Gå til innhold

Når kan barn drikke saft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

!ekspertene" sier de ikke skal drikke saft...

(ahrg)

Men fra en 10 mnd?

(vet ikke bare tror)

Skrevet

Takk! Ekspertene får mene hva de vil, har jo ikke tenkt å fostre opp barnet på saft heller... Greit en gang i blant!

Skrevet

Problemet er at det utarter seg hos mange. Mange barn som drikker saft hver dag.

Ville ikke gitt saft før jeg hadde et behov hos barnet for å få i det væske, som sykdom eller hard avføring.

Husk bare at barn under tre år ikke skal ha lightprodukter! Da er det bedre med ekte sukker i små mengder.

Skrevet

Hvorfor skal de ikke ha lightprodukter? Det har jeg ikke hørt før.

Skrevet

Bruk huet a´! Hørt at E stoffer kan fremkalle kreft, kanskje?

Skrevet

Har lest flere ganger at barn ikke skal ha lightprodukter før de er 3 år.

Men husker ikke hvor jeg har lest det da...hehe

Skrevet

Grunnen til dette er vel at aspartam og andre søtningsstoffer ikke er bra for småbarn. Da er sukker bedre. Men det er jo utrolig mye sukker i saft, da, så man bør nok prøve å begrense drikkingen av dette så mye som mulig. Nå har det jo kommet saft uten søtningsstoff og med mye mindre tilsatt sukker, man kan jo forsøke denne og blande ut tynt i tillegg. Ellers synes jeg personlig man like greit kan vente så lenge man kan med å gi saft til barna, men det er nå min mening. Hver og en får gjøre det man synes er best:)

Skrevet

Jeg ville gitt kun vann jeg

Skrevet

Hvorfor skal de drikke saft?

Jeg gjoer ikke det

Skrevet

Fra 6 mnd.

Vår helsesøster anbefalte saft laget på nypeekstrakt som drikke til grøten. Både p.g.a. c-vitaminer og mer kalorier enn vann. Vi gav også sviskesaft og eplejuice til maten fra ca 6-7 mnd.

Hvis du river eple/pære og heller på litt vann blir det kjempegod saft.

Vi har en som ligger nederst på vekt-skjemaet så det er mulig disse anbefalingene ikke gjelder de som er mer gjennomsnittlig på vekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...