Gå til innhold

Herding av brysvorter!!!!!

Anbefalte innlegg

Har vært på omvisning på føden i dag, og JM der anbefalte oss å herde brystvortene, enten v å "dra" i de, massere eller frottere- for å ikke bli så sår under amming.

Hun sa også at det er et triks for å sette igang fødsel, og at man faktisk kunne stimulere frem rier og 3-4 cm åpning ved å gjøre dette!!!

Gjett hva jeg skal gjøre i kveld da???

;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7303003-herding-av-brysvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe- men jeg gruer meg da.... brystvortene har liksom blitt helt supersensitive, ikke at jeg blir så opphisset at det gjør noe- men det er bare sånn veldig sensitivt og ubehagelig :-S Så derfor er det vel kanskje lurt å herde dem før jeg får en liten sopp som skal henge i dem 24 timer i døgnet ;)

Men du tette har vel prøvd dette?? blei det ikke noe rier av det???

Og jeg som egentlig ikke har noe tro på sånne ting, så sitter jeg her og vil så gjerne gjøre noe som setter igang fødsel..... hihi :)

jeg får mensenmurringer og stikking i underlivet - modning

men om du får vonde kynnere eller maserier skal du visst slutte..kan være stressende for barnet..

lykke til!! jeg tar kvelden..spennende å høre om du har fått rier i mårra! og visstnok ikke mer enn en time om dagen

varmebeslag kan ogsåhjelpe, men det herder jo ikke..

;)

Annonse

Ikke for å være hysterisk, eller for å skremme noen men i Gro Nylanders bok "På vei" står det at man skal være forsiktig med å stimulere brystvortene fordi man en sjelden gang kan sette igang overdreven rieaktivitet pga hormonet denne stimuleringen kan fremkalle. En slik overdreven rieaktivtitet kan i verste fall være skadelig for babyen. Så der står det at hvis man skal stimulere brystvorter så skal det være under overvåkning av rieaktivitet hos jordmor eller på sykehuset.

Jeg stimulerte ikke brystvortene forriege gang jeg fikk barn, og det gikk greit å amme. Var bare litt sår i begynnelsen, men ikke så ille at jeg gidder å begynne å herde de for å si det slik. Du merker veldig fort om babyen har feil "tak" på brystvorten når babyen skal ha melk.. og det er da du blir sår... ikke når babyen har et skikkelig "tak".. hvis dere forstår hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...