tobias mamma Skrevet 1. desember 2006 #26 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Vi laget biffstroganoff fra bunn, og det gikk veldig greit. Var 30 gjester. Egentlig noe av det enkleste jeg har laget, tar litt tid med kutting og steking av kjøtt, men det var absolutt verdt det
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. desember 2006 #27 Skrevet 1. desember 2006 Vi hadde snitter og lapskaus. Var kjempesuksess!! Ste-svigerfar laget lapskausen og ventet hjemme hos oss på snittene mens vi var i kirken. Samtidig varmet han opp lapskausen som han hadde brukt 3 dager på å lage. Var kjempegod!! Ville ha noe varmt å spise siden folk kom langveis fra,...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #28 Skrevet 1. desember 2006 Vi hadde tapas med veldig mange spennende, gode retter og alle fant noe de likte, både store og små. Lagde det selv og fikk hjelp av besteforeldre. Kjøpte og lånte noen kokebøker. Og ikke minst, alle hadde det morsomt når vi lagde maten, artig å få nye impulser! Føler at tradisjonelt koldtbord eller norsk husmannskost ikke blir "helt oss" med eggerøre,laks og spekemat.. Det er aldri noe jeg vil spist til daglig og da var det ikke naturlig å servere det heller. Men selvfølgelig, hver sin smak!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #29 Skrevet 1. desember 2006 Her vi bor er det veldig vanlig med gryterett, og det er jo godt det. Selv skal vi ha koldtbord, da det er så enkelt:)
mamma-mi Skrevet 1. desember 2006 #31 Skrevet 1. desember 2006 Forrige gang hadde vi biff stroganoff: vanlig stroganoff gryte fra Toro med biffkjøtt og litt ekstra pastarør i.Serverte med fløtepoteter tror jeg. Hasselback poteter er også et alternativ. Blit liksom litt mer festmat når man kutter ut risen... Veldig godt -og drøyt og i tillegg barnevennlig:-) Denne gangen blir vi 11 til middag - kjører oksestek, hasselback poteter, waldorfsalat og peppersaus med sopp. Vaniljeis med varm kirsebærkompott til dessert. Gleder meg. Genialt at steken kan lages dagen før og potetene står og baker seg selv i ovnen mes vi er i kirka. Enkelt og greit:-)
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #32 Skrevet 1. desember 2006 Jeg synes at gryterett er bra nok. Vi har hatt Innherredsodd i begge dåpene. Det er tradisjonsrikt, godt og veldig praktisk. Men da er man jo nesten nødt til å være trønder, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå