gilgi Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei jenter, når vannet går begynner rier med engang eller hva. Jeg tror nemlig at vannet har gått hos mer, har termin 2. des. Bør jeg ringe føden eller hva. Har liksom ikke vondt noen steder. Takker for svar.
Maisie Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Jeg ville ringt føden og hørt med dem, de har lang erfaring med hva man skal gjøre når og sånt.
Reem Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 hei!! jeg fikk ihvertfall beskjed om å ringe til føden hvis jeg merket at vannet gikk. Mamma forklarte at det kunne ta en liten stund før riene begynte å bygge seg opp, og jeg har hørt at man kan bare slappe av så lenge en klarer. Så her kommer det fra alle kanter. Men ring til føden du, de er de beste som kan hjelpe deg!! Masse lykke til. Klemz
gilgi Skrevet 30. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2006 Takk for svar jenter. Får vel ta en telefon til føden da. Jeg er liksom ikke helt sikkert heller om det var vannet, men det rant når jeg skulle på do og klarte ikke å stoppe det, hadde vel klart å stoppe hvis det hadde vært urin??
Gjest Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Kan du forklare litt nærmere hvorfor du tror vannet har gått??
Gjest Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 ÅÅÅÅ jeg ringte føden av samme grunn. Hvis vannet går renner det ukontollert, og ikke bare når du er på do. Hvis det renner og du blir våt i buksa er det grunn til å være mer bekymret. Og hvis det renner når du foeksemple hoster.....
gilgi Skrevet 30. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2006 Har ringt føden nå, og har fått bekjed om å se det an utover natte og heller ta kontakt med dem i morgen tidlig. Fikk svar av en potta sur jormor på telefon. Skrekk og gru hvis det skulle skje noe i natt og det er hun som er på vakt.
pluttis Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 kommer det vann ennå?????? og har du fått vondt??? jeg trodde også vannet mitt gikk for en uke siden... kl var da 0515 og dro på føden på skjekk kl 10 og fortsatt ikke vondt.. det viste seg æ være oppsamling av utflod.... men får du vondt så dra på føden..... men syns det var dårlig å være så sur i tlf
gilgi Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2006 Hei sånn, ringte tilbake til føden og snakket med en annen jormor og hun anbefalte meg å komme innom. Har nå vært innom sykehuset, tatt CTG og alt så bra ut. Hun var ikke sikker på om det var vannet som hadde gått hos meg, anbefalte heller at jeg kom tilbake i morgen tidlig fordi hun synes ikke det var riktig å vekke legen som hadde vakt nå i natt. Må virkelig si det var merkelig svar jeg fikk. Trodde pasienten var viktigst og ikke å ødelegge legens søvn. Har nå kommet hjem og skal prøve å få meg litt søvn. Tusen takk for at dere svarte jenter.
selfangerkjerringa Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Dette syns jeg egentlig var litt hårreisende... kom tilbake imorra, vi kan ikke vekke legen som er PÅ VAKT?!?!?! Personlig syns jeg du skal skrive et brev til sykehuset om dette!!!
gilgi Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2006 Hei jenter, tusen takk for svarene. Har nå endelig kommet hjem fra sykehuset nå, fikk jo beskjed i natt om å komme tilbake i dag morres siden de ikke ville vekke vakthavende lege. Ble undersøkt av en lege i dag og det var slimproppen og bare litt forstervann som hadde gått. Har ennå en god del fostervann igjen. Har fått beskjed om å kontakte sykehuset med en gang vannet skulle gå og den legen som undersøkte meg beklaget på vegene av jormors uttalelse og mente det bare var tull å sende med hjem igjen uten å bli undersøkt av vakthavende lege.
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Blir du ikke sjekket for infeksjon i de neste tre dagene??? Jeg ble avvist med at fostervannet ikke hadde gått. Dag tre sjekket de med en test om fostervannet hadde gått fordi ul viste litt lite fostervann. Det viste seg at det var fostervannet som hadde gått selv om det ikke var mye som kom ut. En kopp ca i mengde. Jeg ble satt i gang med piller fordi jeg ikke fikk kynnere. Fikk også urinveisinfeksjon. Kanskje det hadde noe å si at hodet ikke var festet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå