Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei, noen som vet når babyen snur seg?
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Snur seg rundt om kring gjør de jo hele tida... antar du mener å spørre om når de legger seg med hodet ned? Det kan drøye helt til rundt uke 35.
rødhette* Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 ka-ping pleier å være fornuftig i det hun sier, og gir mange gode råd. Hun sitter også med mye kunnskap. Men her må jeg korrigere henne bittelitt... ;p Først og fremst, er det jo ikke alle som legger seg med hodet ned. Og av de som gjør det, finnes det faktisk de som gjør det først 1-2 dager før fødsel. Så det kan skje "når som helst", egentlig... Men det er vanlig at de sjekker størrelsen på bekkenet ditt og hodestørrelsen til babyen, hvis den enda ikke har snudd seg rundt uke 37, såvidt jeg har forstått. Evt. prøver å snu manuelt.
Mammasin Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Det er det jeg ble fortalt ved siste kontroll også, om babyen ikke har lagt seg ned ved uke 36/37 vil man ta en ultralyd og vurdere. Men flere jeg har snakket med har fortalt at deres ikke snudde seg før dager før fødselen..
rødhette* Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes det er for kort tid i forveien... Hvis min ligger i seteleie, vil jeg heller ha ks. Og det vil jeg jo ha utført FØR fødselen starter av seg sevl, og dermed ikke vente på å se om babyen snur seg dagen før termin...
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 hehe det var ikke noe bombastisk svar fra min side Siterte bare jm på dette, og var veldig dårlig til å formulere meg siden jeg er stuptrøtt... det min jm sa til meg var ganske enkelt at det ikke nødvendigvis er noe å bekyre seg for før uke 35-36, siden knøttene helt fram til da har god plass på å snu seg som de selv ønsker. Det er noen som legger seg til i "fødestilling" både før og etter dette uketallet.
rødhette* Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 hehe Jeg er uke 34 på lørdag, så jeg vet det fortsatt er tid for den å snu seg... Men jeg ønsker likevel å få vite hvordan den ligger imorra. Bare for å vite om jeg kan slappe litt mer av eller ikke. Har plutselig fått stor skrekk for at ungen skal ligge i sete.... Så hvis legen ikke kan si noe imorra vil jeg be om ul, sånn at jeg kanskje kan få slappe litt mer av... Men det er vel vanlig fram til uke 35-36, som du sier, at de snur seg da, selv om det kan skje etterpå også
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Min lå i seteleie og tverrleie fram til uke 38. Hadde fått dato for ks å greier, men plutselig, 4 daga før snitt, bølla h*n seg rundt. Hodet ligger ned, og mammaen er litt skuffa over å måtte vente opp til enda et par uker...Men glad for å slippe operasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå