Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hatt litt svie nedentil i dag og kløe et par dager, hvit utflod, litt varierende eksistens. Jeg syns det svidde ganske mye i dag når jeg tissa og så tissa jeg oftere enn vanlig (svidde ikke så mye å tisse). Da jeg tørka meg nedentil så kom det et par dråper blod på papiret, omtrent som hvis man klemmer en kvise. Jeg ble livredd og tenkte at nå blør jeg! Så jeg sjekket meg grundig med speil og jeg så bare at kjønnsleppene innvendig var hovne og røde. Og det svir der når jeg tisser... men jeg så ikke hvor blodet kunne komme fra. Det var frisk og ikke blandet i utfloden. Ringte legevakta og de mente at det ikke var noe galt, kanskje sopp med rift i skjedeveggen. Jeg har litt kynnere og, men de har jeg hatt noen uker, men jeg er redd!
Stirra ner 32+5 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Hei! Fikk du ikke komme inn for en kontroll, da? Høres ut som om du kanskje trenger noe siden du er så rød og hoven. Og virker jo som om du har en rift eller at slimhinnene blør litt. Tror ikke det er uvi som gjør det, da ville du nok hatt blod i urinen når du tisset. Jeg ville kontaktet fastlegen i morgen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Ta med deg urinprøve til legen i morgen. Da vil du få konstatert om du har UVI. Ellers kan du kjøpe canesten eller klotrimazol krem på apoteket mor sopp og kløe. Ikke vær redd, dette ordner seg skal du se :-)
Lone35 =0) Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Høres ut som du har UVi og eller soppinfeksjon. Vi er ekstra utsatt for å få dette under graviditeten. Drikk derfor mye vann og syrnet melk (kulturmelk, Biola, Yoghurt, el.lign.) Et annet råd for å unngå sopp er å ikke bruke såpe i underlivet men kun bruke dusjen med passe varmt vann. Barber deg heller ikke nedentil. Når du først har fått sopp, så bruk canesten-salve på kjønnsleppene og der det svir. Er ikke sikker på om du kan bruke de vagitoriene (kapslene til å ha inni skjeden) når du er gravid. Tranebærte og eplecidereddik utblandet i vann fjerner symptomene etter et par timer. Men da må du drikke et par kopper og jevnt. Håper jeg kunne hjelpe deg litt. Lykke til!
Lone35 =0) Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Jeg glemte å si, at det blodet du så kommer av blærekatarren (uvi). Du må sikkert få en kur hos lege.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 da kan det også være at du har fått nyrebekkenbetennelse. Eller som sagt uvi. Det hadde jeg for ett halvt år siden og jeg fikk blod i urinen. kom deg til legen kjapt så det ikke går til nyrebekken betennelse.. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Takk for svar! Leverte urinprøve i dag og den var negativ på alt. Så fikk jeg resept på sopp-kur som jeg skal ta i 3 dager. Jeg antar at blodet kom fra et svært sårt område på kjønnsleppene! Det var hvertfall 1-2 dråper i går når jeg tørket meg (var tørt der så) så jeg prøver å slappe av. Det svidde j. når jeg tok på meg kremen så jeg håper det er sopp! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå