Gå til innhold

Bæreslynge/sjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt er nå 20 mnd og jeg er i uke 21. Jeg skal definitivt ha både ringslynge (fra www.babyholder.no) og en enklere slynge (New native babycarrier" som selges via www.barnashage.no velg produktene "ut på tur"). Erfaringene fra forrige gang er at det er ikke alle barn som liker å ligge i vogn, min lille gutt hatet vognen og det ble mye enklere når han ble stor nok til babybjørnselen. Vogn ble ok når han kunne sitte i sprortsvognen, ca 6 mnd gammel.

Babybjørn er enkel å bruke, men er ikke det beste for nyfødte og små babyer. De har det best når de kan ligge i en slynge/sjal.

Hvis du ser på tettinntil.com så finnes det mange ulike sjal å velge mellom, men jeg er litt klønete så jeg velger noe enkelt mens babyen er liten så kan jeg heller plundre med sjal når hun blir slitt større.

Lykke til - babyer elsker å være tett inntil mammaen sin :)

Skrevet

jeg hadde også babybjørn til datteren når hun var baby,- men denne gangen går jeg for bæresjal.

jeg er en av de som ikke liker å amme offentlig, og med sjalet kan babyen ligge der mens du ammer, og du kan lissom gjemme deg litt da.

forøverig har jeg absoutt ikke noe i mot at andre ammer sånn de ønsker selv,- men jeg føler meg bare ukomfortabel, også ovenfor hvis jeg har besøk hjemme og skal amme...

Skrevet

Tror jeg skal satse på ringslynge, det er vel ikke så komplisert å få på seg... Savnet det sist, da jeg brukte mye tid på amming og ble lenket til stolen. Kjekt å kunne bære barnet uten å bruke hendene også, spesielt når jeg nå har en 2-åring ved siden av. Har hatt ergo bæresele som er mye bedre enn babybjørn (har den også), der har vesla sittet på ryggen mange ganger, kan også sove der. Da fikk jeg hendene fri til middagslaging, husarbeid etc...

Skrevet

Helt enig med deg ang. Ergo selen, den er genial når babyen blir litt større. Jeg kjøpte min da min gutt var ca 6 mnd og har brukt den nesten hver dag :) Husarbeid, matlaging og ting en skal ha gjort går som en drøm med minsten på ryggen. Han kan følge med og sitte og pludre mens en rydder og "leker" :)

Anbefaler den virkelig. Den selges på http://www.babyslynga.no/

Skrevet

Var en stor test av bæresjal og slynger i det siste GRAVID bladet. Kan jo se der, hvis du finner det i butikken enda, eller så står det vel noe på nettet.

Fysioterapauten i det bladet sa at små babyer skal helst ligge med bena samlet (altså helst ikke i noen bæregreier..) men de beste var de hvor knærne kom høyere enn hoftene. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...