert fra trygdekontoret. Er enig med deg i at det trygdekontoret skriver er misvisende - du hadde en klar forventning om å få utbetalt penger i slutten av nov, men samtidig tar de jo et forbehold om evt forsinkelser. Mulig det er ulik praksis ved det enkelte trygdekontor siden venninnen din har fått. Bor hun kanskje i en annen byde/kommune? Synes du skal gå inn på trygdeetatens hjemmesider og lese litt om fødselspenger - disse sidene er ganske informative. Kanskje står det mer om utbetaling der : www.nav.no.
mams74 Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Når jeg tenker etter så kan jeg ikke skjønne at fødselspenger uansett utbetales før barnet er født. Jeg skal også fylle ut et skjema og sende til trygdekontoret men det er først etter at barnet er født, da barnets fødselsdag skal fylles ut. Et annet skjema må sendes av nåværende eller tidligere atbeidsgiver. Kan det ligge noe der?
mams74 Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Nå surrer jeg veldig, men dette skulle liksom komme etter det som står nedenfor...
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2006 hun veninnen min har akkurat samme TK og kundebehandler. og vi leverte samme papirer, sidene vi begge skal ha 1 år med 80 % lønn. samme dagen.. så jeg skjønner ingenting.. har lest på TK sine sider.. og finner ut at jeg skal ha utbetalt i slutten av november. selvom saken ikke er ferdigbehandlet. vi trenger jo penger nå... ikke etter barnet er født.. saksbehandleren min skulle ringe meg kvart på tolv.. så er spent på hva han finner ut.. TK og arbeidsgiveren min har tullet så masse, med betaling og slik, så det måtte jo bare bli mer tull nå... orker snart ikke mere nå...
seff Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Jeg gikk ut i permison den 17., og fikk fødselspenger for november nå i slutten av måneden.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Du skal selvfølgelig ha permisjonspenger fra den dag du går ut i permisjon. Har vært sykemeldt, men min permisjon startet 17.11. og jeg fikk permisjonspenger den 25.11. Jeg ringte NAV som det heter nå og spurte vilken dato i måneden permisjonspenger skulle være på konto, da dette er viktig for meg å vite i forhold til lån etc. Permisjonspenger skal være på min konto innen 25 hver mnd. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med NAV engang til og spørre om det er forskjell i forhold til hvor du bor i landet. Jeg bor i Buskerud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå