LaPaysanne Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Dere som er sykmeldte - hva er dere sykmeldt for, og for hvor lenge? Er dere fullt eller delvis sykmeldt, og hva sier legen til dere? Hilsen fysisk frisk men vanvittig sliten fulltidsjobbende
Regnbuemor til 2 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Dette skal jeg svare ordentlig på i morgen. Skal prate med legen min, da bekkenet mitt nå har tatt permisjon. Au altså. Kan ikke stå og gå atte og ni timer daglig sånn som dette...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 jeg var sykmeldt i 6uker pga oppkast og at jeg gikk ned så mye i vekt..14kg.Startert på for fullt i jobben nå denne uken.Og det går greit,litt sliten er jeg nok men hører vel med og gå gravid.Er 19uker i morgen.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Jeg har vært sykemeldt siden 19 oktober, foreløpig blir det fram til nyttår, men mest sannsynlig ut svangersakpet. Har diabetes, høyt blodtrykk og bekkenløsning.. Legen tror ikke jeg skal tilbake til jobb på en god stund, arbeidsplassen kan ikke tilrettelegge heller.
~mommi~ Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 vært sykemeldt en mnd pga BL. skal på mandag begynne i aktiv sykemld , være litt på jobb men ikke mye. gradert sykemld funker ikke, da jobben ikke kan tilrettelegge
Prinsesse 12 april Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Ble 50 % sykemeldt i uke 11, for da var jeg utslitt etter all kvalme, hodepine og spying. Hadde ingen sjans til å være fulle dager på jobb uansett. Har flexitid, og hadde temmelig mange "minustimer"! Er nå i uke 20, kvalmen er så og si borte, men blir fortsatt veldig fort sliten, og svimmel grunnet lavt blodtrykk... Tror ikke jeg kommer til å begynne i 100 % før fødsen....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Vet du, jeg har brukt egenmelding i en periode, fordi jeg har vært så sliten. Fikk vite at jeg ville miste fødslespengeretten om jeg ble sykemeldt helt eller delvis før jeg hadde jobbet 6 av 10 måneder under svangerskapet. Dette er noe ikke alle erobs på, men som alle burde vite, ikke alle har råd til å gå uten fødselspenger! Jeg er diabetiker med lavt blodtrykk, og et veldig uregjerelig blodsukker, noe som betyr at legen min mener det er uansvarlig at jeg jobber i det hele tatt. Har nå tatt ut aktiv sykemelding,og kommer til å ha det resten av svangerskapet, er nå 17 uker og 3 dager gravid.
Fallerifallera Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Man mister da ikke retten til fødselspenger når man er sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager?? Jeg er nå i uke 18 og har vært sykemeldt siden uke 8 pga kvalme, migrene, svimmel etc. Prøvde meg i 50 pst i et par uker nettopp, det gikk veldig dårlig. Nå er jeg 100 pst sykemeldt frem til jul. Vanskelig å tilrettelegge jobben jeg har, veldig mye stress. Jordmora har sagt at jeg egentlig bare kan glemme å komme meg tilbake i fulltid siden jeg jobber turnus. Hun er ganske streng der, og det syns jeg egentlig er litt godt!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 nei man mister ikke retten til fødselspenger pga sykemelding. du kan være sykemeldt hele svangerskapet å allikavel få fødselspenger. du må ha inntekt 6 av 10 mnd og har du fast jobb har du inntekt hele tiden .men nr 1 var jeg sm fra uke 14 og fikk fødselspenger
Pirkeanonym Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har vært sykemeldt fra uke 7 eller 8 fra nattevakt- stillingen min, dette pga oppkast og kvalme. Er sykemeldt ut året, men håper virkelig at kvalmen gir seg snart;o) Legen vil søke om svangerskapspenger for meg i denne stillingen. Jeg jobber dag og kveldsvakter som vanlig, og prøver å få med meg forelesningene:o) Travelt!
Mikaia Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Jeg er s100 % sykemeldt fra i dag og de neste to uker fordi jeg er saa plaget av kynnere. De kommer litt for ofte og er til tider smertefulle + at jeg har 1 times reise til og fra jobb med offentlig transport. Klarte bare ikke mere (uke 27). Magen min blir saa steinhard at jeg knapt klarer aa gaa 100 meter. Veldig lettet over forstaaelse fra legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå