Gå til innhold

14år å kansje gravid=S

amalije

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Riga19 & hippiesnulla 14.10.06

En kan faktisk bli litt oppblåst i begynnelsen slik at en får mage veldig tidlig slik jeg gjorde (måtte ha mammabukse i uke 7), men den forsvant pga kvalme, og den ekte magen kom i uke 20 eller noe sånt.

Håper også at testen viser én strek, men om den ikke gjør det, så håper jeg du har støtte rundt deg i det valget du tar!:-)

14 år ja, det var jeg da jeg ble gravid. 14 år og 3 mnd. det er var ikke lett.

Jeg tokk en gravid test når jeg var 2 mnd på vei, viste egentlig ikke helt hvordan den funket en gang, jeg var ung og klønete, jeg tiseet på den og det kom en blå strek, jess, tenkte jeg.

Tiden gikk å jeg levde livet vidre, ingen mensen kom så jeg forrsto at jeg var gravid. jeg regna ut når jeg skulle føde og det ble i august.

Turte ikke å si noe hjemme, så jeg bare fortrang alt.

Så du lille venn, få hjelp meed en gravidtest og ta den gjærne 2-3 ganger for å være sikker!=)

Jeg er såå glad for at jeg ble mamma til jenta mi, aldri hatt det så bra før.Nå er hun 2,5 år og jeg 17år, får masse hjelp og støtte av min familie og venner=D

Så lykke til, tenk deg godt om. det er masse som blir forandret når du blir mor som 14 åring.

Men man klarer det man vil, si det til deg selv. det gjore jeg og ting går helt perfekt for oss=D=D

Klem

Annonse

Hei 14 år! Det første du kan gjøre er som mange sier her å kjøpe en graviditetstest på apoteket, hvis det finnes et apotek i nærheten der du bor. Hvis du er gravid, eller hvis du ikke kan få tak i en test synes jeg du bør gå til f.eks helsesøster på skolen, eller foreldrene dine, et eldre søsken, moren til en venninne eller en annen voksen du stoler på og føler at det går an å snakke med. Hvis der er sånn at du er gravid nå, så kommer du garantert til å trenge noen å snakke med om diverse forskjellige ting, både praktiske og følelsesmessige og det er like greit å begynne med en gang framfor å gå og bære på dette alene lenger.

Jeg skjønner det veldig godt hvis du gruer deg til å snakke med foreldrene dine om det, for det er sikkert ikke lett. Men prøv å tenk på at du kommer til å måtte fortelle dem det uansett, så det er like greit å hoppe i det. Forhåpentligvis klarer de å være til støtte og hjelp for deg, selvom de sikkert blir litt "satt ut" når de får vite det. Ønsker deg lykke til!

hei du.

Jeg lurer på hvordan det har gått med deg jeg, har du tatt en test?

Dersom du ikke er gravid, så må du huske at det finnes mange andre grunner til at du kan føle deg slapp, kvalm osv også. Du er jo i en periode i livet der du har mye hormoner, og på mange måter ligner det å være gravid litt på det å være i pubertet.

Det kan også handle litt om hvordan du har det ellers, om du kanskje er lei deg for noe, eller om du gruer deg til noe?

Jeg sier ikke med dette at du ikke kan være gravid, men at du ikke er unormal uansett, hvis du skjønner?

Tror du kan prøve www.aan.no det var iallefall nettsidene til organisasjonen amathea før. Amathea gir deg gratis graviditetstest og evnt veiledning om du er gravid, om du skal ta abort osv. De er veldig flinke, og alt er gratis!

Som folk har sagt her før; ikke utsett noen ting.

Er det lenge siden du skulle hatt mensen?

Har du hatt ubeskyttet sex?

Skal krysse fingrene for deg, og håper du vil legge igjen en liten beskjed her så vi får vite hvordan det går med deg!

Husk at her inne vil du finne støtte uansett hvordan det går. gravid eller ikke:)

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...