nick_334370 Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Det slo meg i dag at jeg ikke har fått trent på en måned (målet er å få det til 1 gang i uka, det er alt jeg synes jeg får tid til) og ikke har møtt noen venninner uten barn på minst like lenge. Livet med barn og full jobb, og en far som pendler, er så hektisk. Ofte får jeg dårlig samvittighet hvis jeg går ut fordi da får jeg jo ikke sett datteren min, som har vært i barnehagen hele dagen Hvordan ordner dere andre dere? Hvor mye "fritid" unner dere dere selv? Trille
La Perla Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Jeg går fast på jazzdans en gang i uken. Mannen min reiser ikke fullt så mye som før, så hvis vi skal gå tur/jogge om kvelden gjør vi det annehver gang: først den ene en times tid, så den andre. Før hadde vi en jente som jobbet i barnehagen som fast barnevakt hver uke. Det varutrolig greit, for hun kjente jo barna, og noen ganger hadde hun dem helt fra de sluttet i barnehagen, så vi hadde hele ettermiddagen og kvelden. Kanskje noen i dine barns barnehage kan stille opp, om ikke fast, så ihvertfall av og til? Men jeg er også ganske usosial for tiden. Skal skjerpe meg etter jul. Forresten, et tips: Noen ganger har jeg sånn "midddag-hos-meg-i-stdet-for-hos-deg". Jeg ber altså venninner med barn på middag her, rett etter jobb. Så tar vi noe helt vanlig og kjedelig, sånn som vi hadde gjort om det bare hadde vært oss. Så får man sett hverandre på en litt uhøytidelig måte, og de andre slipper å lage middagen selv (og du får hjelp av dem, selvfølgelig).
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 måtte ta meg sammen for en tid tilbake og lage tid. Enda vanskeliger for deg som har mann som pendler.Jeg går nå på trening hver onsdag kveld kl 2030 og søndag samme kveld. Blir hentet av en barnløs venninde, og slår to i en smekk:) Jeg leverer ikke i bhg. onsdager, og har planer om å trene onsdag morgen på sikt.
mamman&andrea Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg føler egentlig at jeg har god tid. Studerer fulltid på vgs og har to jobber (arbeider gjennomsnitt 3 kvelder i uka). I tillegg får jeg gjort lekser, er med venner (men mest i helger da, for jeg har flytta en del og de fleste nære venner bor vekke) og får tid alene sammen med både datter på to år og samboer. Blir såklart sliten til tider, men liker egentlig å ha et hektisk og innholdsrikt liv =)
May36 Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Synes du høre ut som en super venninne La Perla.. Jeg får tid til venninner et par ganger i måneden, men vi som par går ut en del alene da vi har avlastning i familien. Etter hans leggetid har vi ikke dårlig samvittighet hvis vi går ut sammen. Trene får vi også tid til. Men det er klart at energien ikke er den samme som før og vi har behov for å være sosiale og ha omgang med andre. Vi ber også hjem til oss, men det medfører mer forberedelser. Kanskje jeg skulle ta din metode, kjøpe noe enkelt og bare slappe av i "vertinnerollen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå