Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 sitter her og ser på nette etter råd som kan pushe på å bli gravid, alt fra kjærringråd til "ekspertråd" hehe! er det noen her som har prøvd metoder som har hjulpet på? drikke masse te? ligge en halvtime etter samleie? det er så mye rart å lese om, begynner å bli ganske så desperados og lei nå!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 er ikke det bare for å unngå misdannelse til fosteret? kan det hjelpe på å bli gravid?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Er med på å hjelpe på å bli gravid ja!
Tobarnerfint Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Akupunktur, det hjalp på meg, mnd etter satt den ja:)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Litt sex i ny og ne er heller ikke å forakte :-) Nei, fra spøk til alvor. Meld deg ut fra BIM, ta deg en pause fra prøvingen, kanskje en mnd eller noe. Få det litt på avstand. Jeg prøvde ganske lenge før det skjedde noe. Å ble som deg veldig lei og utålmodig. Først da jeg hadde gitt opp og bestemt meg for å vente, da satt den :-) Det høres ut som en klisje, og mange blir jo gravide selv om de stresser med det, men det skader jo ikke å ta det litt med ro heller. Jeg gjorde ingenting spesielt da jeg ble gravid. Hadde ikke sex på bestemte dager eller noe. Det gikk vel to måneder fra jeg hadde meldt meg ut av BIM og sluttet å tenke å fokusere så mye på dette med å bli gravid, før den satt... Det er vanskelig å roe ned når alt man ønsker seg er en baby. Men gi deg selv en liten pause og tenk at du skal vente noen mnd nå og bare slappe av før du prøver aktivt igjen.
Blåbærlyng Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Personlig tror jeg ikke på det med å "ikke tenke så mye på det", for det er rimelig umulig når en ønsker noe så høyt og har vært prøver i lengre tid. Folsyre-teorien har jeg aldri hørt om...... Men akupunktur/soneterapi har jeg tro på! Det er en kjent sak at overvektige kan miste eggløsningen og gjerne da også menstruasjonen. En soneterapeut får kroppen til å fikse alle blokkeringer selv. Jeg gikk uten mensen i 7 mnd før jeg fikk tips om soneterapi, og etter et par måneders behandling var mensen tilbake. Parallelt med dette fikk vi jo oppfølging fra lege, og etter 12 pp ble vi sendt til utredning hos spesialist på kvinnesykdommer hvor vi i tilfelle ble foreskrevet pergotime (hormonkur), selv om legen ikke fant noe galt der og da. Den måneden ble jeg gravid. Om det kom av seg selv, eller om det var hormonkuren eller soneterapeuten sin "fortjeneste" aner vi ikke. Men poenget er at det skader jo ikke å prøve. Uten eggløsning kan man uansett ikke bli gravid, så det er jo litt greit å sjekke at den faktisk er der også... Vil ønske deg lykke til jeg, og det beste kjærringrådet jeg kan gi deg er vel å ha sex annenhver dag.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Joda folsyre hjelper!! Det sier både leger og jordmødre! Det s¨år til og med på pakningen på folsyren1 .9 LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 har begynt på folsyre nå, så da får vi se om det hjelper på meg:) hehe!! ingenting skal være uprøvd:P skal ta kontakt med ei som har soneterapi:) kan hende det funker:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Hei Blåbærlyng! (og alle andre) Skjønner hva du mener. Jeg prøvde selv lenge før det skjedde noe. Og fikk selv beskjed fra mange rundt meg at jeg måtte forsøke å ikke tenke så mye på det. Kjente av og til at jeg ble rimelig frustrert. For hvordan skulle jeg klare å ikke tenke på det? Det ble jo bare sånn automatisk. Selv om jeg lot være å bruke el-tester o.l. så tenkte jeg kjempemye på det når IKM nærmet seg. Men jeg bestemte meg bare en dag for at nå ble jeg så sliten av å ikke få det til at jeg trengte en pause. Selv om jeg absolutt ikke hadde lyst, så meldte jeg meg ut av bim. Det lettet en god del faktisk. Så sluttet jeg å snakke om babyer hele tiden. I starten tenkte jeg jo at nå har jeg EL, men jeg prøvde å la være å gå til sengs bare av den grunn. Så gikk jeg en mnd på prevensjon, det var kjempebehagelig. For første gang på lenge trengte jeg ikke å lure på om det kom til å skje noe denne mnd. For det kom det jo ikke til å gjøre uansett. Det fikk meg til å slappe veldig av. De to neste mnd ble uten prevensjon, og jeg tok alt med knusende ro, tenkte ikke på når vi hadde sex eller noe. Så var det sånn at mensen plutselig ikke kom til avtalt tid. Da ble det jammen glede i stua. Det ble en overraskelse for oss siden vi ikke hadde gått inn for å bli gravid. Dette kunne like godt være en tilfeldighet, men jeg skal si deg at jeg var mye lykkeligere i de månedene jeg slappet av med babylagingen, enn de månedene som var fulle av skuffelse fordi jeg var sikker på at jeg kjente symptomer og at spiren satt fordi vi hadde gjort alt riktig. Hilsen den Anonyme som skrev inn over deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå