Gå til innhold

Kan ikke helsepersonell bli enige???

Anbefalte innlegg

Var hos en jordmor i forrige uke som sa:

-ved epidural får du uansett oxytocindrypp for å forhindre at riene stopper opp

-Ikke herde brystvortene, bare tull.

Legen på mandag sa:

-Pudendalblokkade er veldig usikkert for det er vanskelig å treffe riktig område

Kurs om fødsel og smertelindring på Ullevål igår:

-Ikke sikkert at man får Oxytocindrypp selv om man får epidural

-Lurt å herde brystvortene

-Ikke noe problem å treffe med pudendalblokkaden

Er det rart man blir forvirret??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7304055-kan-ikke-helsepersonell-bli-enige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener! Alle disse ekspert bøkene jeg har lest har motsigende råd.....det er til og bli gal av!

Man må vel gjøre det samme som når vi tar i mot velmenende råd fra kjente og ukjente-ta det med en klype salt. Til syvende og sist må vi vel prøve og feile og finne ut va som funker best for oss :)

Merkelig, vi fikk beskjed på Ullevål om at dette med herding av brystvorter skulle unngås. Det hjalp ikke alikevel....

Det med pundendalblokkade var at de som gjør dette på Ullevål er de som har gjort dette lenge, og kan det ordentlig, men de er veldig få. Dermed er det liten sjanse for at de ikke treffer riktig.

Og om du får drypp eller ikke kommer vel an på om du trenger det. Er jo bare dumt å gi deg drypp dersom epiduralen ikke stopper eller bremser riene? Det høres bare vondt ut.

Heisann du!!!

Var du på omvisningen på Ullevål i går?? Me too.......... ;)

Men ja, ikke sant, det er utrolig frustrerende at de er så uenige....... vet ikke hva man skal tro på jeg .....:-(

Har du prøvd å herde brystvortene??? jeg tenkte på det i går, men så tør jeg liksom ikke heller....... ;)

Annonse

Hei!! Ja, jeg var der. Hvem var du? (nysgjerrig, nysgjerrig) Jeg hadde 'shorts' og mann i grønn t-skjorte og gnålte under hele foredraget:) (er alltid sånn som spør og spør og spør..)

Har ikke begynt å herde ennå, men det er liksom fordi det ikke føles som om jeg kommer til å føde noen gang.. Børster ganske hardt over dem i dusjen med skrubbehansker da, men vet ikke om det hjelper.

Hei du!!! Ok, så DET var deg ja..... hyggelig :) koselig å ha sett noen!!!

Vi er de som ikke var på kurs, men som kom bare på omvisning.... tror kanskje mannen min satt ved siden av din når vi hørte på jm prata.... Jeg hadde på meg hvit topp og olabukse.....

Jeg får så vondt når jeg prøvr å herde jeg, blir nesten uvel jo ;)

Prøvde å dra litt i dem i gårkveld når vi kom hjem... meeeen- det blei ikke noe ut av det!!! TRor jeg skal prøve med krem på kanskje, kanskje ikke det blir så sensitivt da??!!! Også frottere ja, det skal jeg også!!

Men jeg syns liksom det hørtes ut som det var en sikker metode for å sette igang jeg da, når hun begynte å snakke om 3-4 cm åpning og sånn... men har jo hørt andre som sier det ikke har noen effekt.....

Har termin 19.des, så det er jo en stund til enda....

Du da??

Kult! Jeg har termin 20.! Kanskje vi ses igjen:)

Tror egentlig ikke det går an å sette igang fødsel på egenhånd før kroppen er klar jeg da, men det er klart, får man vonde kynnere eller maserier ved herding bør man vel gi seg. Det er jo ikke noe poeng å ha mer vondt enn nødvendig..

Hehe, kanskje vi er der samtidig ja :-) Syns foresten det hotellet virker veldig bra!!! gleder meg til å være der jeg ;)

Er enig med deg i at det går nok ikke an å sette igang noe uten at kroppen er klar for det!!!

Vil du føde nå eller vil du ha henne i magen en stund til???

Hotellet virker superbra! Fellesrom er mitt største mareritt..

Har ikke noe sted å bo med baby, dvs bor i mannens 24m2 ettroms med dusj på gangen nå, og kjøkken blir montert og vann innlagt i ny leilighet i uke 50 og etter det kan vi begynne å flytte inn, så jeg vil definitivt av praktiske årsaker vente lengst mulig.

Du da? Føler du deg klar?

Annonse

ok, da skjønner jeg at du vil vente litt ja!!! Men så deilig da, får dere helt ny leilighet til helt helt ny baby :-)

Jeg begynner å bli ganske klar jeg ja!!!! Hadde ikke blitt lei meg om han vill komme nå for å si det sånn ;)

Hun blir nok hetende Mathilde hvis ikke hun ser ut som noe annet:)

Hvis jordmor tok feil blir det Leon i rosa klær med rosa rom:)

Jeg har hatt navnet klart i mange år, og mannen min var enig, så litt kjedelig her da.. Ble liksom ikke noe spenning rundt det.

Hvilket navn har DU mest lyst på da, eller klarer du ikke bestemme deg for hvilket du liker best? Er jo 2 veldig forskjellige typer navn!

Hehehe- må le litt av meg selv- jeg visste jo at dere er enige om navn da, skjønte jo såpass ;) bare litt treig i hodet liksom!!!

Jeg har også veldig lyst på Leon, men det vil IKKE mannen min :(

Han vil gjerne ha Jakob, men jeg har ikke falt helt for det...... så vi er begge enige om Sofian eller Elias... men hvilket som er min favoritt vet jeg faktisk ikke..... tror jeg må bare se når han kommer ;)

Hvilket syns du er finest??

Forresten, Mathilde er nydelig :)

Takk! Skjønner at du strever med å bestemme det for et av dem, for jeg klarer ikke å si noen klar favoritt. Kanskje fordi jeg aldri har kjent noen som heter noen av delene også? Det har jo ofte mye å si..

Blir som å bestemme seg for is eller sjoklade:) Han kan hete Sofian Elias? (gudbedre jeg er hjelpsom...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...