Gå til innhold

skjemme bort småbarn. Går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på nå 4mnd. Til nå har jeg kost med han og styrt når han er våken. Dvs, han kan ligge på gulvet å leke noe selv, men liker selskap. Han liker også å sitte i vippestolen og leke med babygymmen. Men min mor har lenge sagt nå at jeg skjemmer han bort med å holde han og leke med han. Han må lære å leke alene og ligge på gulvet. Jeg har sagt til henne at jeg ikke holder på han hele tiden og ikke ligger på gulvet med han hele veien. Men jeg vil gjerne dulle og dalle litt med han når han er våken. Til nå så har han jo sovet mye på dagtid, og jeg synes han trenger litt nærkontakt når han først er våken. Tenker jeg helt feil? Jeg vil jo ikke skjemme han bort så han ikke tør å gjøre noe alene heller, men det trodde jeg kom senere. Ikke så tidlig som nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke man kans kjemme bort unger på kos, omsorg og kjærlighet ihvertfall :)

Skrevet

Jeg tenker litt som deg...

Enda gutten min sover ikke mer enn 30-45 minutter x tre i løpet av sine 11 våkne timer, så synes jeg at tiden flyr så fort. Jeg har jo lyst til å være sammen med gutten min. Så jeg leker, synger, koser, prater, bærer og er med gutten min hele tiden. Men så har jeg tenkt at han kanskje bør lære seg å leke litt alene, så jeg (!) trener på å holde meg litt unna... ;o)

Tror kanskje ikke de kan bli bortskjemte på oppmerksomhet, men de kan jo kanskje få dårlige vaner. Så jeg prøver å la ham ligge litt alene ett par ganger i løpet av dagen i alle fall... :o)

Skrevet

Berre kos i veg! Ho kjem raskt nok den tida då du ikkje får lov til å gi han ein klem eigong, så det er berre å nye babytida i fulle drag.

Skrevet

Jeg tror mor tenker mest på de dårlige vanene. Men jeg koser meg jeg. Han kan jo ligge alene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...