Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Aner ikke hva vi skal ha. Vi blir 21 stk. Halvparten barn..Noen gode forslag? Tenkte på gryterett eller noe. er det "fint" nok?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Vi valgte å ikke ha dåp, men har jo vært gjest da. Jeg har nesten alltid fått servert smørbrød med reker, skinke, laks osv. Gjerne med div.salater til. Vil det ikke bli vanskelig å servere noe varmt? Hvem skal stå med grytene?
Benni-min Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Vi hadde koldtbord. Men gryterett er vel helt ok. Vi sparte litt penger på å kjøpe koldtbordet stykkevis og delt. Kjøpte salatene på slakteriet som har koldtbord, så kjøpte jeg pk med gilde sine karbonader som er ferdig stekte og kyllinglår på tilbud. Rema hadde noen billige pk. Så kjøpte vi bare litt av all den pynten vi ville ha.
mamma`n te Kaja Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Kan godt ha gryterett, mange som har det! Vi hadde koldtbord
♥Prinzessin♥ Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Finnbiff, med potetmos og tyttebær. Kjempedeilig. Finnbiffen steker dere dagen i forveien, på selve dagen får dere hjelp til å varme den opp. Potetmosen er ferdig på null komma niks!
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Vi hadde snitter.....enkelt og godt og lite opprydning/oppvask etterpå og lett å servere for er jo bare å sette på bordet. Til barna som ikke likte snitter serverte vi loff og banan som vi selv smurte....og det var suksess:-)
Gjest Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 har ikke hatt dår enda, men tenkte å ha koltbord, men kalde og lune retter, reker, spekemat, røkelaks, frikadeller(lunet),, loff, rugbrød, salat, kanskje poteter, eggerøre, ja sånne ting som er på sånne bord. Og roastbiff da:) kan enkelt lages dagen før og bare settes frem etter dåpen.... hvertfall sånn jeg tenker da:) tar gjerne imot tips hvis jeg mangler noe:) og kaker å sånt da selvsagt----
cambaby*20.juli-06* Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Heivi har ikke hatt dåp enda, men skal ha d den 26 desember.Hadde egentlig tenkt å ha koldtbord, men catering byråene er jo selvfølgelig stengt. Så da må vi finne på noe annet godt. tenkte at vi skulle lage lammestek(provencemarinert) med fløtegrtinerte poteter og grønnsaker. trur nok d blir godt, håper d da iallefall, har aldri laga sånn mat før.hihi. får nok hjelp av mine svigerforeldre:) D går jo fint ann å ha en gryterett med ris, lapskaus, rømmegrøt med spekemat...skinkestek..tja d meste.Nårtid skal dere ha dåp? vi blir bare den nærmeste familie(11 stykker) så vi hjelper nok hverandre på kjøkkenet, skal steke steika dagen i forvegen så d e bare å varme den på dåpsdagen..lykke te me dåpen!!! hilsn mæ...
Supermamma! Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Vi hadde spekemat! Lettvint og godt, kunne lage alt dagen i forveien. Jeg synes ei god gryte kan være like godt! Ta noe du slipper å stresse med og som er lett og servere!
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Da er MieSofie kommet, 08.11:) Siden du nevnte det......vi fikk grillede kyllinglår og ris i tillegg på koltbordet i dåp/konfirmasjoner som vi var i og det er en stor favoritt blant voksne og barn:-)
MintCondition Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 I navnefesten til Guro hadde vi tapas, det var kjempegodt, og veldig populært. Hadde kaker til kaffen etterpå
-Hathli- Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Vi hadde bestillt koldtbord:) Har gjort det til alle 3...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Hjortestek og karbonader av hjort, med potet og grønnsaker. Dessert var is med bjørnebær, og masse kaker til kaffen
Mamma'n til Elias Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 Koldtbord. Kaker og is til kaffen:)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 vi hadde heimelaga brennsnut (kjøtsuppe) og grove og fine rundstykke, og så ekte sunnmørsk kakebord etterpå. Kjempegod mat, men det er litt arbeid å lage brennsnut, då (men han kan lagast kvelden før og så berre stå på komfyren og varme seg under gudstenesta, og vere klar til servering etterpå). Ein dåp treng jo ikkje vere ein så skrekkeleg formell affære, og eg hadde ikkje reagert negativt om eg fekk servert ein god, heimelaga grytrett i ein dåp. Toro hadde eg nok rynka på nasen til.
Molait Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Oksestek, poteter, saus og grønnsaker. Det meste kan lages dagen før. Potetene kan ligge ferdigskrelte i vann og grønnsakene ferdig oppskjærte. Den dagen er det bare å varme stek, saus og sette to kjeler på til koking. Ikke alle barn spiser stek, men gjorde det hos oss (10 barn) Vi var 20 stk. Kom noen fler til kaffe/kaker etterpå. Tips er å få en venninne eller slektning (som ikke er inv. da seff) til å hjelpe til med servering. H*n kan da dra til lokalet (eller hjemmet) mens de andre er i kirken og sette på til koking, dandere på fat og fylle på etterhvert. Funka veldig bra hos oss. Vi leide grendehuset vi da. Kosta ca. 1000,- men med stort kjøkken og slippe å vaske både før og etter + at nok stoler og bord så var det virkelig verdt det:) Gryterett er fint nok. (noen synes kanskje ikke det da. Mor så rart på meg da jeg foreslo det..hehe) Vet om noen som serverte sodd. DET synes jeg kanskje ikke er fint nok, men for all del, det er jo nærmeste familie det er snakk om da så pytt. Med salat og loff til blir det sikkert fint tror jeg. Lykke til:)
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 smørbrød,: med reker og majones, karbonade og løk, eggerøre og laks, steik og surkål, og roastbeef med remulade.. pynta med mye garintyr.. smurte de selv har jobba med det på et cateringfirma..sparte penger , men fikk like god kvalitet minst som om de hadde vært bestilt fra lørdagen.. hadde også mange fine kaker, verdensbeste, elsasdrømmekake,hjemmelaga lefser, og marsipankake.. alle var fornøyde, og fikk med seg smørbrød hjem til kvelden eller neste dag;)
Raffna Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Vi bestilte fingermat/tapas fra catering. Veldig greit, alle finner noe de liker. Også slipper noen å lage maten oppi alt styret ellers... Hadde masse gode kaker til dessert :-)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Til jenta vår hadde vi koldtbord, og karbonader/kylling til barna som ikke liker slikt... Denne dåpen skal vi kanskje prøve bacalao og evt kylling/karbonader til barn/voksne som ikke liker
Muffinsmamma Skrevet 1. desember 2006 #21 Skrevet 1. desember 2006 Vi lagde all maten selv. Var også rundt 20 stk. Lagde kjøttboller, grillede kyllingfileter og hadde salater av ulike slag, med pasta osv. Var ikke så mye styr egentlig. også hadde vi masse kaker, kransekake, kringle osv osv. Men jeg syns gryterett er veldig godt.. har fått det servert i dåp og det er veldig godt med noe skikkelig mettende.
mamma og my Skrevet 1. desember 2006 #22 Skrevet 1. desember 2006 Koldbord der vi spurte forskjellige om å lage sine "spesialiteter". kjempegodt og enkelt.
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #23 Skrevet 1. desember 2006 Her bestiller vi koldtbord med laks,reker,roastbiff etc..kjempegodt og enkelt:-) Kakene lager besteforeldre,olderforeldre & venner !
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #24 Skrevet 1. desember 2006 Må legge til at vi ikke har hatt dåp enda...7 jan blir dåpen:-)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 1. desember 2006 #25 Skrevet 1. desember 2006 Snitter:) Og kaker, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå